Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW Golf VII 1.4 TSI - O krok do przodu
kalendarz 18/12 2013

VW Golf VII 1.4 TSI - O krok do przodu

Testy

Kolejna generacja Golfa potwierdza, że niemiecki koncern wciąż wyznacza trendy w segmencie aut kompaktowych.

 

 

Dlatego pomimo, że kolejne modele niewiele różniły się od siebie to i tak stanowiły wyznacznik rozwoju w klasie. Obecny Golf w stosunku do poprzedniej wersji wyraźnie urósł. Jest dłuższy o 5,6 cm, szerszy o 1,3 cm, zaś rozstaw osi wydłużył się aż o 5,9 cm. Oczywiście ma to przełożenie w przestronności kabiny.  Zadbano przy okazji o takie drobiazgi, jak wyprofilowanie obicia drzwi w ten sposób, że kierowca i pasażer mają więcej przestrzeni dla tułowia i ramion. Nie wspomnę już o ilości miejsca na tylnej kanapie. Małym zgrzytem jest jednak fakt, iż na tylnej kanapie będą wygodnie podróżować jedynie dwie osoby. Wszystko przez tylny tunel w podłodze. Przy okazji przestrzeni – powiększył się również bagażnik. Obecnie oferuje 380 l (o 30 l więcej), zaś po złożeniu tylnej kanapy uzyskamy aż 1270 l. 

Krok przed konkurencją

Kabina Golfa to jakość godna klasy Premium. Można pokusić się o stwierdzenie, że przewyższa ona nawet tą stosowaną w poprzedniej generacji Audi A3. Wszystko jest czytelne, przełączniki znajdujące się na kierownicy obsługiwane są intuicyjnie. W wyposażeniu Golfa znajdziemy  tempomat, asystent pasa ruchu (Lane Assist) czy system monitorujący kamerą to, co dzieje się przed maską (Front Assist). Godny polecenia jest 8-calowy wyświetlacz (dopłata ponad 8 tys. zł). Warty swojej ceny posiada nawigację satelitarną, rozbudowane radio CD/MP3 oraz głośnikami, itd. Z nowości warto zwrócić uwagę na elektroniczny hamulec ręczny.

Udane połączenie

Pod maską naszego auta pracował silnik benzynowy o mocy 122 KM. Zapewniał on bardzo przyzwoite osiągi (9,5 s. do ,,setki”) oraz niewielkie zużycie paliwa (zaledwie niewiele ponad 6 litrów). Silnik współpracował z sześciobiegową skrzynią biegów. Właściwości jezdne Volkswagena to kolejna zaleta tego auta. Golf prowadzi się dosłownie jak po sznurku. Nawet najostrzejsze zakręty pokonuje pewnie, natomiast w kryzysowych sytuacjach z ratunkiem przychodzi niezawodny system stabilizacji toru jazdy (ESP). Kolejnym mocnym punktem auta jest wybieranie nierówności i komfort przemieszczania się po gorszych jakości drogach. Auto oferuje wysoki komfort podróżowania.

Godny zauważenia jest fakt, że już nawet podstawowa wersja została wyposażona m.in. w: ESP, 7 poduszek powietrznych (także kolanową), pełną elektrykę szyb i lusterek, komputer pokładowy, manualną klimatyzacją Climatic, wentylowane tarcze hamulców przednich, czy radio z 5-calowym wyświetlaczem.

Ceny Golfa zaczynają się już od 61 790 zł. Za naszą wersję testową trzeba było zapłacić 76 390 zł.

Paweł Pusz

Zalety auta:

-ekonomiczny i dynamiczny silnik

-bogate wyposażenie

-obszerne wnętrze

-intuicyjna obsługa

Wady auta:

-wysoka ceny najdroższych odmian

-na tylnej kanapie wygodnie zasiądą tylko 2 osoby

Podstawowe parametry techniczne Volkswagena Golfa VII 1.4 TSI Highline:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4255 / 1790 / 1452 mm

Silnik: wysokoprężny

Pojemność: 1390 cm3

Moc maksymalna: 122 KM przy 5000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm przy 1500-4000 obr./min

Osiągi (0-100 km/h): 9,5 s

Prędkość maksymalna: 200 km/h

Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 6,6 / 4,3 / 6,1 l

Pojemność bagażnika: 380 / 1270 l

Pojemność zbiornika paliwa: 50 l

Cena wersji bazowej: od 61 790 zł

Cena wersji testowej: od 76 390 zł 

 

 

galeria [gallery ids="50016,50036,50035,50034,50033,50032,50031,50030,50029,50028,50027,50026,50025,50024,50023,50022,50021,50020,50019,50018"]

Zobacz podobne artykuły:

Ford Puma 1,0 ST X EcoBoost Hybrid 170 KM - Małe jest piękne
kalendarz 04/07 2024

Ford Puma 1,0 ST X EcoBoost Hybrid 170 KM - Małe jest piękne

Testy / Testy

2024.07.04

Ford Puma to sposób na niewielki samochód, który może przykuwać uwagę. Kiedyś mieliśmy styczność z napędzanym 155-konnym silnikiem benzynowym. Teraz mieliśmy możliwość przetestowania 170-konną jednostkę, również jednolitrową....
Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje
kalendarz 10/06 2024

Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje

Testy / Testy

2024.06.10

Bez dwóch zdań sylwetka Hyundaia IONIQ 5 wygląda na tyle awangardowo, że nie sposób jest przejść obok niego obojętnie. Jak jest naprawdę?
Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia
kalendarz 21/05 2024

Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Testy / Testy

2024.05.21

Miejskie hatchbacki mogą być fajnymi hot hatchami. Dzieje się tak dlatego, ponieważ są lekkie, zwinne i niedrogie. Skoda oferowała kiedys hot hatch z prawdziwego zdarzenia. Mowa o Fabii RS. Czy Fabia Monte Carlo jest w stanie...
Najnowsze artykuły:
 Przypadkowo ujawniony lifting Renault Austral

Przypadkowo ujawniony lifting Renault Austral

Wiadomości / News

2024.09.17

Odświeżony model pojawił się w aplikacji mobilnej Renault.
209 km/h po „esce”

209 km/h po „esce”

Wiadomości / News

2024.09.17

Jazda S-7 kosztowała 2500 zł i 15 punktów karnych.
Elektryczne hulajnogi w Polsce

Elektryczne hulajnogi w Polsce

Wiadomości / Gorące tematy

2024.09.16

Elektryczne hulajnogi stają się nieodłącznym elementem krajobrazu miejskiego w Polsce.