
Renault Megane GrandCoupe – Powrót diesla
Podczas gdy inne marki rezygnują, Renault uzupełnia gamę popularnego modelu o wersję z silnikiem wysokoprężnym.
W ubiegłym roku Renault zaskoczyło pojawieniem się w polskim cenniku sedana – GrandCoupe z silnikiem benzynowym 1.3 TCe. Było to o tyle zaskakujące, ponieważ inni producenci zaczęli wycofywać z oferty sedany. Francuski producent trochę jakby „zapomniał” o Megane dla wszystkich, skupiając się w ostatnim czasie na elektrycznym modelu. GrandCoupe obecne od 2016 r. ma już swoje lata i choć w między czasie samochód nie przeszedł większych zmian, to na szczęście nie zestarzał się i nadal prezentuje się atrakcyjnie. Teraz ofertę uzupełniono o wersję z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM, który dodajmy był już dostępny w tym modelu.
4-cylindrowa jednostka wysokoprężna 1.5 dostępna jest tylko z automatyczną, 7-biegową przekładnią EDC i jak zapewnia producent, średnio zużywając 4,6-4,7 l/100 km, czyli o litr mniej od wersji benzynowej. Silnik ten to sprawdzona jednostka, oferowana wcześniej również w innych modelach marki. Megane GrandCoupe ma 50-litrowy zbiornik paliwa, co ma pozwalać na przejechanie do 1060 km. Biorąc pod uwagę przestronne wnętrze i bagażnik o poj. 503 l., jest to ciekawa propozycja auta rodzinnego.
Samochód występuje w dwóch wersjach wyposażenia - evolution i techno. Już w standardzie oferuje bogate wyposażenie, obejmujące poza systemami wspomagania kierowcy, m.in. systemem ostrzegania o nadmiernej prędkości, systemem kontroli bezpiecznej odległości, aktywnego hamowania AEBS oraz systemem utrzymywania pasa ruchu, w standardzie są również: dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 7-calowym ekranem TFT, automatyczny hamulec postojowy, system multimedialny easy link 7-calowy (DAB) z nawigacją, Bluetooth, 2 x USB/jack, 2 x USB w tylnej części konsoli środkowej.
W bogatszej wersji techno dodatkowo Megane zapewnia m.in.: system multi-sense, kartę Renault hands free z funkcją powitalną, światła przednie full LED „Pure Vision” oraz aluminiowe 17-calowe felgi.
Nowa odmiana silnikowa jest od marca dostępna w polskich salonach Renault. Niestety w tym roku samochody są jeszcze droższe. W ubiegłym roku benzynowa odmiana Megane GrandCoupe kosztowała 87 900 zł. Teraz za podstawową wersję z silnikiem 1.3 TCe trzeba zapłacić co najmniej 101 900 zł. W przypadku odmian z silnikiem wysokoprężnym ceny wynoszą 113 900 zł za wersję evolution i 117 400 zł za techno./ns/
Foto: Renault
Zobacz podobne artykuły:
Mini John Cooper Works - Na lodzie i śniegu
Prezentacje / Nowości
2025.02.05
Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025
Wiadomości / News
2025.01.10
Renault Clio E-Tech Full Hybrid esprit Alpine – czyli tanio i sportowo
Testy / Testy
2025.01.06
Kajetanowicz na mecie Rajdu Safari
Wiadomości / Moto sport
2025.03.24
Lexus Surf LX Concept - Jedyny taki dla surferów
Prezentacje / Concept Cars
2025.03.22
Alfa Romeo – koniec z silnikami benzynowymi?
Wiadomości / News
2025.03.21