Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Renault Clio E-Tech Full Hybrid esprit Alpine – czyli tanio i sportowo
kalendarz 06/01 2025

Renault Clio E-Tech Full Hybrid esprit Alpine – czyli tanio i sportowo

Testy / Testy / Renault

Renault Clio stanowi ważne ogniwo w polityce francuskiego producenta. Nic dziwnego, że model ten doskonale sprzedaje się. Francuzi pomimo większej popularności crossoverów zdają sobie z tego sprawę, dlatego auto w wyniku dokonanego faceliftingu stało się jeszcze bardziej atrakcyjne, a pod maskę trafiła ciekawa jednostka napędowa.

Auto w 2023 roku przeszło wspomniany już lifting. Największe zmiany dotknęły przednią część nadwozia. Z przodu Clio wyróżnia się dzięki poszerzonej cieniowanej osłonie chłodnicy. Grill idealnie współgra ze światłami LED. W przedniej części auta dominuje poszerzona osłona chłodnicy z efektem cieniowania, który sprawia wrażenie głębi (środek z nowym logo Renault jest ciemniejszy od krawędzi). Grill płynnie łączy się z nowymi światłami LED, które nadają zaawansowanego, "technicznego" charakteru. Z kolei tylne światła mają teraz przezroczyste klosze.

Obecnie wersja nie jest dostępna w odmianie sportowej R.S. Obecnie zamiast tej submarki jest Alpine, a usportowiona wersja Clio nazywa się esprit Alpine. Czy nadal czuje się sportowego ducha? Odmiana ta wyróżnia się 17-calowymi felgami aluminiowymi. Bardzo ładnie komponują się z szarym kolorem nadwozia Rafale. Do tego dochodzą przyciemnione szyby, obudowa lusterek bocznych oraz antena dachowa. Całość wygląda naprawdę fajnie.

Estetycznie i wygodnie
Jest nieźle. Choć bez rewolucji, trudno znaleźć jakieś wady. Zacznijmy od foteli. Są bardzo wygodne, mają kubełkowy kształt i skutecznie przetrzymują ciało podczas pokonywanych zakrętów. Do tego nadają się na dłuższe trasy, zapewniają komfort. Jedyne, co mogłoby być lepsze, to nieco dłuższe siedziska. Na tylnej kanapie nie możemy spodziewać się wielkiej ilości miejsca, ale dwie dorosłe osoby średniej postury powinny mieć w miarę wygodnie.

Zasiadając za kierownicą mamy przed sobą duży, 10-calowy wyświetlacz bez obramowania. Jest on czytelny, zaś grafika jest wysokiej jakości. Na środku kokpitu znalazło się miejsce dla dużego, pionowego ekranu dotykowego systemu informacyjno-rozrywkowego. Mógłby on być szybszy, bowiem reakcja na dotyk jest przeciętna. Dodatkowo w porównaniu do konkurencji wolniej działa nawigacja. Auto można połączyć z Apple CarPlay i Android Auto. Regulacja głośnością jest dotykowa (oczywiście tradycyjnie obok kierownicy). Po lewej stronie deski rozdzielczej znajduje się się dodatkowy panel, za pomocą którego można wybrać funkcję asystenta pasa ruchu, podgrzewanie kierownicy, regulacje wysokości świateł czy natężenia podświetlenia wskaźników). Auto dysponuje standardowymi portami USB.

Renault zastosowało do wykończenia wnętrza materiały pochodzące z recyklingu. Wykorzystane materiały są gdzieniegdzie miękkie, zaś deska rozdzielcza oraz boczki w drzwiach obszyte zostały tkaniną. Nie brakuje detali, takich jak flaga Francji w bocznych przeszyciach foteli, aluminiowe gałki na pedały oraz niebieskie krawędzie pasów bezpieczeństwa czy wreszcie przeszycia  w trzech kolorach kierownicy.

Mniejszy
Zdecydowanie gorzej wypada Clio pod kątem pojemności bagażnika. W porównaniu do innych wersji, w odmianie E-tech przestrzeń bagażowa liczy zaledwie 300, a nie 391 litrów. Plusem jest to, że pod podłogą nie znajdziemy zestawu naprawczego, a koło dojazdowe.

Mocny punkt
Clio może być napędzany silnikami, począwszy od benzynowego 1.0 TCe 90 KM, poprzez benzynę/gaz 1.0 TCE Eco-G, a skończywszy na hybrydowej odmianie 1.6 generującej moc 145 KM. Renault ma w swojej ofercie niewielki silnik 1.0 turbo, który można również wybrać w wersji benzynowej z fabryczną instalacją LPG, oraz pełną hybrydę o pojemności 1,6 litra. Odmiana esprit Alpine występuje tylko w wersji hybrydowej. E-Tech to najmocniejszy, najszybszy, a zarazem najoszczędniejszy i najdroższy wybór dla osób zainteresowanych nowym Clio. Jest to hybryda szeregowo-równoległa. Oznacza to, że Renault, może być napędzane przez oba napędy osobno lub równocześnie. Silnik benzynowy generuje moc 94 KM, zaś elektryczny 49 KM. Łącznie daje to 145 KM. Z jednostką współpracuje bezsprzęgłowa wielotrybowa skrzynia biegów.

