Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW Golf R 8.5 – Na śniegu i lodzie
kalendarz 30/01 2024

VW Golf R 8.5 – Na śniegu i lodzie

Volkswagen / Nowości

Legenda wyścigów Hans-Joachim Stuck i sześciokrotny mistrz świata w rallycrossie Johan Kristoffersson driftowali na lodzie i śniegu.

Volkswagen rozpoczął jubileuszowy rok Golfa od pokazu podczas imprezy Ice Race w Zell am See W Austrii. W tym roku z okazji 50 urodzin Golfa, zostanie wprowadzony nowy model. Oprócz tego producent zaprezentował podczas tradycyjnego pokazu na lodzie i śniegu najmocniejszą wersję tego modelu z napędem na obie osie - Golfa R – jeszcze w kamuflażu.

Impreza Ice Race w Zell am See była idealnym miejscem do prezentacji przeszłości, teraźniejszości i przyszłości sportowych odmian Golfa. Tor na lodzie i śniegu stał się sceną, na której poza samochodami pojawiły się gwiazdy sportów motorowych. Legenda wyścigów Hans-Joachim Stuck i sześciokrotny mistrz świata w rallycrossie Johan Kristoffersson zaprezentowali różne modele sportowych Volkswagenów, jeżdżąc na granicy swoich możliwości. Podczas pokazu zaprezentowano m in.  Golfa I GTI, który świętował swoją premierę w 1975 r. oraz Golfa IV R32 z 2002 r, prekursora wszystkich wyczynowych wariantów oznaczonych literą „R”. Ponadto VW pokazał inne historyczne modele, jak Golfa I GTI i dwa egzemplarze Golfa II.

„Volkswagen R to marka premium Volkswagena, która od ponad 20 lat jest synonimem sportowego charakteru i doskonałych osiągów. W Ice Race przeszłość spotyka się z przyszłością. Nie możemy się doczekać, aż Golf R, dziś wciąż jeszcze w kamuflażu, będzie świętował swoją premierę tego lata" – powiedział Reinhold Ivenz, szef Volkswagen R.

Nowy Golf został zaprezentowany w Zell am See w czterech wariantach – nie tylko jako eksponat, ale także w akcji. Obok Golfa R i Golfa GTI można było zobaczyć także Golfa eHybrid i Golfa GTE.

„Ice Race to prawdziwy spektakl. Inni kierowcy w takich warunkach zakładają łańcuchy śniegowe, ale dla nas, kierowców wyścigowych, to właśnie wtedy zaczyna się prawdziwa zabawa" – mówił Hans-Joachim Stuck. Jest on dwukrotnym zwycięzcą 24-godzinnego Le Mans, byłym kierowcą Formuły 1 i mistrzem wyścigów samochodów turystycznych. „Na Ice Race można spotkać prawdziwych fanów sportów motorowych, a także wiele osób, które – gdyby nie ta impreza – nie mieliby wcale kontaktu z tego rodzaju sportem. Z tego co widziałem wracają do domu podekscytowani" – komentuje Stuck.

„Uwielbiam prowadzić mocne samochody z napędem na wszystkie koła na lodzie i śniegu – zwłaszcza, jeśli jest to model R" – mówi Johan Kristofferson. Szwed właśnie z Volkswagenem zdobył pięć ze swoich sześciu tytułów mistrza świata w rallycrossie. „To była świetna zabawa – usiąść po raz pierwszy w zupełnie nowym Golfie. Mogę zdradzić, że chociaż Golf R nie został jeszcze zaprezentowany, pod kamuflażem kryje się prawdziwy samochód sportowy, na który fani marki R z pewnością niecierpliwie czekają" – dodaje Kristoffersson.       

Jak można się spodziewać, nowy Golf R otrzyma te same subtelne zmiany w stylistyce co podstawowe wersje modelu. Dotyczy to reflektorów, przedniego pasa i wlotów powietrza. Nieznacznie zmienią się także tylne światła oraz dyfuzor.

Na razie producent nie ujawnia żadnych szczegółów na temat zmian pod maską auta. W nowym Golfie GTI moc została zwiększona 2.0-litrowego, 4-cylindrowego silnika z turbodoładowaniem z 241 do 261 KM. Nie jest zatem wykluczone, że nowy Golf R również otrzyma niewielki wzrost mocy w porównaniu z dotychczasową wartością 320 KM. VW może również dokonać pewnych zmian w oprogramowaniu niektórych podzespołów, jak dwusprzęgłowa skrzynia biegów, czy napęd czterech kół, dzięki czemu Golf będzie jeszcze bardziej dynamiczny.

Nowy Golf R będzie miał swoją światową premierę w połowie 2024 r.

Norbert Szwarc
Foto: VW


Tagi:
Volkswagen, Volkswagen Golf, VW Golf, VW Golf 2024, VW Golf R, VW Golf R 8.5, VW Golf R 2024, VW Golf eHybrid, VW Golf GTE, Hans-Joachim Stuck, Johan Kristoffersson

Zobacz podobne artykuły:

BMW M3 CS Touring - Hardcorowe kombi
kalendarz 21/07 2024

BMW M3 CS Touring - Hardcorowe kombi

Prezentacje / Nowości

2024.07.21

Odświeżone M3 Touring dysponuje większą mocą ale na torze Nürburgring dostrzeżono podczas testów prototyp BMW M3 CS Touring.
Land Rover Defender OCTA - Z technologią McLarena
kalendarz 01/07 2024

Land Rover Defender OCTA - Z technologią McLarena

Prezentacje / Nowości

2024.07.01

Nowy model ma być najmocniejszy w dotychczasowej historii marki.
Potwierdzenie jakości
kalendarz 28/06 2024

Potwierdzenie jakości

Prezentacje / Nowości

2024.06.28

Dostępny z w pełni hybrydowym układem napędowym e:HEV lub, po raz pierwszy na rynku europejskim, z układem hybrydowym plug-in e:PHEV stanowią mocny punkt modelu Hondy.
Najnowsze artykuły:
BMW M3 CS Touring - Hardcorowe kombi

BMW M3 CS Touring - Hardcorowe kombi

Prezentacje / Nowości

2024.07.21

Odświeżone M3 Touring dysponuje większą mocą ale na torze Nürburgring dostrzeżono podczas testów prototyp BMW M3 CS Touring.
Unikalne modele Toyoty

Unikalne modele Toyoty

Moto fanatyk

2024.07.21

W muzeum Toyoty w Kolonii przygotowano wyjątkowy pokaz samochodów z japońskiego rynku.
Pierwszy "elektryk" Ferrari

Pierwszy "elektryk" Ferrari

Wiadomości / News

2024.07.20

Samochód ma być gotowy przed końcem 2025 r.