Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volkswagen Passat B7 (2010-2014)
kalendarz 02/02 2019

Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

Używane

To bez dwóch zdań jedno z najpopularniejszych aut w Polsce. W zeszłym roku obchodziło 45-lecie. Przedstawiamy siódmą generację tego modelu.

Zadebiutowała ona na rynku w roku 2010 i produkowana była do 2014 roku, kiedy została zastąpiona obecną generacją. Volkswagen Passat B7 to technologiczna kontynuacja modelu B6. Passat to pojazd klasy średniej, który skutecznie sprawdza się w charakterze auta rodzinnego.

Odmiana B7 przyznać trzeba, że nadal wygląda nowocześnie i upływ czasu jakby jego nie dotknął. Model ten nie był zupełnie nową konstrukcją, ale modyfikacją poprzedniej generacji. Volkswagen przy okazji modelu B7 wprowadził nową odmianę, ponieważ w 2012 roku w salonach pojawiła się uterenowiona wersja auta Alltrack.

W porównaniu do poprzedniego modelu B6, model B7 charakteryzuje się ostrzejszymi kształtami oraz foremnym kształtem reflektorów i tylnych świateł. W oczy rzuca się masywny grill z dużym logo. Passat od dawna słynął z obszernego wnętrza. Również pod kątem pojemności bagażnika, którego pojemność w wersji sedan wynosi  495-820 l, a w odmianie kombi 465-1500 l.

Model ten docenimy wewnątrz. To za sprawą obszernego wnętrza, które bez problemu pomieści pięć osób. Podróżując docenimy wygodne przednie fotele, komfortową pozycję za kierownicą. W porównaniu do poprzednika polepszyła się jakość użytych materiałów. Choć wykończenie niektórych elementów jest z twardych plastików. Stąd też z czasem mogą dochodzić do naszych uszu w niektórych egzemplarzach słyszalne trzaski i skrzypienie. Tradycyjnie już obsługa kokpitu jest intuicyjna i nie nastręczy nam trudności.

Volkswagen oferowany był w wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline, Highline, Exclusive, Edition 40, 2012 Edition oraz Alltrack. Co do wyposażenia, to Passata B7 można wyposażyć w LED-owe światła do jazdy dziennej, monitorowanie martwego pola,  tempomat oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy i sugerujący zrobienie sobie przerwy, system ułatwiający ruszanie autem pod wzniesienia, wspomaganie parkowania ułatwiające ustawianie auta równolegle oraz prostopadle do jezdni, skórzaną tapicerkę, wentylowane fotele czy nawigację. Zwrócić należy także uwagę na fakt, że Passat wyposażony został w system automatycznie włączający światła drogowe oraz system awaryjnego hamowania w ruchu miejskim. Najlepszym udogodnieniem jest jednak Easy Open. Docenimy go, gdy będziemy wracać obładowani zakupami ze sklepu.  Wystarczy bowiem tylko ruch nogą pod tylnym zderzakiem, a bagażnik sam się otworzy.

Auto napędzało wiele jednostek zarówno benzynowych, jak i diesli. Wszystkie są turbodoładowane. Jedyny wariant wolnossący to 3,6 V6 o mocy 300 KM. Silniki benzynowe wykorzystują bezpośredni wtrysk paliwa. To jednostki 1,4 TSI/ 122, 150  i 160 KM, 1,8 TSI/160 KM, 2,0 TSI/ 211 KM. Diesle są reprezentowane przez silniki 1,6 TDI/105 KM i 2,0 TDI/140 KM, 170 KM i 177 KM W każdym silniku wysokoprężnym zastosowano system Common Rail.

Należy pamiętać, że ze względu na bezpośredni wtrysk paliwa, problematyczna wydaje się próba   założenia LPG. Zwróćmy uwagę, że egzemplarze z początku produkcji zużywają nadmierne ilości oleju silnikowego i rozciąga się w nich łańcuch rozrządu. W benzynowych silnikach o mocy 150 i 160 KM występował jeszcze problem ze sprzęgiełkiem kompresora. Jednak im nowszy silnik 1,4 TSI tym mniejsze ryzyko poważnych awarii. Jednostki o mocy 150 i 160 KM docenimy za elastyczność i osiągi, jednak najbezpieczniejszym i rozsądniejszym wyborem wydaje się silnik o mocy 122 KM. W silnikach  1,8 TSI i 2,0 TSI zdarzają się przypadki nadmiernego zużycia oleju silnikowego z powodu słabych pierścieni tłokowych. Ich wymiana jest niestety uciążliwa finansowo.  Wada ta została wyeliminowano dopiero w 2013 roku.

