Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego …
kalendarz 11/12 2018

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego …

Moto nostalgia

W tamtych czasach to najważniejsza chyba impreza rajdowa na świecie.

Jest rok 1968. Na pierwszym planie stewardesa z ekipy Porsche, nalewająca szampana najlepszym z ekipy: Sobiesławowi Zasadzie i Markowi Wachowskiemu … a wszystko to dzieje się w Nairobi stolicy Kenii, zaraz po zakończeniu Rajdu Safari, gdzie nasza załoga zameldowała się w czołówce na 6-tym miejscu. Po raz pierwszy tak nisko zawieszonym pojazdem jakim było Porsche oraz strat czasowych, zużytych na naprawę uszkodzonej pompy benzynowej, potrafiła przebyć afrykańskie bezdroża i wertepy.

Ten fascynujący rajd zorganizowano po raz pierwszy z okazji koronacji Królowej Elżbiety II w 1953 roku pod nazwą "Coronation Safari", którą zmieniono 17 lat póżniej na "East African Safari", by następnie kiedy stał się eliminacją Rajdowych Mistrzostw Świata przyjął nazwę Rajd Safari.

Perturbacje z samochodem Zasady, który to mimo zapowiedzi nie został na czas przesłany samolotem do Nairobi – fima Castrol zakupiła dla polskich kierowców przygotowanego Peugeota 404! Takim właśnie pojazdem w tym rajdzie wystartował nasz rodak zamieszkały w Kenii Nick Nowicki, który z Paddy Cliftem po raz drugi (pierwszy raz 1963 r.) i znowu zwyciężył w klasyfikacji generalnej. Zasadzie w ostatniej chwili przysłano Porsche, którym pojechano z lotniska bezpośrednio na start. W połowie rajdu zepsuła się pompa paliwowa zaś zapasowa była niestety również nieczynna. Na trasie nasza załoga straciła mnóstwo cennego czasu na "zrobienie" z dwóch pomp jednej, w miarę spełniającą wymagania! Mimo tej wielkiej straty czasu Sobiesław Zasada i Marek Wachowski dotarli na metę w czołówce zawodników a nasz rodak Nick Nowicki wygrał po raz wtóry./wmr/


Tagi:
Rajd Safari, Rajd Safari 1968

Zobacz podobne artykuły:

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 01/03 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.03.01

Lata 60-te ubiegłego stulecia mimo nie najlepszych uwarunkowań w naszym kraju, były niezwykle efektowne i efektywne w rajdach samochodowych.
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 23/02 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.02.23

Dzisiaj o najsłynniejszym rajdzie – Rajdzie Monte Carlo.
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 20/02 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.02.20

Marek Varisella, startujący w rajdach samochodowych jak mówią „od zawsze” …
Najnowsze artykuły:
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.