Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volkswagen T-Roc 2,0 TSI DSG 4Motion 190 KM – Uzupełnienie gamy
kalendarz 22/02 2019

Volkswagen T-Roc 2,0 TSI DSG 4Motion 190 KM – Uzupełnienie gamy

Testy

Takiego auta VW nie miał dotąd w portfolio. SUV, a może bardziej crossover pozycjonowany nieco niżej od Golfa uzupełnił w końcu gamę aut z Wolfsburga.

Wprowadzając go na rynek Niemcy liczyli na spory rynkowy sukces. Ale póki co, wysypu T-Rocków nie widać. Wygląda na to, że rodakom bardziej podoba się Skoda Karoq i Seat Arona. Dlaczego? A kto to wie?

Jaki jest T-Roc?
Niejednoznaczny! Trochę tak, jakby niemieccy styliści nie bardzo wiedzieli, jakie auto tworzą i połączyli walory użytkowe ze sporą dawką sportu. Ale wyszło! Auto ma dynamicznie prezentujące się nadwozie. Cała sylwetka nie jest ani zwalista ani nazbyt lekka. Dobrą stylistycznie robotę robi listwa biegnąca od słupka A, wzdłuż krawędzi dachu aż po dolną krawędź okien na słupku C. Do tego przód trochę w stylu Touarega i tył, który nie do końca wie czy chciałby wyglądać tak, jak w Golfie czy Tiguanie. Nie, nie jest to niekonsekwencja. Raczej, zamierzony manewr designerów Volkswagena.

T-Roc jest bardzo kolorowy
Wyraźnie widać, w jaką grupę nabywców celuje Volkswagen. Kupując niemieckiego crossovera można wybierać spośród 11 kolorów nadwozia, 3 barw dachu oraz 6 wariantów kolorystycznych aplikacji w kabinie. W sumie daje to kilkadziesiąt kombinacji.

Równie „malowniczo” jest w kokpicie. Kolorowe wykończenia zdobią listwy na drzwiach, szeroki panel biegnący przez całą deskę rozdzielczą, a także zwieńczenie konsoli centralnej. Materiały są niezłej jakości. Ale jeśli ktoś liczył na kokpit dopieszczony w stylu (choćby) Tiguana, to srogo się zawiedzie. Owszem, plastiki są niezłej jakości, dobrze spasowane,nie trzeszczą, ale są przy tym nieprzyjemnie twarde. Sam kokpit to w zasadzie klon tego, co znamy z Golfa czy Polo. Identyczna konfiguracja zegarów, wyświetlaczy czy paneli ze sterowaniem tego, czym sterować można. Wszystko bardzo ergonomiczne i o najważniejsze, łatwe do „ogarnięcia”.

W VW pokochali gadżety. I dobrze. Bo i my też je lubimy. Ale tym razem o jednym, który wybitnie nam się podoba. Active Info Display to wielofunkcyjny wyświetlacz, który zastępuje klasyczne zegary. Na dużym wyświetlaczu przed oczami kierowcy możemy mieć na przykład mapę nawigacji, i to na całej szerokości ponad 11 calowego ekranu! Możemy też wyświetlić tradycyjnie zegary albo informacje o tym, czego słuchamy. Ciekawe i praktyczne, szczególnie że wygląd wyświetlacza możemy dostosować do naszych potrzeb.

Dla czterech osób
Wnętrze bez problemu pomieści 4 dorosłe osoby. Przednie fotele są perfekcyjne. Idealnie dobrana długość siedziska, doskonałe trzymanie boczne i wyprofilowanie podparcia. Z tyłu, też lepiej niż dobrze. Kanapa jest bardzo wygodna. Przestrzeni jest co najmniej sporo. Kłopoty mogą mieć tylko osoby o wzroście ponad 185 cm. Ale tylko wtedy, jeżeli i kierowca będzie wysoki.

