Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
René Rast po raz pierwszy prowadził bolid Formuły E
kalendarz 06/07 2020

René Rast po raz pierwszy prowadził bolid Formuły E

Moto sport / Audi

Trwają przygotowania do wznowienia sezonu. Inauguracja odbędzie się 5 sierpnia w Berlinie.

Rozpoczął się ostatni etap przygotowań do wznowienia sezonu Formuły E. Podczas treningów na torze Lausitzring, nowy kierowca Audi René Rast przejechał swe pierwsze okrążenie za kierownicą bolidu Formuły E. To był jego debiut w zespole Audi Sport ABT Schaeffler.

Do powrotu Formuły E na tor zostało około 30 dni. Audi Sport ABT Schaeffler kontynuuje swoje przygotowania do wielkiego finału, który rozegrany zostanie w Berlinie, trenując na torze wyścigowym Lausitzring, 130 km na południe od stolicy Niemiec. Do zespołu dołączył René Rast, który właśnie po raz pierwszy zasiadł za sterami bolidu Formuły E. W nim właśnie Rast będzie walczył o mistrzostwo tej serii wyścigów.

“Otwarty kokpit, zupełnie inny dźwięk, inny rodzaj skupienia – wszystko jest inne niż w DTM. Przez ostatnich kilka dni doświadczyłem tylu nowości!” – mówi o swych wrażeniach René Rast. „Zostałem bardzo dobrze przyjęty w zespole, a mój kolega z teamu Lucas di Grassi jest bardzo doświadczonym i otwartym nauczycielem. Pierwsze kilometry za kierownicą bolidu Formuły E przyniosły mi wiele radości, i z dnia na dzień nie mogę się już doczekać startu w Berlinie. Zdaję sobie jednak sprawę, że tych kilka wyścigów, to będzie ogromne wyzwanie i że nie będzie łatwo.”

Podczas treningów Rast dzielił samochód ze swym kolegą z zespołu Lucasem di Grassi, na którego koncie są już 2294 okrążenia w serii wyścigów Formuła E i który do Berlina pojedzie ze znacznie większym doświadczeniem. „Po wielu tygodniach rozmów telefonicznych i video konferencji, w końcu mam znów możliwość pracy z moim teamem na żywo” – podkreśla di Grassi, który ostatnich kilka miesięcy spędził z rodziną w swej ojczyźnie Brazylii, a do swojego domu w Monaco wrócił zaledwie kilka tygodni temu. „Przed nami sześć wyścigów i to one zadecydują kto zostanie mistrzem Formuły E. Nic nie jest przesądzone i dlatego chcemy pojawić się w Berlinie maksymalnie dobrze przygotowani. Dzisiejsze treningi to ważny krok na tej drodze.”

Treningi, intensywna praca w symulatorze i konsultacje z inżynierami Audi nadal trwają. Sprawy nabiorą rozpędu już za kilka tygodni. W dniach 5/6, 8/9 i 12/13 sierpnia, Formuła E rozegra trzy podwójne rundy, które rozstrzygną sezon zatrzymany niespodziewanie pod koniec lutego. René Rast jednocześnie bierze też udział w serii DTM, stąd w sierpniu, w ciągu 23 dni pojedzie w aż 12 wyścigach./ns/

źródło: Audi


Tagi:
Audi, René Rast, Formuła E, Audi Sport ABT Schaeffler

Zobacz podobne artykuły:

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
kalendarz 19/04 2024

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.