Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW Arteon / VW Arteon Shooting Brake – Powiew świeżości
kalendarz 25/06 2020

VW Arteon / VW Arteon Shooting Brake – Powiew świeżości

Volkswagen / Nowości

Arteon doczekał się liftingu a także nowej wersji Shooting Brake oraz napędu hybrydowego.

Od kilku miesięcy informowaliśmy o odświeżonym Arteonie a także o planowanej nowej wersji nadwoziowej – stylowym kombi - Shooting Brake. Ponadto wraz z prezentacją odnowionego modelu, debiutuje odmiana z napędem hybrydowym  oraz w topowa wersja R.

Po trzech latach obecności na rynku, Arteon doczekał się liftingu. Jednak dokonane zmiany dostrzeże wprawne oko. Samochód będzie dostępny po raz pierwszy z nowymi LED-owymi światłami do jazdy dziennej, w których pas diod znajduje się nie tylko poniżej seryjnych LED-owych reflektorów, lecz przebiega też centralnie przez osłonę chłodnicy. Nowe są również LED-owe lampy z tyłu auta.

Marco Pavone, szef działu VW zajmującego się stylistyką zewnętrzną, powiedział: „W przypadku Arteona Shooting Brake, mocno przedłużyliśmy linię dachu, a w raz z nim linię bocznych szyb, z kolei błotniki poszerzyliśmy, dzięki temu tył auta wydaje się masywniejszy. Ten zabieg sprawił, że mimo całej funkcjonalności pięciodrzwiowego samochodu Shooting Brake sprawia wrażenie auta sportowego”.

Istotnie wprowadzenie Arteona po prostu w wersji kombi byłoby nieporozumieniem zważywszy, że w gamie marki jest Passat Variant. Arteon ma być postrzegany jako model z wyższej półki stąd zapewne nazewnictwo Shooting Brake nawiązujące do choćby Mercedesa CLS. Nowa wersja jest nieznacznie dłuższa od liftbacka. Pojemność bagażnika wynosi 565 litrów, zaś liftbacka 563 l. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność wzrasta do 1632 l. ( liftback - 1557 l).

Zmiany objęły także wnętrze auta. Niestety do obsługi automatycznej klimatyzacji zastosowano dotykowe pole, co będzie znacznie absorbować uwagę kierowcy. Nowością jest ponadto możliwość bezprzewodowego korzystania z aplikacji – umożliwia to App Connect Wireless dla Apple CarPlay i Android Auto (Google). Ponadto dostępny jest 700-watowy system audio firmy Harmann/Kardon opracowany specjalnie do tych modeli. Całości dopełnia dostępny opcjonalnie system oświetlenia wnętrza z 30 kolorami światła do wyboru.

Na liście systemów asystujących pojawił się Travel Assist umożliwiający częściowo automatyczną jazdę przy prędkości od 0 do 210 km/h. Elementem tego systemu jest tempomat ACC z wyprzedzeniem regulujący prędkość jazdy. Dostosowuje on prędkość do znaków ograniczenia, zmniejsza ją w terenie zabudowanym, w zakrętach, na rondach i skrzyżowaniach odpowiednio dopasowując do sytuacji na drodze. W ramach systemu Travel Assist działają też funkcja Lane Assist, dzięki której samochód jest utrzymywany na środku wyznaczonego pasa ruchu oraz system awaryjnego hamowania Front Assist z funkcją rozpoznawania obecności pieszych na jezdni. Poszerzono też zakres działania kamery cofania. Ma ona teraz dodatkowo m.in. funkcję Cornerview (zwiększenie na ekranie kąta widzenia kamery z 90 do 170 stopni) oraz zapewnia dodatkowy obraz przedstawiający z góry zaczep przyczepy, co ułatwia jej podłączenie do samochodu.

Obydwie wersje Arteona będą dostępne z czterema silnikami benzynowymi TSI, dwoma turbodieslami (TDI) oraz hybrydowym zespołem napędowym plug-in (eHybrid). Jednostki TSI występują w czterech wariantach mocy: 150, 190, 280 KM oraz w topowej odmianie R - 320 KM. Jednostka TSI jest wykorzystywana również w hybrydowym układzie napędowym – osiąga moc 156 KM i wspomagany jest silnikiem elektrycznym o mocy 115 KM. Jednostki TDI są w dwóch wariantach - 150 i 200 KM.

„Na całym świecie rośnie popyt na auta hybrydowe, dlatego tak bardzo ważne było dla nas, żeby jeszcze w 2020 roku zaoferować obydwie odmiany Arteona w wersjach eHybrid, czyli z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in” – powiedział Jürgen Stackmann, Członek zarządu VW ds. Sprzedaży, Marketingu i After Sales. Jak dodał dr Frank Welsch, Członek zarządu ds. Rozwoju: „Sam elektryczny zasięg tego auta jest na tyle duży, że wielu kierowców Arteona i Arteona Shooting Brake będzie mogło poruszać się na co dzień wyłącznie bezemisyjnie”.

Odnowiony Arteon zadebiutuje w Europie w drugiej połowie roku.

Norbert Szwarc
Foto: VW


Tagi:
VW, Volkswagen, VW Arteon, VW Arteon Shooting Brake, VW Arteon facelifting

Zobacz podobne artykuły:

 30 VW Transporterów T6 trafi do Ochotniczych Straży Pożarnych
kalendarz 27/06 2020

30 VW Transporterów T6 trafi do Ochotniczych Straży Pożarnych

Wiadomości / News

2020.06.27

Pojazdy będą wykorzystywane jednostki OSP w działaniach związanych ze zwalczaniem skutków epidemii COVID-19 oraz z zapobieganiem i walką z suszą i zagrożeniem pożarowym.
TOP 5 najpopularniejszych samochodów segmentu B
kalendarz 21/06 2020

TOP 5 najpopularniejszych samochodów segmentu B

Prezentacje / Nowości

2020.06.21

To samochody idealne do miasta, lecz, w przeciwieństwie do najmniejszych pojazdów segmentu A, umożliwiające również nieco dłuższe podróże.
VW ID.3 w wersji limitowanej 1ST
kalendarz 21/06 2020

VW ID.3 w wersji limitowanej 1ST

Wiadomości / News

2020.06.21

W polskich salonach marki można składać zamówienia na elektryczny model ID.3.

Firmy z branży

Volkswagen Rowiński-Wajdemajer

mazowieckie
ul. Armii Krajowej 22
05-500 Piaseczno
Tel.: 22 726 26 00
Email.: salon@rowinski-wajdemajer.vw.pl
https://rowinski-wajdemajer.dealer.volkswagen.pl/
Najnowsze artykuły:
Korek i samochody: mało znane początki historii Mazdy

Korek i samochody: mało znane początki historii Mazdy

Wiadomości / Ciekawostki

2020.07.04

Korek nie jest dziś materiałem naturalnie kojarzonym z przemysłem motoryzacyjnym, ale w przypadku Mazdy ten charakterystyczny surowiec związany jest zarówno z przeszłością, jak i przyszłością marki.
 Lexus IS z mocną V-ósemką lub V-szóstką?

Lexus IS z mocną V-ósemką lub V-szóstką?

Wiadomości / News

2020.07.04

Lexus rejestruje oznaczenie.
Toyota Racing Cup 2020 – drugi sezon

Toyota Racing Cup 2020 – drugi sezon

Wiadomości / Moto sport

2020.07.04

Jeszcze bardziej dopracowane auta, dodatkowa formuła rywalizacji w stylu F1 i szansa na nowego mistrza - w 2020 roku Toyota Racing Cup wchodzi na wyższy poziom.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.