Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Zużyte pierścienie tłokowe – co jest przyczyną i jak to naprawić niewielkim kosztem?
kalendarz 15/12 2022

Zużyte pierścienie tłokowe – co jest przyczyną i jak to naprawić niewielkim kosztem?

Warsztat / Porady

Pierścienie tłokowe są niezbędnym elementem trącym, od którego zależy żywotność silnika. Nadmierne ich zużycie wpływa na negatywne zużycie paliwa i wiąże się ze zużyciem gładzi cylindrów. W efekcie spada moc silnika. Jeśli zatem chcesz zadbać o swój samochód i wiesz, ile kosztuje remont silnika, w pierwszej kolejności zajmij się zużytymi pierścieniami tłokowymi.

Kiedy silnik bierze olej – jak go naprawić i co może być powodem?
Naturalnie pierścienie tłokowe zużywają się poprzez użytkowanie silnika. Warto zatem po przebiegu około 50000km zdecydować się na pomiar ciśnienia sprężania, który pomoże określić stan pierścieni tłokowych. Niższe niż nominalne ciśnienie sprężania w cylindrach jest bowiem spowodowane m. in zużyciem pierścieni tłokowych i gładzi cylindrów w silniku.

Jeśli zauważysz, że Twój silnik bierze olej, powodem może być zaniżone ciśnienie sprężania lub różnica w ciśnieniach między cylindrami (nie powinna być większa niż 0,2 MPa). Nadmierne zużycie oleju można zniwelować, wybierając dodatek do oleju silnikowego Cerazamizer CS. Regeneruje on podzespoły silnika, a co ważniejsze, podnosi i wyrównuje ciśnienia sprężania.

Inne przyczyny zużywania się pierścieni tłokowych związane ze stanem silnika
Jeśli do zaniedbań dojdzie przedwcześnie, mogą być one skutkiem nieodpowiedniego docierania silnika. Nowy samochód dociera silnik w ciągu pierwszych 1500 km – do 3000 km nie należy przekraczać 2/3 maksymalnych obrotów i stosować pełnego przyspieszenia. Odpowiednie dotarcie silnika zwiększa jego żywotność i pozwala w przyszłości zaoszczędzić olej.

Innym powodem zniszczenia pierścieni tłokowych jest stosowanie nieodpowiedniego oleju silnikowego, niewłaściwe dobranie filtra oleju. Pierścienie tłokowe pełnią funkcję uszczelniającą i zgarniają nadmiar oleju ze ścianek cylindra, toteż w efekcie stosowania złego oleju może dojść do zapieczenia się pierścieni, czyli zaklejeniu ich w rowkach nagarem (niedopalonymi cząstkami paliwa i oleju).

Wady techniczne
Innym przykładem szybszego niszczenia się pierścieni tłokowych, oprócz zapieczenia się ich i naturalnego zużycia, są wady techniczne. Pierwszą przyczyną przedwczesnego zużycia pierścieni jest użycie niewłaściwego materiału w produkcji pierścieni, co z kolei sprawia, że nie są one tak sprężyste, jak  być powinny. Dużą rolę odgrywa też nieumiejętne ich wykonanie i błędny montaż. W tym drugim przypadku trzepotanie pierścienia w rowku tłokowym nadmiernie zużywa pierścień, co może doprowadzić nawet do jego pęknięcia.

Częściowy remont silnika – koszt
Oprócz nieprofesjonalnego montażu, w zużywaniu się pierścieni dużą rolę odgrywa jakość naprawy. Gdy jest ona szybka i tania można się spodziewać, że nie została wykonana poprawnie. Zazwyczaj częściowy remont auta, czyli wymiana, na przykład, pierścieni, to koszt ponad 1000 zł – zazwyczaj cena oscyluje wokół 2000 zł.

