Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 15/02 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

W 1969 roku bazą Rajdu Polski był Kraków. Długość trasy wynosiła wtedy 2210 km, w tym 16 odcinków specjalnych, 3 próby szybkości płaskiej i 3 próby górskie.

Na starcie stanęły 104 załogi – w tym 32 z zagranicy i to między innymi Austriak Walter Poeltinger na Porsche 911 S, Niemiec Joachim Warmwolt na BMW 1600, Szwedzi Harry Kallstrom – Lancia Fulvia 1.3 HFi Johannes Sorensen – Renault Gordini, Włosi Gilbert Steapelare na Fordzie Escorcie TC, Alcide Paganell na Lancia Fulvia 1.3 HFi no i nasza zwycięska załoga Sobiesław i Ewa Zasadowie na Porsche 911 S, która odniosła bezapelacyjne zwycięstwo – ale ciężko zapracowane bo międzynarodowe imprezy były długie, obfitowały w wiele prób sportowych na bardzo zniszczonych drogach i nie najlepszym sprzęcie. Tym razem trasa była krótsza niż zwykle mimo, że przekraczała 2 tysiące km i po starcie w Krakowie wiodła drogami Podkarpacia do Zakopanego, dalej terenami podgórskimi w okolice Szczyrku i Wisły by „przenieść się” na Dolny Śląsk na typowe odcinki prób sportowych jak min. Rozciszów – Walim, Kowary – Kamienna Góra, Zieleniec etc., a w drodze powrotnej „zahaczyć” o Równicę, Salmopol i zakończyć wyścigiem na podkrakowskim lotnisku.

Na mecie w Krakowie brakowało niestety prawie połowy załóg ale ci, którzy non stop „zaliczyłi” tę trasę bez specjalnych spóźnień, mieli powód do prawdziwej radości. Jestem o tym przekonany jako, że z Błażejem Krupą osiągnęliśmy metę na zupełnie przyzwoitym miejscu. Zwyciężyli Sobiesław i Ewa Zasadowie na Porsche 911 S.
Fotografia pokazuje naszego najlepszego mistrza na krótkiej przerwie na Równicy, miejscu startu szybowców, a na rajdzie próby górskiej jeszcze przed wyścigiem./WMr./


Tagi:
Rajd Polski 1969, Rajd Polski

Zobacz podobne artykuły:

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 01/03 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.03.01

Lata 60-te ubiegłego stulecia mimo nie najlepszych uwarunkowań w naszym kraju, były niezwykle efektowne i efektywne w rajdach samochodowych.
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 23/02 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.02.23

Dzisiaj o najsłynniejszym rajdzie – Rajdzie Monte Carlo.
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 20/02 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.02.20

Marek Varisella, startujący w rajdach samochodowych jak mówią „od zawsze” …
Najnowsze artykuły:
Samorządy chcą być ekologiczne – biorą się za elektromobilność

Samorządy chcą być ekologiczne – biorą się za elektromobilność

Wiadomości / Gorące tematy

2020.03.30

Zgodnie z Ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych do końca 2020 r. w Warszawie musi powstać tysiąc ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych.
Jak samodzielnie zlikwidować szkodę po stłuczce?

Jak samodzielnie zlikwidować szkodę po stłuczce?

Finanse / Ubezpieczenia

2020.03.30

Ograniczenie do minimum kontaktu z pracownikami ubezpieczyciela nabrało szczególnego znaczenia w czasie pandemii.
Skoda otworzyła laboratorium testów zderzeniowych

Skoda otworzyła laboratorium testów zderzeniowych

Wiadomości / News

2020.03.30

Nowoczesne laboratorium testów zderzeniowych znajduje się blisko głównej fabryki w Mladá Boleslav i zostało przygotowane dla aut z napędem konwencjonalnym i elektrycznym.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.