Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Zimowe testy Seata na Kole Podbiegunowym
kalendarz 17/12 2018

Zimowe testy Seata na Kole Podbiegunowym

Ciekawostki / Seat

Każdego roku 150 techników i inżynierów Seata udaje się do szwedzkiej Laponii, gdzie wykonywane jest około 60 testów i pokonywane 30 000 km by sprawdzić, jak w warunkach ekstremalnego zimna sprawdzają się auta hiszpańskiej marki.

Każdy poranek na Kole Podbiegunowym dla inżynierów Seata rozpoczyna się od sprawdzenia pogody. Za każdym razem towarzyszy temu oczekiwanie, że kolejny dzień będzie słoneczny. Pozwala to utrzymać ekipie dobre nastroje pomimo temperatury spadającej nawet do 25 stopni poniżej zera. Co roku nawet 90 samochodów sprawdzanych jest w ekstremalnych warunkach.

Miejsce, które na dziesięć tygodni w roku staje się biurem dla zespołu 16 inżynierów i techników, to jezioro o długości 6 km. Pokrywa je 60-centrymetrowa warstwa lodu, dzięki czemu miejsce to gwarantuje idealne warunki do ekstremalnej jazdy.

W tym czasie samochody poddawane są 60 różnym testom. Pierwszy z nich polega na stopniowym wyłączaniu systemu kontroli stabilności ESC. Pozwala to sprawdzić, czy w momencie, gdy samochód zboczy z toru jazdy, system ustabilizuje koła.

Hamulce sprawdzane są na 200-metrowym torze, który w połowie pokrywa asfalt a w połowie lód. Umożliwia to testowanie aut zarówno w warunkach wysokiej, jak i niskiej przyczepności kół oraz zachowania w krytycznej sytuacji drogowej. Testujący sprawdzają skuteczność hamowania na obydwu powierzchniach. W ten sposób udoskonala się system ABS, który na co dzień pozwala kierowcy kontrolować stabilność samochodu.

- Po zakończeniu każdego dnia zaawansowane systemy technologiczne, które są coraz potężniejsze i szybsze, analizują dane, które uzyskaliśmy w trakcie testów. Wyniki pozwalają wprowadzać nam poprawki i udoskonalać poszczególne systemy – mówi Gimenez Gonzalo, Kierownik ds. Hamulców i Aktywnych Systemów Bezpieczeństwa Seata.

Producent prowadzi testy aut na całym świecie. Proces ten rozpoczyna się latem, kiedy inżynierowie z Centrum Technicznego podróżują na pustynie i spędzają tam ponad trzy tygodnie. W ciągu roku pracownicy Seata przemierzają pięć kontynentów, sprawdzając prototypy w różnych warunkach pogodowych i na wszystkich rodzajach nawierzchni. Gimenez Gonzalo przyznaje, że do pracy w tak wymagających warunkach konieczna jest pasja do samochodów, elastyczność i dobre nastawienie wobec częstych podróży oraz umiejętność dostosowania się do każdej sytuacji./oprac. ns/

Foto: Seat


Tagi:
Seat, zimowe testy Seata

Zobacz podobne artykuły:

Harley-Davidson Fat Boy od LEGO
kalendarz 14/07 2019

Harley-Davidson Fat Boy od LEGO

Wiadomości / Ciekawostki

2019.07.14

1 sierpnia br. w ofercie LEGO pojawi się najnowsza propozycja z serii LEGO Creator Expert - motocykl Harley-Davidson Fat Boy.
Volkswagen ID.R – Jest rekord!
kalendarz 08/07 2019

Volkswagen ID.R – Jest rekord!

Wiadomości / Ciekawostki

2019.07.08

Elektryczny samochód po raz pierwszy szybszy od bolidu Formuły 1.
 Najbardziej odlotowe wnętrza samochodów
kalendarz 07/07 2019

Najbardziej odlotowe wnętrza samochodów

Wiadomości / Ciekawostki

2019.07.07

Skrajny minimalizm, luksusowa klasyka albo ekstrawaganckie połączenie karbonu i aluminium - współczesne samochody skrywają różnorodne wnętrza. Oto kilka przykładów takich aut.
Najnowsze artykuły:
 Pod wpływem alkoholu jechał przez miasto 139 km/h

Pod wpływem alkoholu jechał przez miasto 139 km/h

Wiadomości / News

2019.07.15

Grudziądzcy policjanci wykluczyli z ruchu kierowcę toyoty, który mając ponad 2 promile alkoholu w organizmie pędził przez miasto 139 km/h.
Skoda Scala z najwyższą oceną Euro NCAP

Skoda Scala z najwyższą oceną Euro NCAP

Wiadomości / News

2019.07.15

Kompaktowy model Skody otrzymał ocenę pięciu gwiazdek w teście bezpieczeństwa.
Przybywa dróg betonowych

Przybywa dróg betonowych

Wiadomości / Gorące tematy

2019.07.15

Są tańsze w budowie i znacznie bardziej wytrzymałe niż asfaltowe.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.