Z silników wysokoprężnych nie powinniśmy mieć zastrzeżeń co do trwałości motoru  1,6 TDI/105 KM. Jedynie niekiedy mogą występować uszkodzone wtryskiwacze, które trzeba po prostu wymienić. Jednak ze względu na słabe osiągi lepiej zdecydować się na mocniejszego dwulitrowego diesla (140, 170 i 177 KM). Ich zaletą jest fakt, że gdyby pojawiły się jakieś drobne usterki, to łatwo je usunąć. Pamiętać należy, że w napędzanych dieslem samochodach użytkowanych głównie w mieście zdarzają się problemy z filtrem DPF. Przy przebiegu około 200 tysięcy kilometrów może wystąpić problem z kołem dwumasowym. Zalecamy wymienić go od razu ze sprzęgłem.

Wiele egzemplarzy Passata wyposażonych zostało w skrzynię DSG. Zapewnia ona co prawda wysoki komfort jazdy i, ale z uwagi na skomplikowaną budowę skrzyni istnieje wysokie ryzyko awarii. Kosztownych trzeba przyznać. Wystarczy, że kierowca nie będzie regularnie wymieniał  oleju w skrzyni biegów. Z awarii należy wymienić także usterkowość komputera sterującego zmianą biegów.

Volkswagena Passata B7 można uznać za udany model. Wydaje się to być bardzo dobrą propozycją dla rodziny, która potrzebuje wygodnego samochodu z dużym bagażnikiem. Auto zapewnia komfortowe i przestronne wnętrze, a szeroka gama modelowa zapewni optymalny wybór. Decydując się na zakup tego auta pamiętać musimy o tym, że wiele modeli to samochody poflotowe. Należy do nich podchodzić bardzo ostrożnie, ponieważ mają wysokie przebiegi i trzeba się liczyć z tym, że zakupując taki egzemplarz liczyć się trzeba będzie z poważnymi inwestycjami.
RED

Zdaniem eksperta:


Volkswagen Passat B6 to udany pojazd. Auto nadal prezentuje się atrakcyjnie. Zapewnia wysoki komfort podróżowania, szeroki wybór jednostek napędowych, a także jest przestronne i praktyczne. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą samochodów używanych VW i Audi. Oferujemy możliwość zamiany auta, ale również odkup pojazdów wszystkich marek. Do tego obsługujemy kompleksowo klientów (serwis, zakład blacharsko-mechaniczny).Decydując się na zakup auta używanego u nas otrzymujecie Państwo  pewność zakupu, a auta dysponują udokumentowanymi przebiegami i są sprawdzane w 100 %.
Andrzej Maliszewski
Kierownik Sprzedaży Samochodów Używanych
Rowiński-Wajdemajer Sp. z o.o.
Tel. 668-130-000

 


Tagi:
Volkswagen Passat B7, używany Passat B7, Passat B7, VW Passat B7, używany VW Passat B7, easy open

Zobacz podobne artykuły:

Jakie auta używane najczęściej wybierają Polki?
kalendarz 05/04 2019

Jakie auta używane najczęściej wybierają Polki?

Używane

2019.04.05

Polki w ubiegłym roku najczęściej kupowały samochody ze stajni Opla, z nadwoziem typu hatchback i silnikiem benzynowym o małej pojemności.
Czy warto kupować używane auto zimą?
kalendarz 23/01 2019

Czy warto kupować używane auto zimą?

Warsztat / Porady

2019.01.23

Przyjęło się, że używanego auta lepiej nie kupować zimą.
BMW E39 (1995-2003)
kalendarz 09/12 2018

BMW E39 (1995-2003)

Używane

2018.12.09

Debiut każdej generacji BMW serii 5, to wydarzenie na skalę światową.
Najnowsze artykuły:
Jak przygotować samochód na wiosenne podróże?

Jak przygotować samochód na wiosenne podróże?

Warsztat / Porady

2019.04.22

Przed rozpoczęciem wiosennych podróży, warto pomyśleć o przeglądzie i odświeżeniu auta po zimie.
VW ID. Roomzz - Elektryczny SUV

VW ID. Roomzz - Elektryczny SUV

Prezentacje / Concept Cars

2019.04.22

Podczas „Brand SUV Night” odbywającej się w przededniu wystawy Auto Shanghai VW zaprezentował najnowszego członka rodziny ID. – model ID. Roomzz.
"Powrót do przyszłości" w Audi museum mobile

"Powrót do przyszłości" w Audi museum mobile

Moto fanatyk

2019.04.21

Trzynaście pojazdów studyjnych i prototypów oraz trzy motocykle wyznaczające historię Audi AG, znalazło się na nowej wystawie w Audi museum mobile w Ingolstadt.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.