Dynamicznie i na kropelce
Clio płynnie rusza na napędzie elektrycznym, a zaletą tego rozwiązania jest fakt, że możemy nim przejechać spory dystans podczas poruszania się w mieście. Wówczas wyłączony jest silnik benzynowy. Plusem auta jest jego wyciszenie. Do naszych uszu nie dociera wycie silnika. Bardzo dobra jest dynamika auta. Setkę osiąga ono już po 9,3 sekundach, ale uwagę przykuwa elastyczność jednostki – czas rozpędzenia się od 80 do 120 km/h wynosi zaledwie 6,7 s.

Największą zaletą auta jest jego niewielkie zapotrzebowanie na paliwo. W mieście można osiągnąć wynik w granicach 4 litrów! W trasie już tak kolorowo nie jest, ale 6 litrów na każde 100 km jest  akceptowalne. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 39 litrów, co skutecznie przyczynia się na duży zasięg.

Renault Clio przyjemnie się podróżuje zarówno autostradą, jak i drogami krajowymi. Układ kierowniczy jest bezpośredni, dając frajdę z prowadzenia auta, ale również wyczucie układu jezdnego. Zawieszenie zestrojono optymalnie. Nie jest zbyt twarde, ale również i miękkie.

Jakie jest Renault Clio E-Tech Full Hybrid esprit Alpine?
To ciekawa propozycja rynkowa dla kogoś, kto szuka małego, udanego auta o aspiracjach pojazdu sportowego, ale równocześnie zależy mu nie tylko na osiągach, ale również na niewielkim zapotrzebowaniu na paliwo. Auto zapewnia komfortowe przemieszczanie się na przednich siedzeniach, do tego jest po prostu ładne. Szkoda jedynie, że aby cieszyć się wersja hybrydową Renault Clio, trzeba wydać minimum 108 300 zł (wersja Techno). Nasza wersja esprit Alpine startuje od 119 300 zł.
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- atrakcyjna sylwetka
- bogate wyposażenie
- wygodne przednie siedzenia
- dynamika
- niewielkie zużycie paliwa
- układ jezdny

Wady auta:
- niewielki bagażnik
- wolna praca ekranu dotykowego
- wysoka cena

Podstawowe parametry techniczne Renault Clio E-Tech Full Hybrid esprit Alpine:
Wymiary zewnętrzne (d/s/w/ro): 4053/1798/1440/2583 mm
Silnik: benzynowy 1598 cm3 benz. R4 + elektr.
Moc maksymalna jednostek: 145 KM
Napęd: przedni
Skrzynia: automatyczna
Prędkość maksymalna: 180 km/h
Przyspieszenie: 9,3 s
Deklarowane średnie zużycie paliwa: 4,3 l
Pojemność zbiornika paliwa: 39 l
Bagażnik: 300 l
Cena: od 108 300 (wersja Techno)
Cena wersji testowanej:  od 119 300 zł


Tagi:
Renault Clio E-Tech Full Hybrid esprit Alpine, Renault Clio E-Tech Full Hybrid esprit Alpine 145 KM, Renault Clio E-Tech Full Hybrid, Renault Clio E-Tech, Renault Clio, test Renault Clio E-Tech Full Hybrid esprit Alpine, test Renault Clio E-Tech Full Hybrid esprit Alpine 145 KM, test Renault Clio E-Tech, test Renault Clio

Zobacz podobne artykuły:

Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025
kalendarz 10/01 2025

Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025

Wiadomości / News

2025.01.10

Renault 5 E-Tech electric i Alpine A290 to zwycięski duet.
Dacia Jogger Extreme 1.0 ECO-G 100 KM LPG Sleep Pack – Propozycja nie dla każdego
kalendarz 07/01 2025

Dacia Jogger Extreme 1.0 ECO-G 100 KM LPG Sleep Pack – Propozycja nie dla każdego

Testy / Testy

2025.01.07

Dacia Jogger Extreme 1.0 ECO-G 100 KM LPG Sleep Pack – Propozycja nie dla każdego Dacia przebojem weszła na nasz rynek. Zarówno modele Sandero, Sandero Stapway, Duster czy Jogger cieszą się dużym zainteresowaniem. Do tego st...
MG HS 1.5 T-GDi Exclusive - Czyli chińska szansa na sukces
kalendarz 06/01 2025

MG HS 1.5 T-GDi Exclusive - Czyli chińska szansa na sukces

Testy / Testy

2025.01.06

Marka MG kojarzy się nam z autami brytyjskimi. Obecnie koncern ten należy do Chińczyków a auta projektowane są w Szanghaju we współpracy ze studiem projektowym w Londynie. Auto wyróżnia się nienaganną sylwetką, bogatym wyposa...
Najnowsze artykuły:
VW ID.7 Pro S przekroczył deklarowany zasięg

VW ID.7 Pro S przekroczył deklarowany zasięg

Warsztat / Technika

2025.01.16

Seryjny elektryczny sedan deklarowany zasięg do 709 km przekroczył o niemal jedną trzecią.
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.13

W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów.
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...