Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Polskie elektryczne auto dostawcze
kalendarz 28/07 2020

Polskie elektryczne auto dostawcze

Wydarzenia / Melex

Firma Melex zaprezentowała modułowy elektryczny pojazd użytkowy przeznaczony do transportu w obszarach miejskich i przemysłowych.

Dodajmy, że producent z Mielca jest jedną z firm o najdłuższej historii wśród działających podobnych wytwórców pojazdów elektrycznych na świecie. Obecnie Melex ma w swojej ofercie ponad 100 różnych modeli. Najnowszą propozycją polskiego producenta jest  N.Truck - modułowy elektryczny pojazd użytkowy o DMC 3,5 tony, mogący przewozić ładunki do 2 ton, czyli dwa razy więcej niż dotychczasowe modele firmy, czy samochody dostawcze znanych marek. Jak podkreśla producent, N.Truck wyposażony w baterie litowe może się poruszać z prędkością do 70 km/h, osiągając dystans powyżej 150 km, co ma umożliwiać pracę pojazdu przez całą dobę.

Dzięki kompaktowym rozmiarom, lekkiej konstrukcji i szerokości 1500 mm oraz homologacji w kategorii N1, pojazd może się poruszać po drogach publicznych, w tym po wąskich uliczkach starych miast. N.Truck będzie dostępny w dwóch wersjach: średni z rozstawem osi 2500 mm i długi z rozstawem - 3000 mm. Modułowa budowa pozwoli na dowolne komponowanie zabudowy, co zwiększy szeroki wachlarz zastosowań pojazdu.

By zapewnić dobre właściwości jezdne, model wyposażono w niezależne zawieszenie wszystkich kół. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, zaś z tyłu wahacze wleczone i sprężyny śrubowe. W zależności od rozstawu osi, promień zawracania wynosi od 4,9 do 5,9 m, co wyróżnia go na tle innych pojazdów dostawczych znanych światowych marek. Nie bez znaczenia pozostaje prześwit i krótki zwis. Wiadomo, że masa własna pojazdu wynosi ok. 1 tony. Opcjonalnie ma być oferowany napęd na obie osie. Nie są znane natomiast szczegóły dotyczące napędu oraz parametrów.

Stylistyka pojazdów z linii N.Truck powstała przy współpracy z polską pracownią projektową. Nowoczesne kształty uzupełnia m in. oświetlenie LED.  Kabina jest przestronna i ergonomiczna, zaś przeszklone nadwozie – włącznie z drzwiami – ułatwi prowadzenie i manewrowanie w ciasnych miejscach. Panoramiczna przednia szyba i wąskie słupki A zapewniają dobrą widoczność.

Produkcja seryjna pojazdów z serii N.Truck rozpocznie się na początku przyszłego roku. Według zapewnień, N.Truck będzie przebojem ostatniej polskiej firmy motoryzacyjnej na rynkach światowych./ns/

Foto: Melex


Tagi:
Melex, N.Truck, polskie elektryczne auto dostawcze, elektryczny pojazd użytkowy

Zobacz podobne artykuły:

Marcello Gandini i Lamborghini Countach
kalendarz 13/04 2024

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.
Audi Q6 e-tron i sztuka
kalendarz 05/04 2024

Audi Q6 e-tron i sztuka

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.05

Andrés Reisinger jest jednym z najbardziej rozchwytywanych artystów cyfrowych i projektantów na świecie.
Ghostbusters: Frozen Empire z udziałem Mercedesa Sprintera
kalendarz 21/03 2024

Ghostbusters: Frozen Empire z udziałem Mercedesa Sprintera

Wiadomości / Wydarzenia

2024.03.21

W najnowszym filmie o Pogromcach Duchów obok znanego samochodu bohaterów Ecto-1, występuje również pojazd towarzyszący.
Najnowsze artykuły:
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.