Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Regeneracja zużytego synchronizatora tanim kosztem (do 100 zł)
kalendarz 08/11 2022

Regeneracja zużytego synchronizatora tanim kosztem (do 100 zł)

Warsztat / Porady

Gdy synchronizatory pojawiły się pierwszy raz jako element składowy, znacznie usprawniły działanie skrzyni biegów.

To ich zasługą jest obranie odpowiedniego biegu w każdych warunkach jazdy. Kiedy jeszcze wykorzystanie synchronizatorów nie było powszechne, tylko duże doświadczenie pozwalało kierowcy na umiejętne wysprzęglanie i wykorzystanie międzygazu, by zsynchronizować w skrzyni biegów obroty wałka pośredniego i wałka głównego – było to o tyle ważne, że bez odpowiedniej zręczności zęby kół mogłyby się utrącić lub oderwać.

Za co odpowiada synchronizator?
Synchronizator odpowiada głównie za wyrównanie prędkości obrotowych przed zazębieniem się kół zębatych podczas zmiany biegów. Można powiedzieć, że jest to swego rodzaju hamulec, dzięki któremu dwa tryby poruszające się z różną prędkością dopasowują do siebie swoją prędkość obrotową. Kiedy synchronizator jest w dobrej kondycji, powinien działać cicho i płynnie.

Zgrzyty, które możesz słyszeć podczas zmiany biegów, nie są dobrym znakiem – oznaczają, że tryby biegów nachodzą na siebie z różną prędkością, czego efektem jest charakterystyczny odgłos. Zazwyczaj jest to spowodowane zbyt szybką zmianą biegów. Zużyty synchronizator nie nadąża z synchronizacją obrotów wałka z zębatką, przez co słychać nieprzyjemny zgrzyt. Przedwczesna zmiana biegów może też prowadzić do wytarcia lub wyłamania się zębów.

Niepotrzebne trzymanie ręki na dźwigni do zmiany biegów to kolejna z przyczyn szybszego zużywania się synchronizatorów. Naprężenie dźwigni może powodować ruch wodzików, które przesuwają pierścień synchronizatora i niepotrzebnie go zużywają. W przypadku, w którym naprawa skrzyni biegów jest nieunikniona, a winowajcą awarii są zużyte synchronizatory, warto zwrócić uwagę na to przyzwyczajenie w przyszłości, by zapobiegać podobnym sytuacjom.

Naprawa skrzyni biegów – cena synchronizatorów
Jeśli silnik jest sercem samochodu, skrzynia biegów jest mózgiem odpowiadającym za wprawienie pojazdu w ruch. Sprawna praca wszystkich jego elementów jest więc niezwykle istotna. Z tego też powodu remont skrzyni biegów, mimo że niechciany, może się okazać koniecznością. Synchronizatory są jedną z najczęściej wymienianych części w skrzyni biegów. Koszt tego zabiegu zależy od modelu samochodu, od stanu silnika, użytych podczas wymiany części i jakości usług warsztatu naprawczego. Nie zawsze konieczna jest całkowita wymiana skrzyni biegów – naprawa i regeneracja skrzyń biegów może dotyczyć tylko tej jednej części.

Jeśli nieuniknione jest kupno zastępczych synchronizatorów, musimy liczyć się nie tylko z kosztem samej części, która sięga od około 500 do 1000 zł. Przykładowo, dwa synchronizatory do Hondy Civic z 2003 roku (przebieg 180 tys. km) wraz z przesuwkami kosztują około 600 zł. Do tej ceny należy doliczyć koszty wymiany, czyli demontażu skrzyni biegów, wymiany elementów, złożenia skrzyni, wymiany oleju i uszczelniaczy – wtedy zapłacimy od około 1500-2500 zł.