Bagażnik idzie na rekord
Jest prawie największy w klasie. W konfiguracji 5 (4osobowej) to 445 litrów. Po złożeniu kanapy – prawie 1300! Do tego nisko położony próg załadowczy nie przeszkadza w załadunku ciężkich niekiedy walizek ukochanej małżonki…

Jakie silniki?
Gama silnikowa obejmuje pięć jednostek napędowych. Wśród zasilanych benzyną znajdziemy 3-cylindrowego, 1.0 TSI o mocy 115 koni mechanicznych, 4-cylindrowego 1.5 TSI z system COD generującego 150 KM oraz 2.0 TSI z mocą 190 KM. W polskiej gamie są trzy motory diesla: 1,6 o mocy 115 KM i dwulitrowy o mocach 150 i 190 KM. Jednostki współpracują ze skrzyniami: manualną o 6 przełożeniach, 7 biegowym dwusprzęgłowym automatem DSG które mogą przenosić napęd na przód lub obie osie (4Motion).

My, do testu otrzymaliśmy najmocniejszego, 190-konnego benzynowca 2,0 TSI. Maksymalna moc jednostka generuje przy 4400 obrotach a maksymalny moment obrotowy w zakresie od 1500 do 4400 obrotów. Efekt jest bardziej niż zadowalający. Auto może się rozpędzić do 216 km/h, a pierwsze sto osiągnąć w niewiele ponad 7 sekund. Drobne zastrzeżenia jedynie do skrzyni DSG. Wprawdzie Niemcy bez przerwy ją udoskonalają, ale czuć już trochę, że konstrukcja ma kilkanaście lat. Niestety efekt jest taki, że DSG kilkakrotnie się zgubiła zarówno przy przechodzeniu na wyższe biegi, jak i przy redukcji.

Nie można mieć zastrzeżeń do ekonomiki jazdy. Producent podaje, że T-Roc zadowoli się 8,4 litrami benzyny w mieście, 5,7 w trasie i 6,7 średnio. W naszym teście crossover Volkswagena pobierał około 10 litrów wmieście, 6,2 w trasie około 7 litrów średnio. W sumie, nieźle…

Testowy T-Roc dysponował stałym napędem na dwie osie. 4Motion, bo o nim mowa, jest wyposażony w elektronicznie regulowane sprzęgło wielopłytkowe, które rozdziela moment obrotowy między koła przedniej i tylnej osi. Cel to najlepsza trakcja, a rozdział zależy od sytuacji na drodze.

Zawieszenie, jak na crossovera przystało zestrojono sprężyście. Pojazd prowadzi się bardzo pewnie. Nawet w ostrych zakrętach. Układ kierowniczy precyzyjnie i perfekcyjnie współpracuje z kierowcą. Warto docenić, że siłę jego wspomagania można regulować. A robi się to poprzez zmianę trybów jazdy. W sportowym ustawieniu nie tylko układ kierowniczy staje się bardziej reaktywny. Wyostrza się również reakcja silnika na pracę pedału gazu. Szkoda tylko, że nikt nie pomyślał o odgłosach pracy silnika. Nawet w trybie sport pozostaje bez zmian.

Na koniec, słów kilka tytułem pointy. Jaki jest T-Roc? No cóż, w zasadzie to typowy Volkswagen. Ze wszystkimi wadami i zaletami aut z Wolfsburga. Ale, jak na typowego VW jedno ma nietypowe. To jego wygląd. Na pewno nie jest konwencjonalny. Tylko, czy fani marki to przełkną?
Paweł Pusz

