Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Walter Röhrl i jego Porsche 964 RS
kalendarz 23/09 2025

Walter Röhrl i jego Porsche 964 RS

Wydarzenia / Porsche

Rajdy, wyścigi, testy i...

Słynny kierowca nie tylko dwukrotnie zdobywał tytuł rajdowego mistrza świata, ale jest też jednym z niewielu, którzy kiedykolwiek wygrywali rundy mistrzostw świata zarówno w rajdach, jak i w wyścigach. Röhrl zwyciężał w każdej klasie i serii – TransAm, IMSA, wyścigi górskie (Pikes Peak), czy Niemieckie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych DTM. Uchodzi za najlepszego kierowcę rajdowego XX w, a jednocześnie słynie ze swojej szczerości. Od 1993 r. Walter Röhrl jest ambasadorem Porsche, a do niedawna był także kierowcą testowym marki, dbając o ostatnie „szlify” wszystkich nowych aut seryjnych na północnej pętli toru Nürburgring. Walter był szczególnie zaangażowany w rozwój supersamochodów 959, Carrera GT i 918 Spyder.

Röhrl jest posiadaczem własnej floty pojazdów, w której znajduje się wiele klasycznych modeli 911. Dodajmy, że jego pierwszym autem było Porsche 356 B Coupé z silnikiem o mocy 75 KM.

Jednym z jego ulubionych modeli jest Porsche 911 (964) Carrera RS, ikona ery samochodów chłodzonych powietrzem, z efektownymi pomarańczowymi akcentami.

Ze względu na masę, w modelu 964 Waltera Röhrla usunięto wszystko, co zbędne: nie ma wspomagania kierownicy ani tylnych siedzeń. Zamiast tego są mocne hamulce, wyścigowe fotele i zawieszenie firmy BILSTEIN. W walce o redukcję kilogramów nie było tu żadnych kompromisów. Priorytetem są osiągi i właściwości jezdne.

„Kiedy po raz pierwszy wyjechałem tym samochodem, szybko zdałem sobie sprawę, że zawieszenie nie do końca mi odpowiada” – wspomina Röhrl. Potrzebny był więc układ zawieszenia dostosowany do gustu rajdowego mistrza świata.

Jak dodaje: „To rozwiązanie sprawia, że w samochodzie mam zawieszenie idealne: samochód prowadzi się lepiej, mniej się kołysze i mniej się przechyla. To niezwykle ważne”. 

„Kiedy pytają mnie, co myślę o rasowym samochodzie sportowym, takim jak nowe 911 GT3, nie odpowiadam od razu. Najpierw muszę się przejechać”./oprac.ns/

źródło: Porsche/BILSTEIN


Tagi:
Walter Röhrl, Porsche, Porsche 911, Porsche 911 Carrera RS, BILSTEIN

Zobacz podobne artykuły:

Audi R26 Concept - W drodze do F1
kalendarz 13/11 2025

Audi R26 Concept - W drodze do F1

Prezentacje / Concept Cars

2025.11.13

Debiutant w Formule 1 ale z ambitnymi planami.
Skoda Enyaq 4x4 na Kole Podbiegunowym
kalendarz 04/11 2025

Skoda Enyaq 4x4 na Kole Podbiegunowym

Wiadomości / Wydarzenia

2025.11.04

Zamarznięte tereny Laponii stały się miejscem wyjątkowego pojedynku.
Porsche Carrera GT - Z silnikiem ze świata wyścigów
kalendarz 03/11 2025

Porsche Carrera GT - Z silnikiem ze świata wyścigów

Wiadomości / Ciekawostki

2025.11.03

Ćwierć wieku temu Porsche zaprezentowało projekt auta, który wyznaczył nowe standardy.
Najnowsze artykuły:
Pierwszy SUV McLarena pojawi się w 2028 r.

Pierwszy SUV McLarena pojawi się w 2028 r.

Wiadomości / News

2025.11.15

Firma planuje wprowadzać nowy model co roku.
Światowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych

Światowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych

Bezpieczeństwo

2025.11.15

Dzień ten przypomina, że za każdą liczbą kryje się ludzkie życie.
Połączenie dwóch „światów” w jednej klasie

Połączenie dwóch „światów” w jednej klasie

Wiadomości / Moto sport

2025.11.14

Nowa klasa łącząca dwie dyscypliny.