Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Wyjątkowe obchody stulecia Rajdu Polski
kalendarz 22/06 2021

Wyjątkowe obchody stulecia Rajdu Polski

Wydarzenia

Przejazdy na ulicy Karowej i pokazy podczas Festiwalu Samochodów Historycznych na warszawskim Bemowie.

Słynne rajdówki pojawiły się w ramach Historycznego Kryterium na ul. Karowej. Zorganizowano także Festiwal Samochodów Historycznych z okazji 100-lecia Rajdu Polski na warszawskim Bemowie. Obchody jubileuszu drugiego najstarszego rajdu świata miały specjalną oprawę, która dopełniła zakończony w niedzielę 77. Rajd Polski.

Automobilklub Polski, pod patronatem honorowym Burmistrza Dzielnicy Bemowo, zorganizował na terenie swojej siedziby Festiwal Samochodów Historycznych z okazji 100-lecia Rajdu Polski, a także 70-lecia przyłączenia dzielnicy Bemowo do Warszawy. Fani motoryzacji mogli podziwiać samochody z niemal wszystkich epok motoryzacji, przejechać się repliką Daimlera z 1886 r., czyli z samych jej początków, a także porównać czym różniła się motoryzacja powojenna w Europie Zachodniej i za tzw. żelazną kurtyną, czy podziwiać piękne auta amerykańskie. Nie zabrakło też absolutnych unikatów jak Abarth 595, prototypu Syreny Laminat należącego kiedyś do inżyniera FSO Karola Pioniera, czy Tatry 600 Tatraplan.

Na terenie Automobilklubu Polski w piknikowo-rajdowym klimacie można było spotkać, porozmawiać i wziąć autografy od gwiazd motosportu sprzed lat, w tym wielkich mistrzów jak Andrzej Jaroszewicz, Błażej Krupa czy Tomasz Ciecierzyński oraz mistrzów pilotażu Tomasza Szostaka i Piotra Mystkowskiego, a nawet zobaczyć jak radzą sobie za kierownicą podczas treningowych przejazdów na wyznaczonej trasie na terenie Autodromu Bemowo. Swoje rajdówki z dumą zaprezentowali zawodnicy z Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Wśród mistrzów byli też Andrzej Wodziński i Marek Kaczmarek. Ta załoga mistrzów startuje w Motul HRSMP od samego początku. Festiwalowi towarzyszył też track day dla każdego, kto miał kask i chciał sprawdzić umiejętności za kierownicą własnego auta w bezpiecznych warunkach.

Punktem kulminacyjnym wydarzenia było Historyczne Kryterium Karowa, gdzie 18 aut na liczącej niespełna 2 km kultowej trasie w samym sercu Warszawy walczyło o jak najlepszy czas. Historyczne Kryterium poprzedziło przejazdy załóg startujących w RSMP oraz FIA ERC.

W klasyfikacji generalnej najlepszy wynik uzyskali Robert Luty i Marcin Celiński w Subaru Legacy, przed Adamem Kacprzykiem i Maciejem Tworskim w Lancii Delcie HF Integrale oraz Grzegorzem Olchawskim i Łukaszem Wrońskim w Audi Quattro. Te trzy duety zajęły też całe podium w kategorii 4WD. Wśród aut z napędem na jedną oś triumfowali Elefant z Emilią Kotarską (BMW E30 318is), drugi wynik uzyskali Piotr Zaleski z Piotrem Szadkowskim (Talbot Sunbeam), a trzeci Piotr Kiepura i Mateusz Galle (FSO Polonez 2000).

Na trasie rywalizowali między sobą też dawni mistrzowie, a ich przejazdy były popisem panowania nad rajdówkami sprzed lat. Najszybszy z nich był Andrzej Jaroszewicz, pilotowany przez Alicję Grzybowską, w Volvo PV 1445. Drugą lokatę zajął duet Tomasz Ciecierzyński - Tomasz Szostak w Fiacie 125p Monte Carlo, a trzecią Błażej Krupa z Piotrem Mystkowskim jadący najzupełniej cywilnym Renault 5 Alpine.

Automobilklub Polski wspólnie z przyjazną fanom motoryzacji Dzielnicą Bemowo stworzyli prawdziwe święto, które znakomicie wpisało się obchody jubileuszu stulecia Rajdu Polski a udział mistrzów powinien być stałym elementem najważniejszego rajdu w kraju.

“To było prawdziwe święto motoryzacji. Fani samochodów sprzed lat mogli zobaczyć absolutne perełki motoryzacji, spotkać mistrzów sprzed lat oraz zawodników, którzy obecnie rywalizują za kierownicą historycznych rajdówek. Auta z HRSMP uświetniły swoimi przejazdami kryterium na ulicy Karowej. Takie wydarzenie powinno mieć swoje stałe miejsce w kalendarzu rajdowym PZM” - uważa Mirosław Miernik, koordynator rajdów historycznych PZM.

Podczas wydarzenia nie zabrakło oczywiście Fundacji Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową i kampanii społecznej "Wyprzedzamy nowotwór". Akcja towarzyszy wszystkim startom historycznych rajdówek już od 2018 r. Emilia Kotarska, członek zarządu fundacji, jadąca tym razem gościnnie na prawym fotelu w BMW Elefant Rally Team, podkreśliła: “Akcję "Wyprzedzamy nowotwór" będziemy wspólnie kontynuować aż zauważymy realną poprawę w rozpoznawaniu nowotworów u dzieci i młodzieży. Niestety mamy jeszcze wiele do zrobienia.”

Foto: Ireneusz Rek BluePhoto


Tagi:
77. Rajd Polski, Rajd Polski 2021, Historyczne Kryterium na ul. Karowej, Festiwal Samochodów Historycznych z okazji 100-lecia Rajdu Polski, Andrzej Jaroszewicz, Błażej Krupa, Tomasz Ciecierzyński, Tomasz Szostak, Piotr Mystkowski, Robert Luty, Marcin Celiński

Zobacz podobne artykuły:

 Toyota GR 86 następcą “Diabła” Kuby Przygońskiego?
kalendarz 01/09 2021

Toyota GR 86 następcą “Diabła” Kuby Przygońskiego?

Wiadomości / Wydarzenia

2021.09.01

Kuba Przygoński w dotychczasowym coupe Toyoty wywalczył cztery tytuły mistrza Polski w drifcie. Czy wkrótce przesiądzie się do nowszej maszyny?
Martin Prokop: Baja Poland zawsze oferuje coś wyjątkowego
kalendarz 27/08 2021

Martin Prokop: Baja Poland zawsze oferuje coś wyjątkowego

Wiadomości / Wydarzenia

2021.08.27

Nie można bawić się w żadną taktykę, trzeba cisnąć od pierwszego metra do mety - mówi Martin Prokop.
Nowy Lexus NX w Polsce
kalendarz 15/08 2021

Nowy Lexus NX w Polsce

Wiadomości / Wydarzenia

2021.08.15

Polskie tournée nowego crossovera NX.
Najnowsze artykuły:
 Nowy miejski SUV Lexusa?

Nowy miejski SUV Lexusa?

Wiadomości / News

2021.09.23

Co o nim wiemy?
 BMW 750iL – Dla Bonda i nie tylko

BMW 750iL – Dla Bonda i nie tylko

Wiadomości / Ciekawostki

2021.09.19

BMW 750iL było flagowym wariantem trzeciej generacji modelu E38.
Kia może zrezygnować ze Stingera?

Kia może zrezygnować ze Stingera?

Wiadomości / News

2021.09.17

Producent co prawda odświeżył swojego sportowego sedana, ale…

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.