
Honda Prelude Concept – Warto poczekać
Europejski debiut Prelude Concept będzie miał miejsce podczas tegorocznego Goodwood Festival of Speed.
Dla Hondy europejski debiut modelu Prelude Concept zbiega się z 25-leciem hybryd japońskiej marki. Zaprezentowany podczas ubiegłorocznej wystawy Japan Mobility Show koncepcyjny Prelude spotkał się z dużym zainteresowaniem. Jak widać Honda uznała, że po długiej przerwie, czas na wypełnienie luki w gamie marki. Tak powstał prototyp coupe, który wbrew wszystkiemu nie otrzyma napędu elektrycznego.
Przypomnijmy, że pierwszy Prelude zadebiutował w Europie 45 lat temu i do 2001 r. powstało pięć generacji. Niestety na przełomie wieków, zainteresowanie tym modelem znacznie spadło, co skłoniło w efekcie firmę do wycofania z oferty tego coupe. Nowy model ma być powrotem słynnego auta.
Tomoyuki Yamagami, główny inżynier Hondy powiedział: „Nowy Prelude to nie tylko najnowszy rozdział w naszej historii związanej z nieustannym rozwojem technologii hybrydowej, ale także efekt 25 lat pionierskich badań i rozwoju w tej dziedzinie. Chcemy zapewnić, że model ten zachowa swoje sportowe DNA, doskonale łącząc wydajność i korzyści dla środowiska naturalnego, charakterystyczne dla samochodów zelektryfikowanych, z dużymi emocjami za kierownicą — przyjemność z jazdy powinna dawać kierowcy oddech od trudów dnia codziennego. Ponadto Prelude demonstruje, jak ważne są dla nas hybrydowe układy napędowe w perspektywie stałej strategii elektryfikacji samochodów firmy Honda. Samochód ten stanowi kluczowy etap w naszych dążeniach, aby do 2040 roku 100 proc. sprzedawanych przez nas nowych pojazdów było zasilanych ogniwami elektrycznymi lub wodorowymi”.
Na razie Honda opublikowała zdjęcia czerwonego coupe wraz z Prelude pierwszej generacji, produkowanym w latach 1979-82, który w porównaniu z nim wygląda na bardzo mały. Nie pokazano również wnętrza auta. A co z napędem? Honda nie ujawnia żadnych szczegółów na ten temat, ale ostatnie doniesienia sugerują, że może to być ten sam układ napędowy e:HEV, co stosowany w hybrydowych modelach Civic i Accord dostępnych na rynku amerykańskim, których płyta podłogowa ma być wspólna z nowym Prelude. Obydwa te samochody napędza 2.0-litrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona połączony z dwoma silnikami elektrycznymi. Z pewnością wielu entuzjastów wolałoby, aby Honda skorzystała z napędu Civica Type R.
W tym roku Honda świętuje 25 lat napędu hybrydowego. Pierwszym hybrydowym modelem było coupe Insight, które zadebiutowało w Europie w 1999 r. Później były to Civic IMA, CR-Z, Jazz Hybrid i sportowy NSX. Obecnie w napęd e:HEV wyposażone są modele Jazz, Civic, HR-V, ZR-V i CR-V.
Tymczasem nowe Prelude zostanie pokazane na Goodwood Festival of Speed w dniach 11–14 lipca./ns/
Foto: Honda
Zobacz podobne artykuły:
Lexus Surf LX Concept - Jedyny taki dla surferów
Prezentacje / Concept Cars
2025.03.22
Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania
Testy / Testy
2025.03.14
Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 KM – Mocny gracz
Testy / Testy
2025.03.13
Zmieniające się oczekiwania kupujących napędzają transformację w Polsce
Wiadomości / Gorące tematy
2025.04.21
Porsche 911 GT3 z nowym rekordem toru Nürburgring
Wiadomości / Ciekawostki
2025.04.20
Tochowicz i Białowąs zwycięzcami Rajdu Memoriału
Wiadomości / Moto sport
2025.04.20