Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Ott Tänak walczy w Portugalii o prowadzenie w WRC
kalendarz 31/05 2019

Ott Tänak walczy w Portugalii o prowadzenie w WRC

Moto sport / Toyota

W Rajdzie Portugalii Ott Tänak powalczy w Toyocie Yaris WRC o powrót na pozycję lidera mistrzostw świata.

Estończyk wygrał w tym sezonie dwa z sześciu rajdów, a pięciokrotnie stawał na podium. Toyota po sześciu rajdach zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji generalnej producentów. Wśród kierowców Ott Tänak też jest drugi z 10-punktową stratą do Sebastiena Ogiera. Estończyk wygrał ostatnią rundę WRC - Rajd Chile, skąd wywiózł komplet punktów. “Ta wygrana była dla mnie bardzo ważna, bo znów jesteśmy w grze o tytuł. Musimy być bardzo skoncentrowani i zbierać punkty z kolejnych imprez. Rajd Portugalii jest dla mnie wyjątkowy, bo tu po raz pierwszy wystartowałem w WRC.” - powiedział Tänak.

Rajd Portugalii to szybkie, ale techniczne drogi. Pod warstwą luźnego szutru czają się ostre kamienie, które potrafią rozrywać opony. Bazą rajdu jest Matosinhos na przedmieściach Porto. W piątek zawodnicy ścigali nieopodal Arganil, gdzie trasa po raz ostatni przebiegała w 2001 r. Wtedy zwyciężył tam Tommi Mäkinen, obecny szef zespołu Toyota Gazoo Racing WRT. Pozostałe dni rajdu nie będą dla kierowców nowością. Ostatniego dnia czeka ich dwukrotny przejazd przez odcinek Fafe z legendarną hopą tuż przed metą.

“Rajd Portugalii przypomina mi miejscami to, z czym mierzyliśmy się w Argentynie. W piątek pojedziemy po historycznych trasach z lat 80. i 90., gdzie drogi są kamieniste i bardziej wymagające dla opon” - opisuje trasę Jari-Matti Latvala.

W poprzednim sezonie Rajd Portugalii w ekipie Toyoty udany był tylko dla Esapekki Lappiego, który zajął piąte miejsce. Tänak jazdę zakończył na drugim odcinku specjalnym po uszkodzeniu chłodnicy, a Latvalę z walki o zwycięstwo wyeliminowała awaria zawieszenia na trzecim odcinku specjalnym. Na poprawę liczy też Kris Meeke, który zeszłorocznej edycji nie ukończył, a i z Rajdu Chile nie wrócił zadowolony. “Ostatnie rundy były dla nas frustrujące, bo mieliśmy prędkość na poziomie podium, ale w pierwszej trójce nas nie było. Mamy za sobą dobre testy i stąd nadzieja na lepszy rezultat” - powiedział Brytyjczyk.

W Rajdzie Portugalii kierowcy mają do przejechania łącznie 306 km podzielonych na 18 odcinków specjalnych. Znów muszą się troszczyć bardziej o auta, bo portugalska impreza jest tzw. łączonym rajdem z kolejną rundą - Rajdem Sardynii. A to oznacza, że w autach zgłoszonych do rajdu we Włoszech musi zostać użyte to samo zawieszenie, silnik i skrzynia biegów, co na mecie Rajdu Portugalii.

Foto: Toyota


Tagi:
Rajd Portugalii, Rajdowe Mistrzostwa Świata WRC, Ott Tänak, Tommi Mäkinen, Jari-Matti Latvala, Esapekka Lappi, Kris Meeke, Toyota Gazoo Racing WRT

Zobacz podobne artykuły:

Toyota walczy o szósty mistrzowski tytuł
kalendarz 14/09 2024

Toyota walczy o szósty mistrzowski tytuł

Wiadomości / Moto sport

2024.09.14

15 września na torze Fuji Speedway odbędzie się przedostatnia runda sezonu.
Rajd Akropolu z fotela pilota
kalendarz 11/09 2024

Rajd Akropolu z fotela pilota

Wiadomości / Moto sport

2024.09.11

Cándido Carrera zdradza sekret jazdy greckim rollercoasterem.
 Kajetanowicz na podium w Rajdzie Akropolu
kalendarz 08/09 2024

Kajetanowicz na podium w Rajdzie Akropolu

Wiadomości / Moto sport

2024.09.08

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak ukończyli legendarny Rajd Akropolu na trzecim miejscu w WRC2 Challenger.
Najnowsze artykuły:
 Przypadkowo ujawniony lifting Renault Austral

Przypadkowo ujawniony lifting Renault Austral

Wiadomości / News

2024.09.17

Odświeżony model pojawił się w aplikacji mobilnej Renault.
209 km/h po „esce”

209 km/h po „esce”

Wiadomości / News

2024.09.17

Jazda S-7 kosztowała 2500 zł i 15 punktów karnych.
Elektryczne hulajnogi w Polsce

Elektryczne hulajnogi w Polsce

Wiadomości / Gorące tematy

2024.09.16

Elektryczne hulajnogi stają się nieodłącznym elementem krajobrazu miejskiego w Polsce.