Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Toyota Racing Cup 2020 – drugi sezon
kalendarz 04/07 2020

Toyota Racing Cup 2020 – drugi sezon

Moto sport / Toyota

Jeszcze bardziej dopracowane auta, dodatkowa formuła rywalizacji w stylu F1 i szansa na nowego mistrza - w 2020 roku Toyota Racing Cup wchodzi na wyższy poziom.

Będzie to drugi sezon w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Toyota Racing Cup to markowy puchar, w którym kierowcy rywalizują w identycznie przygotowanych Toyotach Celikach GT szóstej generacji. TRC jest szansą dla kierowców, którzy chcą rozwijać swoją wyścigową przygodę bez ponoszenia wysokich kosztów, a także  naturalnym krokiem dla tych, którzy zdobyli już doświadczenia w imprezach typu Track Day, a teraz chcieliby sprawdzić się w bezpośredniej rywalizacji na torze, lub chcieliby się przesiąść z gokarta do auta wyścigowego.

Youngtimery Toyoty, które w 2019 r. zadebiutowały w wyścigach, szybko skradły serca kibiców WSMP, bo ich biegi były zacięte i obfitowały w efektowne manewry wyprzedzania. W pierwszym sezonie rywalizowało sześciu kierowców - obok zawodników z doświadczeniem i mistrzowskimi tytułami, byli też kierowcy, którzy dopiero co stawiali pierwsze kroki w jeździe sportowej.

“Jesteśmy zadowoleni z tego, jak wypadł debiutancki sezon Toyota Racing Cup. Najbardziej cieszy nas sportowa walka na torze, połączona z przyjacielską atmosferą w padoku między kierowcami, a także bezawaryjny sezon naszych Celik. Ponad 20-letnie auta przetrwały osiem rund bez większych przygód. To dowód na to, że wybraliśmy odpowiedni model do naszej formuły wyścigów” - mówi Michał Horodeński z Complex Motorsport, organizator TRC.

W sezonie 2020 Toyota Racing Cup wejdzie na jeszcze wyższy poziom. Dodatkowym smaczkiem ma być jazda drużynowa - kierowcy zostaną połączeni lub sami dobiorą się w dwuosobowe zespoły i będą punktować także dla swoich teamów. To szansa na jeszcze ciekawszą konkurencję, a na zawodnikach wymusi to jeszcze większą odpowiedzialność za decyzje podczas wyścigu, bo punkty będą zbierać do dwóch klasyfikacji.

“To rywalizacja w stylu F1. Fanów elektryzują pojedynki największych gwiazd motorsportu, ale też największych zespołów. My chcemy przenieść to na nasze podwórko, dać kierowcom dodatkowy impuls, emocje, a także zbliżyć ich do siebie. Kibicom też się to na pewno spodoba. Poza tym kolorowe samochody urozmaicają widowisko.” - przekonuje Horodeński.

Do pierwszego weekendu w ramach Toyota Racing Cup zgłosiły się trzy ekipy - RMF 4Racing Team w składzie Rafał Płuciennik i Aleksander Szandrowski, Team Interia z Jackiem Jureckim i Bartkiem Czwartoszem oraz Team Toyota Dakar/Modern Forms, którego skład utworzą Dawid Czarnik i Tomasz Tomczak. W 2020 r. na polach startowych zabraknie Mateusza Bartkowiaka, który był mistrzem w debiutanckim sezonie, więc tytuł jest sprawą otwartą. Debiutantem w tym pucharowym gronie będzie Czwartosz, który ma duże doświadczenie zarówno na torze, jak i na rajdowych trasach.

Emocji na torze będzie więcej, bo Complex Motorsport nadspodziewanie długą przerwę między sezonami poświęcił na dopieszczenie wyścigówek. Zmiany na pewno pozwolą urwać cenne sekundy w zawodach. Przez zimę i wiosnę auta odzyskały dawny blask w związku z remontami blacharskimi i prowadzą się jeszcze lepiej, co potwierdzili zawodnicy na przedsezonowych treningach - Toyota Celica GT w specyfikacji TRC ma m.in. poprawione zawieszenie oraz nową markę opon - Federal, od firmy Racing Tyres, która jest nowym partnerem cyklu. Wśród firm wspierających TRC nadal jest też dostawca wyczynowych olejów - marka SORT.

“Samochody przeszły kompleksową odbudowę po wymagającym sezonie 2019. Wyciągnęliśmy wnioski, jak przygotować się do rywalizacji w tym sezonie i dobrze wykorzystaliśmy ten czas.” - przekonuje Horodeński.

Toyota Racing Cup wystartuje w pierwszy weekend lipca (3-5) na Torze Poznań w ramach 1. i 2. rundy WSMP.

Foto: Grzegorz Kozera


Tagi:
WSMP, Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski, Toyota Racing Cup 2020, Toyota Celika GT, Rafał Płuciennik, Aleksander Szandrowski, Jacek Jurecki, Bartosz Czwartosz, Dawid Czarnik, Tomasz Tomczak

Zobacz podobne artykuły:

 Nowe twarze i nowe rajdówki w Motul HRSMP
kalendarz 05/08 2020

Nowe twarze i nowe rajdówki w Motul HRSMP

Wiadomości / Moto sport

2020.08.05

16 załóg w rajdówkach sprzed lat wzbogaci stawkę Marma 29. Rajdu Rzeszowskiego.
Otwarcie sezonu DTM w Spa pod znakiem Audi
kalendarz 03/08 2020

Otwarcie sezonu DTM w Spa pod znakiem Audi

Wiadomości / Moto sport

2020.08.03

Sobotnim zwycięzcą, z przewagą ponad 20 sekund, został Nico Müller z zespołu Audi Sport Team Abt Sportsline, a w niedzielę wygrał René Rast z Audi Sport Team Rosberg.
Grand Prix Wielkiej Brytanii – Powtórka Hamiltona
kalendarz 03/08 2020

Grand Prix Wielkiej Brytanii – Powtórka Hamiltona

Wiadomości / Moto sport

2020.08.03

Wygrana Brytyjczyka na słynnym Silverstone, jest jednocześnie jego siódmym triumfem na tym torze.
Najnowsze artykuły:
Thomas Schäfer nowym szefem Skoda Auto

Thomas Schäfer nowym szefem Skoda Auto

Wiadomości / News

2020.08.05

Z dniem 3 sierpnia br. Schäfer został prezesem zarządu Skoda Auto, zastępując jednocześnie Bernharda Maiera po prawie pięciu latach na tym stanowisku.
 VW Caddy mini kamper – Spanie pod gwiazdami

VW Caddy mini kamper – Spanie pod gwiazdami

Prezentacje / Concept Cars

2020.08.04

Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje pierwsze rysunki i informacje na temat modelu będącego następcą Caddy Beach.
OC na samochód. Czy opłaca się zmienić ubezpieczyciela?

OC na samochód. Czy opłaca się zmienić ubezpieczyciela?

Finanse / Ubezpieczenia

2020.08.04

Koniec umowy obowiązkowego OC to dobry moment, żeby sprawdzić, czy na kolejnej polisie nie da się zaoszczędzić.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.