Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Włoskie marki w Essen
kalendarz 09/04 2016

Włoskie marki w Essen

Car audio / Abarth / Alfa Romeo / Fiat / slider

Tegoroczna „Techno Classica" gości marki Alfa Romeo, Abarth, Fiat, które prezentują cenne, zabytkowe egzemplarze oraz ostatnie nowości z aktualnej produkcji.

W Essen publiczność ma okazję zobaczyć cztery cenne egzemplarze pochodzące z Muzeum Alfy Romeo w Arese, nazwanego „machiną czasu": Alfę Romeo 1900 (1950), Alfę Romeo Giulia TI Super (1963), Alfę Romeo 75 Turbo Evoluzione (1987) i Alfę Romeo 156 D2 „SuperTurismo" (1998). Ponadto Giulia Quadrifoglio. Przypomnijmy, że koncepcja "sportowego sedana" powstała w 1950 r. wraz z wprowadzanym modelem 1900 (L4, 1884 cm3, 80 KM), który otworzył marce drzwi do nowej ery: był to pierwszy samochód Alfy, który został wyprodukowany na prawdziwej linii montażowej, pierwszy, który został zaprojektowany według kryteriów przemysłowych (w tym nadwozie samonośne) i pierwszy z 4-cylindrowym silnikiem przygotowanym do produkcji seryjnej.

W 1963 r. Alfa Romeo Giulia TI Super jeszcze bardziej rozwinęła koncepcję „sportowego sedana": wyprodukowana w 501 egzemplarzach jest wersją „ready-to-race", z 4-cylindrowym silnikiem o poj. 1.6, podrasowanym do 112 KM. Lżejsza o 100 kg, osiągała maksymalną prędkość 190 km/h. Kolejną gwiazdą niemieckiej imprezy będzie Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z 1987 r. (L4, 1762 cm3, 155 KM, turbo), która w podobny sposób, tak jak miało to miejsce 24 lata wcześniej w przypadku Giulii TI Super, została wyprodukowana w limitowanej serii 500 sztuk, specjalnie dla homologacji w „Grupie A" kategorii Turismo. Dziesięć lat później zasady dotyczące samochodów turismo zmieniły się. Od 1998 r. powstawały sportowe wersje opracowane z myślą o zawodach tzw. Classe 2 modelu 156 (L4, 1995 cm3, 310 KM).

Na „Techno Classica" zostały wystawione dwa zabytkowe egzemplarze: Alfa Romeo 1600 Spider "Duetto" oraz Giulia Sprint GTA, które świętują 50. rocznicę dwóch ważnych wydarzeń w historii marki. W 1966 r. zadebiutowała Alfa Spider, słynne „Duetto", dwuosobowe auto prowadzone przez Dustina Hoffmana w słynnym filmie „Absolwent ". W tym samym roku, samochodem Giulia Sprint GTA, Alfa Romeo wygrała po raz pierwszy Europejskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych, co powtórzyło się również w kolejnym roku. GTA stało się wkrótce nr 1 w wyścigach w kategorii samochodów turystycznych. Zresztą, również w 1966 r. ustanowiła kolejny rekord: był to pierwszy samochód turystyczny, który przejechał Nürburgring w czasie poniżej 10 minut, z De Adamich-Zeccoli za kierownicą, coupé z Autodelty przejechało Nordschleife w czasie poniżej 9'59".

Obok Alfy swoje słynne modele prezentuje w Essen również Fiat. Jest to słynny Fiat 124 Sport Spider, wprowadzony na rynek w 1966 r. Kolejna odsłona sedana Fiata 124, wersja Spider, była autem sportowym, który szybko zyskał popularność, również dzięki projektowi Pininfariny. W 124 Spider zamontowana była pięciostopniowa skrzynia biegów, silnik z dwoma wałkami rozrządu o pojemności 1438 cm3 oraz hamulce tarczowe przy wszystkich czterech kołach.

Dodajmy, że również Amerykanie zakochali się w modelu 124 Spider. Od 1966 do 1985 r., zostało wyprodukowanych ponad 200 000 egzemplarzy, z których ponad trzy czwarte trafiło za Atlantyk.

Na „Techno Classica" prezentowany jest także najnowszy Fiat 124 Spider, który odziedziczył swoja nazwę po modelu wprowadzonym na rynek 50 lat temu. Najnowszy Spider wykorzystuje 4-cylindrowy silnik turbo o poj. 1.4 MultiAir (140 KM) z 6-biegową przekładnią manualną.

Dopełnieniem jest marka Abarth, która na „Techno Classica 2016" prezentuje zabytkowego Abartha 124 w wersji cywilnej oraz nowego Abartha 124 spider, który właśnie w Essen ma swój oficjalny debiut w Niemczech. Model ten będzie dostępny na zamówienie w cenie ok. 40 000 euro. Nowy Abarth 124 Spider ma napęd na tylne koła i silnik turbo 1.4 MultiAir z czterema cylindrami o mocy 170 KM, współpracujący z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów lub sekwencyjną, 6-biegową, sportową przekładnią Esseesse./oprac. ns/

Zobacz podobne artykuły:

Lexus ES kontra opera
kalendarz 17/02 2019

Lexus ES kontra opera

Moto fanatyk / Car audio

2019.02.17

Model ES jest wyposażony w jeden z najbardziej zaawansowanych systemów audio na świecie. Jak sprawdzi się w porównaniu z Operą Santa Fe, stworzoną głównie na potrzeby muzyki?
 Alfa Romeo Racing w Walentynki na torze
kalendarz 16/02 2019

Alfa Romeo Racing w Walentynki na torze

Wiadomości / Moto sport

2019.02.16

Zespół F1 Alfa Romeo Racing testował swój bolid na torze Fiorano.
Sauber i Alfa Romeo jako zespół w F1 pod nazwą „Alfa Romeo Racing”
kalendarz 07/02 2019

Sauber i Alfa Romeo jako zespół w F1 pod nazwą „Alfa Romeo Racing”

Wiadomości / Moto sport

2019.02.07

Nowa nazwa zespołu oznacza pożegnanie z nazwą Sauber znaną w F1 od 1993 r.
Najnowsze artykuły:
Lexus ES kontra opera

Lexus ES kontra opera

Moto fanatyk / Car audio

2019.02.17

Model ES jest wyposażony w jeden z najbardziej zaawansowanych systemów audio na świecie. Jak sprawdzi się w porównaniu z Operą Santa Fe, stworzoną głównie na potrzeby muzyki?
Ferrari pracuje nad hybrydową wersją modelu 488

Ferrari pracuje nad hybrydową wersją modelu 488

Wiadomości / News

2019.02.17

Włoska firma przygotowuje się do ujawnienia nowego superata, ale nie w Genewie.
Volkswagen T-Roc w topowej wersji R

Volkswagen T-Roc w topowej wersji R

Wiadomości / News

2019.02.17

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie VW zaprezentuje studyjny model najmocniejszej wersji T-Roca.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.