Wymiana pierścieni może łączyć się ze szlifem cylindrów, ale nie musi. Najważniejsze jest, by pierścienie dokładnie przylegały do rowka tłokowego i mogły się w nim obracać – inaczej ulegną szybkiemu zużyciu i nie zapewnią dostatecznego uszczelnienia. Zwróć też uwagę na to, by rowki tłoka zostały oczyszczone z nagaru.

Dodatki do oleju silnikowego – czy warto?
Być może zastanawiasz się, jakie dodatki do oleju silnikowego mogą Ci pomóc w przypadku zużycia się pierścieni tłokowych. „Zablokowanie” pierścieni tłokowych z reguły oznacza, że niezbędna jest wizyta u mechanika. W takiej sytuacji żaden z dodatków nie okaże się pomocny, zwłaszcza w przypadku bardzo zużytego silnika.

Jeśli jednak dopiero co kupiłeś auto lub całkiem niedawno wymieniałeś pierścienie tłokowe i nie chcesz tego powtarzać w najbliższym czasie, dodatek do oleju silnikowego Ceramizer CS może Ci pomóc. Stosując go, gdy przyczyną brania oleju jest niewielkie zużycie pierścieni, możesz liczyć na jego skuteczność.
MOTOTRENDY.PL
Źródło i foto: Ceramizer


Tagi:
ceramizer, pierścienie tłokowe

Zobacz podobne artykuły:

Jak walczyć z korozją?
kalendarz 23/12 2022

Jak walczyć z korozją?

Warsztat / Porady

2022.12.23

Chcielibyśmy przedstawić skuteczny sposób walki z korozją.
Czy wraz ze śniegiem posypią się mandaty?
kalendarz 17/12 2022

Czy wraz ze śniegiem posypią się mandaty?

Warsztat / Porady

2022.12.17

Ile może kosztować nienależycie przygotowanie auta do jazdy w czasie zimy?
Regeneracja zużytego synchronizatora tanim kosztem (do 100 zł)
kalendarz 08/11 2022

Regeneracja zużytego synchronizatora tanim kosztem (do 100 zł)

Warsztat / Porady

2022.11.08

Gdy synchronizatory pojawiły się pierwszy raz jako element składowy, znacznie usprawniły działanie skrzyni biegów.

Firmy z branży

AB-Glass Oddział Białołęka

mazowieckie
ul. ul.Bruszewska 22
03-046 Warszawa
Tel.: 22 814 12 48, 608 652 700
Email.: hartownia@abglass.pl
https://abglass.pl/oddzial-bruszewska/

AB-Glass Oddział Tużycka

mazowieckie
ul. Tużycka 16
03-683 Warszawa poczta@abglass.pl
Tel.: 22 678 75 41 602 123 104
Email.: poczta@abglass.pl
https://abglass.pl/oddzial-tuzycka/

AKUMULATOREX

mazowieckie
ul. Puławska 413
02-801 Warszawa
Tel.: 881-558-332
http://www.akumulatorex.pl/

AMPERMAX

mazowieckie
ul. Zamieniecka 34A
04-158 Warszawa
Tel.: 513 690 990
https://najtansze-akumulatory.pl/

Reifen Opony Używane

mazowieckie
ul. Ostroroga 10 (przy Cmentarzu Powązki)
Warszawa
Tel.: 888-181-888
Najnowsze artykuły:
Styczeń 1983 r.: Mercedes 280 GE wygrywa Rajd Paryż-Dakar

Styczeń 1983 r.: Mercedes 280 GE wygrywa Rajd Paryż-Dakar

Wiadomości / Ciekawostki

2023.01.29

40 lat temu Mercedes triumfował w najtrudniejszym rajdzie świata.
Kia Stinger - pożegnanie

Kia Stinger - pożegnanie

Wiadomości / News

2023.01.14

Kia zakończy produkcję Stingera limitowaną edycją.
GDDKiA w 2023 r. odda blisko 260 km dróg

GDDKiA w 2023 r. odda blisko 260 km dróg

Wiadomości / News

2023.01.04

W tym roku zostanie przekroczony próg 5000 km dróg szybkiego ruchu.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.