Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 20/02 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

Marek Varisella, startujący w rajdach samochodowych jak mówią „od zawsze” …

„Od zarania” i przez długi okres jeździł – ciągle ją reperując i ulepszając – Syreną, którą produkowano na Żeraniu. „Związany” zawsze z FSO. Znany z jednej strony z humoru, ale zarazem niezwykle konsekwentny i uparty. Często miał zatargi ze współuczestnikami rajdów, ale także koleżeński. Niezwykle uzdolniony mechanik, potrafiący w nawet krótkim czasie i to w polowych warunkach podczas rajdu „wskrzesić” silnik Syreny, a także czasami reanimować całe auto. Warto przypomnieć, że w tamtych czasach panowały spartańskie warunki i na trasie w trakcie awarii trzeba było sobie często radzić samemu.

W 1967 roku, kiedy w FSO zaczęto produkować Fiata 125p i po utworzeniu zespołu sportowego, uczestniczył z nim w wielu rajdach mistrzowskich w kraju i za granicą, na tym właśnie samochodzie. Jego ulubionym rajdem było Monte Carlo, w którym uczestniczył kilka razy. Nie lubił bardzo kiedy – nawet znani publicznie – a noszący to samo, co on nazwisko powoływali się na pokrewieństwo z nim … Markiem Varisellą, bo właśnie jego wspominamy jako, że ten przeze mnie lubiany Mareczek od kilku lat nie żyje./WMr./


Tagi:
Marek Varisella

Zobacz podobne artykuły:

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 01/03 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.03.01

Lata 60-te ubiegłego stulecia mimo nie najlepszych uwarunkowań w naszym kraju, były niezwykle efektowne i efektywne w rajdach samochodowych.
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 23/02 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.02.23

Dzisiaj o najsłynniejszym rajdzie – Rajdzie Monte Carlo.
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 15/02 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.02.15

W 1969 roku bazą Rajdu Polski był Kraków. Długość trasy wynosiła wtedy 2210 km, w tym 16 odcinków specjalnych, 3 próby szybkości płaskiej i 3 próby górskie.
Najnowsze artykuły:
Ubezpieczyciel musi zapłacić za 2 opony, nie jedną

Ubezpieczyciel musi zapłacić za 2 opony, nie jedną

Finanse / Ubezpieczenia

2021.09.16

Zniszczona opona? Trzeba wymienić jedną, bo druga ma jeszcze ponad połowę bieżnika?
Rajdowy Ustroń po raz piąty

Rajdowy Ustroń po raz piąty

Wiadomości / Moto sport

2021.09.16

W najbliższy weekend pasjonaci motoryzacji zwrócą oczy w stronę Ustronia.
 VW ID. Buzz AD – Cicho i bez kierowcy

VW ID. Buzz AD – Cicho i bez kierowcy

Warsztat / Technika

2021.09.15

Jeden z pierwszych pięciu autonomicznych pojazdów testowych ID. Buzz AD (Autonomous Driving) właśnie przechodzi testy.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.