Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volvo V40 T5 - Wyzwala emocje
kalendarz 14/12 2013

Volvo V40 T5 - Wyzwala emocje

Testy / Volvo

Przypatrując się szwedzkiemu producentowi w ciągu ostatnich piętnastu lat można zaobserwować w jakim kierunku podąża. Rewolucyjne podejście do designu nie idzie w parze z podstawowymi kwestiami, które pozostały bez zmian.

Volvo nadal zapewnia wzorowe bezpieczeństwo, czy wysoki komfort. Dodatkowo możemy wybrać auto, które choć niepozorne zapewnia bardzo dobre osiągi. Słowem V40 T5. Każdy, kto miał okazję przejechać się tym modelem na długo go zapamięta. I to nie tylko za sprawą pięknego czerwonokrwistego lakieru. Sylwetka auta prezentuje się bardzo dynamicznie, a zarazem płynne linie nadają szczególnego wyrazu. Charakteryzuje ją szeroki przód z długą maską i mocno pochyloną przednią szybą, kończąc na pionowych tylnych światłach przypominających te stosowane w modelach xc90 oraz xc60. Auto wyróżniało się także dzięki karbonowemu dachowi. Oczywiście to tylko naklejka imitująca w postaci specjalnej folii, ale nadająca sportowy szyk. W połączeniu z pakietem stylistycznym R-Design nadaje autu oryginalny wygląd.

Nie tylko wygląd?

W sportowym i mocnym samochodzie duża uwaga przywiązywana jest do zawieszenia. Może ono być standardowe oraz sportowe (utwardzone oraz obniżone o 11 mm). Nie dziwi zatem, że auto prowadzi się bardzo pewnie. Także układ kierowniczy wydaje się być optymalny. Doposażony został w trójstopniową regulację siły wspomagania wraz z pakietem Dynamic.

Pod maską auta znalazła się mocna benzynowa jednostka o pięciu cylindrach i mocy wynoszącej 254 KM. Do tego otrzymujemy maksymalny moment obrotowy osiągający 360 Nm. Efekty? 6,5 sekundy od 0 do 100 km/h. Jednocześnie pragnę wszystkich uspokoić, że w trasie można uzyskać niewiele ponad 7 litrów, zaś w mieście około 12 litrów. Z silnikiem współpracuje sześciostopniowy automat. Połączenie wręcz idealne. Czyżby Volvo było pozbawione wad? Oczywiście, że nie. Rozczarować mogą hamulce. Mocny silnik w połączeniu z masą wynoszącą blisko 1600 kg powinien zostać wzmocniony lepszym układem hamulcowym. Ciekawostką jest fakt, że nie da się wyłączyć kontroli trakcji (system DTSC).

Gdyby autem wybierało się w podróż kilka osób, możemy być pewni, że z powodu niewielkiego otworu drzwiowego osoby chcące zasiąść na tylnej kanapie będą miały problem z zajęciem miejsca. Bagażnik ma pojemność 335 litrów i do największych nie należy.

Do tego się przyzwyczailiśmy

Wnętrze Volvo wyróżniają zastosowane materiały. Trzeba przyznać, że są znakomitej jakości. Ergonomia stoi na wysokim poziomie. Ciekawostką jest fakt, że komputer pokładowy jest w języku polskim. Dodatkowo w aucie można obejrzeć filmy na DVD, z Youtube czy innych serwisów internetowych. Możemy nawet zalogować się na Facebooka, a nawet każdy z pasażerów może poprzez Wi-Fi połączyć się z Internetem (system Sensus Connected Touch). Oczywiście nie zapomniano o pełnej elektronice czy wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa. Tutaj nic się nie zmieniło. Komplet gwiazdek we wszystkich możliwych testach zderzeniowych oraz innowacje w zakresie bezpieczeństwa czy rozmaite systemy razem mówią same za siebie. Ale jest jeszcze coś czym Volvo odróżnia się od reszty aut. Wiecie, że wyposażony został w rewolucyjną poduszkę powietrzną dla pieszych!? W razie wypadku ograniczyć ma obrażenia poprzez uniesienie maski i odpalenie poduszki pod nią. Poduszka obejmuje również część przedniej szyby. Skoro o bezpieczeństwie mowa, to w szwedzkim aucie istotną role odgrywają elektroniczne systemy. Widzą one co się wokół auta dzieje pomagając przy tym kierowcy w różny sposób. Mogą albo utrzymać pas ruchu, system może także wibrować na kole kierownicy, czy wreszcie ostrzegać o obiekcie w martwym polu poprzez lampkę przy lusterku oraz sygnał dźwiękowy w razie niebezpiecznej zmiany pasa (BLIS). W sytuacji ostatecznej system potrafi awaryjnie zahamować auto przy prędkości do 50 km/h.

