Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 01/03 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

Lata 60-te ubiegłego stulecia mimo nie najlepszych uwarunkowań w naszym kraju, były niezwykle efektowne i efektywne w rajdach samochodowych.

Wyczyny Sobiesława Zasady nie tylko u nas, ale również w Europie a nawet na świecie powodowały zainteresowanie naszych rodaków tą dyscypliną sportu. Nazwiska najlepszych rajdowców jak: Jean Cloude Andruet, Rauno Altonen, Vic Elford, Eric Carlson, Bernard Darniche, piękna Michel Mouton, Henri Toivonen, a także Bjorn Waldegard i wiele innych.

Zdarzyło się nawet tak, że honorowym starterem Rajdu Monte Carlo Historique w Warszawie, na zaproszenie PZM i Automobiklubu Polski oprócz innych gości, został właśnie Bjorn Waldegard. Swoją karierę rozpoczął już w 1962 r. w Szwecji startując początkowo na VW, później było Porsche 911T, następnie Lancia Stratos oraz auta marek Ford, Toyota, Mercedes. Na zdjęciu Bjorn Waldegard w otoczeniu hostes Elfa z naszym znanym rajdowcem Błażejem Krupą, który pełnił honory gospodarza w czasie postoju przed hotelem Victoria w Warszawie Rajdu Paryż-Moskwa-Pekin w 1992 roku./WMr./


Tagi:
Bjorn Waldegard, Rajd Monte Carlo Historique, Rajd Paryż-Moskwa-Pekin

Zobacz podobne artykuły:

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 23/02 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.02.23

Dzisiaj o najsłynniejszym rajdzie – Rajdzie Monte Carlo.
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 20/02 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.02.20

Marek Varisella, startujący w rajdach samochodowych jak mówią „od zawsze” …
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 15/02 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.02.15

W 1969 roku bazą Rajdu Polski był Kraków. Długość trasy wynosiła wtedy 2210 km, w tym 16 odcinków specjalnych, 3 próby szybkości płaskiej i 3 próby górskie.
Najnowsze artykuły:
Pandemia sprzyja większej brawurze na drogach

Pandemia sprzyja większej brawurze na drogach

Wiadomości / Gorące tematy

2020.05.26

Bezpieczeństwo mają poprawić wyższe kary i ograniczniki prędkości w samochodach.
BMW Alpina XB7 – Alpina zastąpiła BMW M

BMW Alpina XB7 – Alpina zastąpiła BMW M

Moto fanatyk / Tuning

2020.05.25

Ten największy SUV BMW to półoficjalny model BMW X7 M.
KIA ProCEED GT Line 1,6 T-GDI 204 KM 7DCT - Kombi teoretyczne…

KIA ProCEED GT Line 1,6 T-GDI 204 KM 7DCT - Kombi teoretyczne…

Testy / Testy

2020.05.25

Koreańskiego producenta odmieniło jedno auto: Ceed. Tajemnicza nazwa pochodzi od skrótu: Community of Europe with European Design. W uproszczonej wersji oznacza to, że samochód powstała w Europie i dla Europy. 

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.