Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Seat Ibiza FR 1.5 TSI 150 KM – Sprawdzony typ
kalendarz 13/03 2023

Seat Ibiza FR 1.5 TSI 150 KM – Sprawdzony typ

Testy / Testy / Seat

Trzeba powiedzieć, że choć od czasu jego debiutu minęło już parę lat, to nadal ma się dobrze. Auto z pewnością znajduje wielu zwolenników poszukujących miejskiego auta. Tym bardziej zastanawiałem się nad wersją, którą otrzymałem do testów.

Chodzi o najmocniejszą wersję tego modelu, dysponującą mocą 150 KM. Oznaczona jako wersj FR wyróżnia się na tle innych modeli Ibizy. Z pewnością przyciąga wzrok i jest atrakcyjna wizualnie. Czy jednak oferuje coś więcej?

Design made in Seat
Z zewnątrz jest to rypowy Seat. Pomimo swojego debiutu w 2017 roku model ten nadal zachowuje nowoczesną sylwetkę. Jest ona świeża i dynamiczna, a poza tym wydaje się lekka. Oczywiście, jak to w przypadku modeli FR, znaleźć możemy sportowe akcenty. W oczy rzucają się dominujące światła w kształcie  trójkątów oraz ładna sygnaturą LED we wnętrzu, jak również minimalistyczny i nie przekombinowany grill. Odmiana FR posiada także sportowo zaprojektowany zderzak.

Linia boczna to kilka wyraźnych przetłoczeń: nad przednim i tylnym nadkolem oraz na drzwiach. Tył auta jest zwarty, zgrabny i sportowy. W oczy rzuca się tylna nakładka na zderzak imitującą dyfuzor z dwiema atrapami wydechu. 

Jak prezentuje się wnętrze?
Seat uchodzi za markę, która produkuje auta o uporządkowanej ergonomii. Tak samo jest w Ibizie. Wszystko jest w zasięgu wzroku, choć przyznać trzeba że jakość zastosowanych materiałów mogłaby być nieco lepsza. Ale przyznać trzeba uczciwie, że jest to jakość akceptowalna w tej klasie aut. Wnętrze posiada natomiast ,,smaczki”, np. w postaci czerwonych nakładek na nawiewach. W nocy tworzą one klimat, ponieważ są podświetlane delikatnym światłem. 

Osobiście we wnętrzu Seata podobała mi się również kierownica, mająca spłaszczony na dole wieniec oraz dwie faktury skóry. W oczy rzuca się na niej srebrna wstawka z napisem FR. Siedzenia Ibizy są wygodne oraz sprężyste. Szkoda, że nie zastosowano podłokietników. Ilość miejsca na tylnej kanapie jest zadowalająca, choć pasażer na środkowym miejscu nie będzie rozpieszczany przestronnością. Wszędzie dominuje twardy plastik. Godny pochwały jest bagażnik Ibizy. Przestrzeń bagażowa wynosi 355 litrów, a o złożeniu kanapy 1165 litrów. Co istotne, po złożeniu oparć uzyskujemy płaską podłogę. 

Najmocniejszy
Pod maskę testowego egzemplarza trafił silnik o pojemności 1,5 litra i mocy 150 KM. Jest to dynamiczna jednostka, która zadowoli zwolenników energicznej jazdy. Auto setkę osiąga już po 8,2 sekundach. Z jednostką dobrze współpracuje 7-biegowa przekładnia DSG.

W przeciwieństwie do silnika 1.0 TSI o mocy 110 KM, testowany egzemplarz nie należy do wyjątkowo oszczędnych. Zużycie paliwa jest wyższe o blisko 2 litry w warunkach miejskich i wynosi ponad 7 litrów.

Co do komfortu podróżowania. Osobiście zrezygnowałbym z felg niskoprofilowych, które znacznie obniżają komfort podróży. W codziennym użytkowaniu dają się we znaki. Dodatkowo łatwo jest je uszkodzić. Dlatego polecam wybrać o cal mniejsze felgi. Dodatkowo wpłynie to również na większy komfort podróżowania.
 

Czy Ibiza FR ma sens?
Seat Ibiza całkiem nieżle sprzedaje się i to akurat mnie nie dziwi. Odmiana FR wygląda bardzo atrakcyjnie, ale osobiście skłaniałbym się do odmiany 110-konnej. Dlaczego? Osiągi ma całkiem niezłe, a dodatkowo mniej pali i jest tańsza. Nie wspominając o wyższym komforcie podróżowania. 
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- atrakcyjny wygląd
- dynamiczna jednostka
- wyposażenie

Wady auta:
- twarde zawieszenie
- cena

Podstawowe parametry techniczne Seat Ibiza FR 1,5 TSI 150 KM 7-DSG:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4050/1780/1444/2564
Silnik: benzynowy 
Pojemność: 1498 cm3
Moc maksymalna:  150 KM/5000 obrotów 
Maksymalny moment obrotowy:  250 Nm od 1500 - 3500 obr./min
Napęd: przedni
Skrzynia: 7-DSG
Osiągi (0-100): 8,1
Prędkość maksymalna:  215 km/h
Deklarowane zużycie paliwa: 7,6/4,2/4,9 l
Pojemność zbiornika paliwa: 45 l
Pojemność bagażnika: 355 l
Ceny: od 118 971 zł


Tagi:
Seat Ibiza FR 1.5 TSI 150 KM, Seat Ibiza FR 1.5 TSI, Seat Ibiza FR, Seat Ibiza, test Seat Ibiza FR 1.5 TSI 150 KM, test Seat Ibiza FR 1.5 TSI, test Seat Ibiza FR, test Seat Ibiza

Zobacz podobne artykuły:

Honda Jazz Crosstar 1,5 I-MMD 102 KM e-CVT – Miejski atrybut
kalendarz 11/06 2025

Honda Jazz Crosstar 1,5 I-MMD 102 KM e-CVT – Miejski atrybut

Testy / Testy

2025.06.11

Mija pięć lat, odkąd pojawiła się na rynku. O kim mowa? O piątej generacji Hondy Jazz.
Honda HR-V 1.5 i-MMD e:HEV 131 KM – Ciekawa propozycja
kalendarz 10/06 2025

Honda HR-V 1.5 i-MMD e:HEV 131 KM – Ciekawa propozycja

Testy / Testy

2025.06.10

Trzeba przyznać, że Honda HR-V mocno zadomowiła się w segment aut typu SUV. Jaki jest najnowszy model japońskiego koncernu?
Seat Leon Sportstourer z rabatem do 15 000 zł
kalendarz 08/04 2025

Seat Leon Sportstourer z rabatem do 15 000 zł

Wiadomości / News

2025.04.08

Odmiana ze 115-konnym silnikiem 1.5 TSI jest jednym z najchętniej wybieranych wariantów.
Najnowsze artykuły:
Honda Civic Type R Ultimate Edition - Na pożegnanie

Honda Civic Type R Ultimate Edition - Na pożegnanie

Prezentacje / Nowości

2025.06.24

W przyszłym roku Honda zakończy sprzedaż w Europie swojego słynnego usportowionego modelu.
Lancia Flaminia Presidenziale podczas Dnia Republiki Włoskiej

Lancia Flaminia Presidenziale podczas Dnia Republiki Włoskiej

Wiadomości / Wydarzenia

2025.06.24

Od 1961 r. Lancia Flaminia pełni funkcję samochodu reprezentacyjnego prezydenta Włoch.
70 lat Fiata 600

70 lat Fiata 600

Wiadomości / Ciekawostki

2025.06.24

Fiat 600 z 1955 r. wystartował w tegorocznym wyścigu 1000 Miglia.