Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 15/02 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

W 1969 roku bazą Rajdu Polski był Kraków. Długość trasy wynosiła wtedy 2210 km, w tym 16 odcinków specjalnych, 3 próby szybkości płaskiej i 3 próby górskie.

Na starcie stanęły 104 załogi – w tym 32 z zagranicy i to między innymi Austriak Walter Poeltinger na Porsche 911 S, Niemiec Joachim Warmwolt na BMW 1600, Szwedzi Harry Kallstrom – Lancia Fulvia 1.3 HFi Johannes Sorensen – Renault Gordini, Włosi Gilbert Steapelare na Fordzie Escorcie TC, Alcide Paganell na Lancia Fulvia 1.3 HFi no i nasza zwycięska załoga Sobiesław i Ewa Zasadowie na Porsche 911 S, która odniosła bezapelacyjne zwycięstwo – ale ciężko zapracowane bo międzynarodowe imprezy były długie, obfitowały w wiele prób sportowych na bardzo zniszczonych drogach i nie najlepszym sprzęcie. Tym razem trasa była krótsza niż zwykle mimo, że przekraczała 2 tysiące km i po starcie w Krakowie wiodła drogami Podkarpacia do Zakopanego, dalej terenami podgórskimi w okolice Szczyrku i Wisły by „przenieść się” na Dolny Śląsk na typowe odcinki prób sportowych jak min. Rozciszów – Walim, Kowary – Kamienna Góra, Zieleniec etc., a w drodze powrotnej „zahaczyć” o Równicę, Salmopol i zakończyć wyścigiem na podkrakowskim lotnisku.

Na mecie w Krakowie brakowało niestety prawie połowy załóg ale ci, którzy non stop „zaliczyłi” tę trasę bez specjalnych spóźnień, mieli powód do prawdziwej radości. Jestem o tym przekonany jako, że z Błażejem Krupą osiągnęliśmy metę na zupełnie przyzwoitym miejscu. Zwyciężyli Sobiesław i Ewa Zasadowie na Porsche 911 S.
Fotografia pokazuje naszego najlepszego mistrza na krótkiej przerwie na Równicy, miejscu startu szybowców, a na rajdzie próby górskiej jeszcze przed wyścigiem./WMr./


Tagi:
Rajd Polski 1969, Rajd Polski

Zobacz podobne artykuły:

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 01/03 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.03.01

Lata 60-te ubiegłego stulecia mimo nie najlepszych uwarunkowań w naszym kraju, były niezwykle efektowne i efektywne w rajdach samochodowych.
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 23/02 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.02.23

Dzisiaj o najsłynniejszym rajdzie – Rajdzie Monte Carlo.
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 20/02 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.02.20

Marek Varisella, startujący w rajdach samochodowych jak mówią „od zawsze” …
Najnowsze artykuły:
Do kupienia Aston Martin Davida Beckhama

Do kupienia Aston Martin Davida Beckhama

Wiadomości / News

2020.07.05

Model Aston Martin V8 Volante z 1988 r. został wystawiony na sprzedaż z ceną wywoławczą 550 000 dolarów.
Volvo z dożywotnią gwarancją na części

Volvo z dożywotnią gwarancją na części

Wiadomości / News

2020.07.05

Volvo Car Poland wprowadza dożywotnią gwarancję na oryginalne części zamontowane w autoryzowanych serwisach marki.
Korek i samochody: mało znane początki historii Mazdy

Korek i samochody: mało znane początki historii Mazdy

Wiadomości / Ciekawostki

2020.07.04

Korek nie jest dziś materiałem naturalnie kojarzonym z przemysłem motoryzacyjnym, ale w przypadku Mazdy ten charakterystyczny surowiec związany jest zarówno z przeszłością, jak i przyszłością marki.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.