Jak zregenerować synchronizatory tanim kosztem?
Trzeba pamiętać, że synchronizatory niszczy zanieczyszczony lub złej jakości olej. W pierwszej kolejności regeneracja skrzyni biegów polega zatem na wyborze odpowiedniego lubrykanta. Aby dobrać odpowiedni rodzaj oleju przekładniowego, warto kierować się wskazówkami producenta. Jeśli w instrukcji nie znajdziemy takiej informacji, należy udać się do serwisu, który szybko rozwieje nasze wątpliwości.

Jeśli z listy pytań wyeliminujesz już pytanie, jaki olej do skrzyni biegów wybrać, możesz też przemyśleć kwestię tego, jaki dodatek do skrzyni biegów pomoże się jej zregenerować i wyciszy pracę synchronizatorów. W czołówce najlepszych z pewnością znajdzie się Ceramizer do skrzyni biegów CB. Czy warto jednak inwestować pieniądze w zakup tego środka?

Regeneracja skrzyni biegów – cena
Zalet korzystania z Ceramizera jest multum. Zastosowanie preparatu zmniejsza hałas, usuwa zgrzyty przy zmianie biegów i wycisza pracę tylnych mostów, przekładni i reduktorów. Ponadto, to nie tylko dodatek do wyciszenia skrzyni biegów, pozwala bowiem również zregenerować zużyte synchronizatory, ułatwia zmianę biegów i znacznie wydłuża trwałość mechanizmu. Koszt tego rozwiązania nie sięga nawet 100 zł, a znacząco przedłuża żywotność skrzyni biegów.
MOTOTRENDY.PL
Źródło: Ceramizer


Tagi:
ceramizer, Regeneracja synchronizatora, synchronizator

Zobacz podobne artykuły:

Regeneracja skrzyni biegów tanim kosztem (do 100 zł)
kalendarz 11/10 2022

Regeneracja skrzyni biegów tanim kosztem (do 100 zł)

Warsztat / Porady

2022.10.11

Skrzynia biegów jest nośnikiem napędu – sprawia, że obroty silnika są optymalne, mimo różnej prędkości jazdy i obciążeń.
Twoja ciężarówka może mieć większą żywotność
kalendarz 07/09 2022

Twoja ciężarówka może mieć większą żywotność

Warsztat / Porady

2022.09.07

Prowadzisz firmę transportową? Zadbaj o swoje samochody ciężarowe i zapewnij im długą żywotność.
Jakie są objawy zużycia się świec zaplonowych i kiedy je wymienić?
kalendarz 25/08 2022

Jakie są objawy zużycia się świec zaplonowych i kiedy je wymienić?

Warsztat / Porady

2022.08.25

Przedstawiamy przyczyny niszczenia się świec zapłonowych.

Firmy z branży

AKUMULATOREX

mazowieckie
ul. Puławska 413
02-801 Warszawa
Tel.: 881-558-332
http://www.akumulatorex.pl/

AMPERMAX

mazowieckie
ul. Zamieniecka 34A
04-158 Warszawa
Tel.: 513 690 990
https://najtansze-akumulatory.pl/

Reifen Opony Używane

mazowieckie
ul. Ostroroga 10 (przy Cmentarzu Powązki)
Warszawa
Tel.: 888-181-888
Najnowsze artykuły:
Nissan na pięć gwiazdek

Nissan na pięć gwiazdek

Wiadomości / News

2022.11.30

Po ostatnim cyklu testów bezpieczeństwa pojazdów organizacja Euro NCAP opublikowała wyniki dla najnowszych modeli, które dołączyły do gamy zelektryfikowanych Nissanów. W 100% elektryczny crossover ARIYA oraz SUV X-Trail e-POW...
Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem

Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem

Testy / Testy

2022.11.28

Auta z silnikiem wysokoprężnym wymierają. Także SUV-y. Jednak dla osób ceniących takie auta mamy rozwiązanie. Jest nim napędzany silnikiem wysokoprężnym Renault Koleos.
Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Testy / Testy

2022.11.23

Duster pojawił się na rynku w 2010 roku. Rumuński SUV z francuskim silnikiem od Renault i sporą dawką japońskiej technologii od Nissana szybko zawojował rynki.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.