Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Suzuki Swace Hybrid 1,8 Elegance 2WD E-CVT - Ciekawa propozycja
kalendarz 25/10 2021

Suzuki Swace Hybrid 1,8 Elegance 2WD E-CVT - Ciekawa propozycja

Testy / Testy / Suzuki

Badge engineering, czyli swoiste wojny klonów zaczynają się stawać w motoryzacji czymś normalnym. Ford „zaanektował” pojazd użytkowy Volkswagena. Mercedes dokleja swój znaczek do vana ze stajni Renault. Ale jednym z prekursorów klonowania bezsprzecznie jest Suzuki. Japońska firma współpracowała już w ten sposób z Oplem, Fiatem, Subaru. Teraz, przyszedł czas na Toyotę. Obie firmy zawarły w 2019 roku alians w sprawie wspólnej budowy aut. Taki układ, pozwalając oszczędzać na nowych projektach jest opłacalny dla obu firm. Wiadomo, kasa Misiu…

Po zakończeniu produkcji Baleno, Suzuki brakowało kompaktowego rodzinnego SUV-a i kombi. Współpraca z innym japońskim producentem pozwolił nadrobić braki. Suzuki w myśl porozumienia zaimplementowało do swojej gamy Toyotę Corollę Touring Sports w wersji Suzuki, czyli Swace. Pojazd pojawił się na rynku w połowie września 2020 roku. I w zasadzie, poza kilkoma detalami z zewnątrz wygląda jak Corolla. Z zewnątrz Suzuki odróżnia się do Toyoty kilkoma szczegółami. Zdecydowanie inny niż w Corolli jest zderzak, Inaczej prezentuje się przeprojektowany, trapezoidalny wlot powietrza. Jest też wyżej umieszczone logo. W sumie niewiele, ale tak wystylizowany przód w mojej opinii, jeśli nie ładniejszy na pewno jest ciekawszy. 

Kopia Toyoty
We wnętrzu Swace, nie szukajcie oryginalności. To absolutnie wierna kopia kokpitu Corolli. W przypadku drugiego klona, czyli Suzuki Across kokpit też nie uległ zmianom. Ale tam przynajmniej dokonano transplantacji infotainmentu. Do Swace już nie. I trochę szkoda. Ten Toyoty wprawdzie działa, ale jego interfejs jest jakby z innej epoki. Poza tym wygląd kokpitu jest typowy dla Toyoty. Do bólu poprawny, zachowawczy styl projektowania. Szkoda, że w Suzuki nie zdecydowali się na wprowadzenie zmian. Pomimo tego, że w Toyocie zaprojektowali wnętrze zgodnie z zasadami ergonomii, zawsze coś da się poprawić. Siermiężność niektórych rozwiązań z Toyoty aż boli. Przykład pierwszy z brzegu: od niepamiętnych czasów inżynierowi i styliści w Toyocie nie zmienili wyglądu przycisków i paneli sterowania. Ja wiem, to się nazywa pragmatyzm, bo jeśli coś działa, to nie warto tego zmieniać. Ale, czy aby na pewno?

Pojemny wewnątrz
Do pojemności kokpitu nie mam zastrzeżeń. W typowym, kompaktowym rodzinnym kombi w komfortowych warunkach pojedzie 4 osoby. Bez problemów i do tego całkiem wygodnie zmieści się nawet 5. Nie będzie też kłopotów z zabraniem ich bagażu. Nawet w całkiem długą podróż. Prawie 600 litrów wejdzie do bagażnika w konfiguracji 4 osobowej. Po złożeniu oparcia kanapy – ponad 1600!

Tylko jeden
Także w dziedzinie napędów Suzuki poszło troszkę na skróty. Swace oferuje tylko jeden jego wariant: benzynowy silnik 1.8 o mocy 98 KM i wspomagający go 72-konny motor elektryczny. W sumie oba dają 122 KM mocy maksymalnej i 145 Nm momentu obrotowego przy 3600 obrotach. Przyspieszenie w fotel nie wgniata, ale na pewno nie będziemy zawalidrogą. Rozsądne 11,1 s do 100 km/h i 180 km/h maksymalnie to wynik, który sporemu, rodzinnemu kombi wstydu nie przynosi.

