Renault Megane GrandCoupe - Powrót
Do salonów Renault ponownie zawitał sedan Megane GrandCoupe.
Z pewnością jest to dość zaskakujące. Od 11 czerwca br. dostępny jest sedan - nie SUV i z napędem spalinowym a nie elektrycznym.
Powodem powrotu do salonów marki sedana Megane GrandCoupe jest spełnienie przez ten model wymagań przepisów unijnych GSR2 (General Safety Regulation 2), które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy, pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego.
Przygotowano dwie wersje wyposażenia: evolution i techno. Standardem jest m.in. zespół zegarów i wskaźników z kolorowym, 7-calowym ekranem TFT, system multimedialny easy link z 7-calowym ekranem z wbudowaną nawigacją (aktualizowaną Over-The-Air i z funkcją wyszukiwania adresów Google) oraz bezprzewodową replikacją smartfona Android Auto i Apple Carplay, czujniki cofania z kamerą, czy automatyczna dwustrefowa klimatyzacja. W bogatszej w wersji techno samochód został wyposażony w kartę Renault Hands Free, światła przednie full LED Pure Vision, czujniki parkowania z przodu, aluminiowe 17-calowe felgi oraz system Multi-Sense z ośmioma rodzajami oświetlenia ambientowego i czterema trybami jazdy do wyboru. Na liście opcji znalazł się otwierany przeszklony dach.
Ponadto w wyposażeniu standardowym Megane GrandCoupe znalazły się wszystkie systemy wymagane unijnym rozporządzeniem GSR2. Są to m.in. system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych i funkcją zmiany prędkości (OSP/TSR/ISA), aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS) z funkcją wykrywania pieszych oraz innych pojazdów, system kontroli bezpiecznej odległości (DW), system utrzymywania pasa ruchu (LKA) oraz system kontroli zmęczenia kierowcy (DDAW).
Czym jeszcze kusi Megane GrandCoupe? Sedan wyróżnia się atrakcyjną stylizacją sylwetki o długości ponad 4,63 m, co przekłada się na dość przestronne wnętrze i pojemny, bo 503-litrowy bagażnik. Tak, jak dotychczas samochód będzie dostępny z jednym tylko silnikiem – turbodoładowaną jednostką benzynową 1.3 TCe o mocy 140 KM. Do wyboru jest natomiast przekładnia manualna lub automatyczna dwusprzęgłowa EDC.
Cennik modelu otwiera wersja evolution z manualną 6-biegową przekładnią w cenie 87 900 zł. Wersja wyposażenia techno to wydatek 92 900 zł, a w wersji z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią o 7 przełożeniach to koszt 100 900 zł./ns/
Foto: Renault
Zobacz podobne artykuły:
Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025
Wiadomości / News
2025.01.10
Renault Clio E-Tech Full Hybrid esprit Alpine – czyli tanio i sportowo
Testy / Testy
2025.01.06
SUV Mercedes-AMG wyjechał na drogi
Prezentacje / Nowości
2024.12.12
Toyota walczy o dziewiąty tytuł w WRC
Wiadomości / Moto sport
2025.01.25