Zalety:
- dobre prowadzenie
- design
- cena wersji podstawowej

Wady:
- twarde plastiki w kokpicie
- DSG potrafi się zgubić
- wysoka cena

Podstawowe parametry techniczne Volkswagen T-Roc 2,0 TSI DSG 4Motion 190 KM:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4234/1819/1501/2603
Silnik: benzynowy wsparty turbiną
Pojemność: 1984 cm3
Moc maksymalna (silnik spalinowy): 190 KM przy 4400 obr./min
Maksymalny moment obrotowy (silnik spalinowy): 350 Nm od 1500 do 4400 obr./min
Napęd: 4Motion
Skrzynia: automatyczna DSG7
Osiągi (0-100 km/h): 216 km/h
Prędkość maksymalna: 7,2 sek.
Deklarowane zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 8,4/5,7/6,7 l Pojemność zbiornika paliwa: 50 l
Pojemność bagażnika: 445/1290 l
Ceny: od 79 990 zł
Cena wersji prezentowanej: od 121 990 zł


Tagi:
Volkswagen T-Roc 2, 0 TSI DSG 4Motion 190 KM, Volkswagen T-Roc 2, 0 TSI DSG 4Motion, Volkswagen T-Roc 2, 0 TSI, Volkswagen T-Roc, test Volkswagen T-Roc 2, 0 TSI DSG 4Motion 190 KM, test Volkswagen T-Roc 2, 0 TSI DSG 4Motion, test Volkswagen T-Roc 2, 0 TSI DSG, test Volkswagen T-Roc, opinie Volkswagen T-Roc 2, 0 TSI DSG 4Motion 190 KM, opinie Volkswagen T-Roc 2, 0 TSI DSG 4Motion 190 KM, opinie Volkswagen T-Roc 2, 0 TSI DSG 4Motion, opinie Volkswagen T-Roc 2, 0 TSI DSG, opinie Volkswagen T-Roc 2, 0 TSI, opinie Volkswagen T-Roc

Zobacz podobne artykuły:

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2,0 Hybrid Dynamic Force 184 KM e-CVT – W nowym kierunku
kalendarz 29/05 2020

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2,0 Hybrid Dynamic Force 184 KM e-CVT – W nowym kierunku

Testy / Testy

2020.05.29

Toyota Corolla TS Kombi Executive 2,0 Hybrid Dynamic Force 184 KM e-CVT – W nowym kierunku
Mercedes Benz GLC 200 4Matic (X253) 197 KM DCT8 Mild Hybrid – Kierunek przyszłości?
kalendarz 28/05 2020

Mercedes Benz GLC 200 4Matic (X253) 197 KM DCT8 Mild Hybrid – Kierunek przyszłości?

Testy / Testy

2020.05.28

Mercedes GLC, czyli kompaktowy SUV zastąpił w 2015 roku model GLK. Pojazd jest bliskim kuzynem Mercedesa Klasy C. Wbrew pozorom, kompaktowy SUV ma z Klasą C wiele wspólnego. Pod względem stylistycznym, ale też konstrukcyjnie....
Ford Focus Kombi Titanium 1,5 EcoBoost 182 KM MT6 – Rodzinne rozwiązanie 
kalendarz 27/05 2020

Ford Focus Kombi Titanium 1,5 EcoBoost 182 KM MT6 – Rodzinne rozwiązanie 

Testy / Testy

2020.05.27

Jak ten czas leci. Zdaje mi się, że nie tak dawno ekscytowałem się I generacją Forda Focusa. Aż tu nagle wtem następca Escorta skończył 22 lata.
Najnowsze artykuły:
 Toyota Gazoo Racing sponsorem eSports WRC

Toyota Gazoo Racing sponsorem eSports WRC

Wiadomości / Moto sport

2020.06.03

Dla zwycięzcy najnowszy GR Yaris.
 Odnowiony Lexus GX wjeżdża do Europy

Odnowiony Lexus GX wjeżdża do Europy

Wiadomości / News

2020.06.03

W ubiegłym roku zadebiutował w Stanach Zjednoczonych, teraz pojawi się w Europie.
Chciał wyłudzić odszkodowanie za auto, które odprowadzono do „dziupli”

Chciał wyłudzić odszkodowanie za auto, które odprowadzono do „dziupli”

Wiadomości / News

2020.06.02

Zgłosił fikcyjną kradzież pojazdu chcąc wyłudzić odszkodowanie.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.