Gdybyście chcieli nabyć ten szwedzki samochód przygotujcie się na wydatek 140 400 zł. Nasze auto było doposażone m.in. w Business Pack (3600 zł), Driver Suppert II (5200 zł), pakiet Winter (1700 zł), spryskiwacze reflektorów (1160 zł), Audio (3860 zł), ABL (3930 zł) czy Clean Zone (280 zł). Wywindowało ono cenę auta do 165 730 zł.

Paweł Pusz

Zalety:
- pewne prowadzenie

- mocny, dymaniczny i cichy silnik

- design nadwozia

- przyjemne, funkcjonalne oraz wysokiej jakości wnętrze

- wysoki poziom bezpieczeństwa

- Sensus Connected Touch

Wady:
- średni komfort na nierównej nawierzchni

- ciężko zająć miesjca na tylnej kanapie

- mało miejsca na nogi z tyłu

- słabe jak na moc hamulce

Podstawowe parametry techniczne Volvo V40 T5 Momentum R-Design:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4369/1802/1445 mm

Silnik: benzynowy z turbodoładowaniem

Pojemność: 2497 cm3

Moc maksymalna: 254 KM przy 5400 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 360 Nm przy 1800-4200 obr./min

Skrzynia biegów: automatyczna 6-biegowa

Napęd: przedni

Osiągi (0-100 km/h): 6,5 s.

Prędkość maksymalna: 250 km/h

Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 11,3/6,5/7,9 l

Pojemność bagażnika: 335 l

Pojemność zbiornika paliwa: 62 l

Cena: od 140 400 zł

Cena auta prezentowanego: 165 730 zł

galeria [gallery ids="50097,50098,50099,50100,50101,50102,50103,50104,50105,50106,50107,50109,50110,50111,50112,50113,50114,50115,50116,50117,50118,50119,50120,50121,50122,50123,50124,50125"]

Zobacz podobne artykuły:

Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM DSG Selection  – Silnik bez wad
kalendarz 08/11 2025

Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM DSG Selection – Silnik bez wad

Testy / Testy

2025.11.08

Scala, czyli z łaciny - drabina, powstała na bazie modułowej płyty podłogowej MQB1. Tej samej na której zbudowano VW Polo i T-Rocka ale także Seaty: Aronę i Ibizę. Stylistycznie nawiązuje do konceptu Vison RS. Nie jest wprawd...
Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność
kalendarz 07/11 2025

Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność

Testy / Testy

2025.11.07

Cel był taki. Stworzyć auto elektryczne aby zawojowało rynek. Miało być niczym Volkswagen Garbus w dzisiejszej rzeczywistości. Czy to się niemieckiemu koncertowi udało?
Volkswagen California 2.0 TDI DSG 150 KM – Wszechstronny
kalendarz 28/10 2025

Volkswagen California 2.0 TDI DSG 150 KM – Wszechstronny

Testy / Testy

2025.10.28

W porównaniu do modelu Grand California testowany przez nas Volkswagen California wydaje się być nie tylko znacznie mniejszy, ale chociażby w porównaniu do poprzedniego modelu jeszcze mniej przypomina campera. Czy to wada czy...
Najnowsze artykuły:
Pierwszy SUV McLarena pojawi się w 2028 r.

Pierwszy SUV McLarena pojawi się w 2028 r.

Wiadomości / News

2025.11.15

Firma planuje wprowadzać nowy model co roku.
Światowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych

Światowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych

Bezpieczeństwo

2025.11.15

Dzień ten przypomina, że za każdą liczbą kryje się ludzkie życie.
Połączenie dwóch „światów” w jednej klasie

Połączenie dwóch „światów” w jednej klasie

Wiadomości / Moto sport

2025.11.14

Nowa klasa łącząca dwie dyscypliny.