Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Moto sport / Toyota

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).

W niedzielę 21 kwietnia do rywalizacji podczas 6-godzinnego wyścigu przystąpi między innymi zespół Toyoty z dwoma bolidami GR010 Hybrid w najszybszej klasie Hypercar.

Toyota Gazoo Racing, po inauguracji sezonu WEC w Katarze w ubiegłym miesiącu, jedzie do Włoch z drugą pozycją w klasyfikacji Mistrzostw Świata Producentów WEC. Podczas najbliższego startu zamierza wrócić na pozycję lidera.

Wyścig 6 Hours of Imola będzie pierwszą okazją dla Toyoty do rywalizacji na 4909-kilometrowym torze Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari. Obiekt położony około 40 km na południowy wschód od Bolonii w regionie Emilia-Romania, zastąpił Autodromo Nazionale di Monza Monza, który przechodzi renowację.

Imola otwarta w 1953 r, stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych torów w sportach motorowych. Wyścigi długodystansowe odbywały się tu trzykrotnie. Ostatni raz w 1984 r. podczas wyścigu 1000 Kilometres di Imola, rozgrywanego w ramach serii Mistrzostw Świata Samochodów Sportowych.

Po 40-letniej nieobecności w wyścigach długodystansowych najwyższej rangi, Imola będzie gospodarzem zaciętej rywalizacji między 19 autami klasy Hypercar. Chociaż jest to nowy tor dla zespołu Toyoty, to większość jego kierowców startowała na nim już wcześniej.

Kierowca Toyoty GR010 Hybrid z nr 8 Ryo Hirakawa jest ostatnim zwycięzcą, który triumfował na Imoli w wyścigu European Le Mans Series (ELMS) w 2016 r. Kolega Hirakawy z załogi - Brendon Hartley - odwiedził ten tor tylko raz, w 2013 r. podczas rundy ELMS. Z kolei kierowcy Toyoty z nr 7 Kamui Kobayashi i Nyck de Vries wygrywali tu wyścigi formuły juniorskiej na początku swojej kariery. Jedynymi członkami zespołu, którzy nie ścigali się wcześniej na Imoli, są Mike Conway (GR010 Hybrid z nr 7) i Sébastien Buemi (GR010 Hybrid z nr 8).

"Nie mogę się doczekać ponownego wyścigu na Imoli i powrotu za kierownicę GR010 Hybrid. Sporo ścigałem się we Włoszech jako młody kierowca, więc dobrze znam ten tor i wygrywałem tam wyścigi. Zwycięstwo w ten weekend na nowym dla naszego samochodu torze będzie wyzwaniem, ale ciężko pracujemy aby uzyskać jak najlepszy wynik”. - mówi Kamui Kobayashi, dyrektor zespołu Toyota Gazoo Racing w FIA WEC./ns/

Foto: Toyota


Tagi:
Toyota, Toyota Gazoo Racing w FIA WEC, Toyota GR010 Hybrid, Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIA (WEC), tor Imola

Zobacz podobne artykuły:

Kajetanowicz wyrusza na Sardynię
kalendarz 10/05 2024

Kajetanowicz wyrusza na Sardynię

Wiadomości / Moto sport

2024.05.10

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak są gotowi do drugiego startu w tym sezonie.
Serial o życiu Ayrtona Senny
kalendarz 05/05 2024

Serial o życiu Ayrtona Senny

Wiadomości / Moto sport

2024.05.05

Sześcioodcinkowy serial nie jest biograficzną opowieścią o życiu mistrza F1.
 Toyota wesprze Igrzyska w Paryżu
kalendarz 05/05 2024

Toyota wesprze Igrzyska w Paryżu

Wiadomości / News

2024.05.05

Toyota pojazdy, które będą wspierać organizację Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Paryżu 2024.
Najnowsze artykuły:
Renault kończy rozmowy z VW

Renault kończy rozmowy z VW

Wiadomości / News

2024.05.18

Po miesiącu negocjacji na temat auta elektrycznego o wartości poniżej 20 000 euro, VW i Renault kończą rozmowy.
Mercedes-Maybach oczami artysty

Mercedes-Maybach oczami artysty

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.18

Wizjonerska interpretacja sztuki i motoryzacyjnego stylu według Davida LaChapelle’a.
 Ford Transit za prawie milion zł

Ford Transit za prawie milion zł

Wiadomości / News

2024.05.17

To nie jest zwykły dostawczak ale samochód do zadań specjalnych.