E-CVT czyli rozwiązaniene na miasto
Napęd na koła przednie przekazuje skrzynia bezstopniowa E-CVT. To rozwiązanie typowe dla hybryd Toyoty. Wariator nie jest wprawdzie demonem szybkości w działaniu, ale pracuje sprawnie i względnie (jak na skrzynię CVT oczywiście) cicho. Gwarantuje też relatywnie niskie zużycie paliwa. Teoretycznie, Swace w ruchu miejskim spali około 4,2 litra na 100 km. W trasie - nawet poniżej 4. Średnia teoretyczna to 4,6 litra. W praktyce, w ruchu miejskim auto zasysało 4,4 na każde 100 km, w trasie 4,2, a średnio - około 4,6 litra. Jak na rodzinne kombi lepiej niż dobrze. 

Stabilny na drodze
Japoński kompakt prowadzi się bardziej niż poprawnie. I to pomimo gabarytów i de facto niewielkiej mocy, Swace jest wyjątkowo zwinnym pojazdem. Nie ma kłopotów z ciasnymi zakrętami. Chętnie i bez oporu wpisuje się w ciasne nawet łuki. Bez problemów je opuszcza. Nie bez znaczenia pozostaje stosunkowo nisko umieszczony dzięki akumulatorom trakcyjnym środek ciężkości. Nie sposób też pominąć dobrze zestrojonego wielowahaczowego zawieszenia osi tylnej. Całość dzielnie wspiera bardzo precyzyjny i czuły układ kierowniczy. Połącznie tych elementów sprawia, że jazda Swace jest nad wyraz przyjemna.

Czy Toyocie opłaca się swoista wojna klonów? Z całą pewnością. Swace na pewno nie kanibalizuje Corolli. Raczej uzupełnia jej gamę. A Suzuki poprzez badge engineering bardzo sprytnie poszerzyło swoją gamę modelową w Europie i Indiach. Nie bez znaczenia jest też fakt, że dzięki temu stało się posiadaczem jednego z najlepszych kompaktowych aut na rynku.
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- prowadzenie
- napęd hybrydowy
- pojemność kokpitu i bagażnika

Wady auta:
- infotainment

Podstawowe dane techniczne Suzuki Swace Hybrid 1,8 Elegance 2WD E-CVT:
Wymiary (d/s/w/ro): 4655/1790/1460/2700 mm
Silnik: 1798 cm3
Maksymalna moc: 122 KM
Maksymalny moment obrotowy: 145 Nm 
Prędkość maksymalna: 180 km/h
Przyspieszanie 0-100 km/h: 11,1 s
Pojemność bagażnika: 596/1606 l
Zbiornik paliwa: 43 l
Akumulator trakcyjny: 3 kWh
Spalanie deklarowane (m/tr/śr): 4,1/3,7/4,5 l
Spalanie w teście: 4,4/4,2/6,8 l
Cena: od 98 500 zł


Tagi:
Suzuki Swace Hybrid 1, 8 Elegance 2WD E-CVT, Suzuki Swace Hybrid 1, 8 Elegance 2WD, test Suzuki Swace Hybrid 1, 8 Elegance, Suzuki Swace Hybrid, Suzuki Swace, test Suzuki Swace Hybrid 1, 8 Elegance 2WD E-CVT, test Suzuki Swace Hybrid 1, 8 Elegance 2WD, test Suzuki Swace Hybrid 1, 8 Elegance, test Suzuki Swace Hybrid, test Suzuki Swace

Zobacz podobne artykuły:

Suzuki Swift 2024 – Przed premierą
kalendarz 07/12 2023

Suzuki Swift 2024 – Przed premierą

Prezentacje / Nowości

2023.12.07

Przedsmak nowego Swifta Suzuki dało podczas niedawnej wystawy w Tokio, prezentując model jeszcze jako „concept”. Teraz ujawniono wersję produkcyjną, która wygląda praktycznie tak samo.
Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie
kalendarz 22/09 2023

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie

Testy / Testy

2023.09.22

Duży SUV napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5-litra, który na dodatek współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi? Czy coś nas jeszcze jest w stanie zaskoczyć?
Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl 
kalendarz 22/09 2023

Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl 

Testy / Testy

2023.09.22

Opel potrzebował tego modelu. Oryginalne auto ma okazać się punktem zwrotnym w historii niemieckiej marki. Czy gruntowna zmiana designu przyniesie pożądane skutki?
Najnowsze artykuły:
 Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Finanse / Ubezpieczenia

2024.03.28

W ubiegłym roku motocykliści najczęściej potrzebowali pomocy assistance w związku z awarią motocykla w czasie jazdy.
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Wiadomości / Moto sport

2024.03.28

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrali pierwszy OS Kasarani w kategorii WRC2 Challenger.
Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Wiadomości / News

2024.03.28

Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych