Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Opona bez powietrza
kalendarz 05/12 2013

Opona bez powietrza

Warsztat / Technika

Podczas 43. Targów Motoryzacyjnych Tokio 2013, marka Bridgestone zaprezentowała drugą generację koncepcyjnych opon niepneumatycznych „Air Free”.

Ten rewolucyjny model opony cechuje zwiększona nośność, jest bardziej ekologiczna, jak również zapewnia lepsze parametry jezdne. Jak podkreśla  producent, firma jest coraz bliższa wprowadzenia na rynek opon „Air Free”.

Opracowana struktura szprych we wnętrzu opony, które przenoszą ciężar pojazdu, pozwala na niedopompowywanie okresowo kół. Jednocześnie opony „Air Free” eliminują problem przebicia ogumienia. Ponadto, szprychy zostały wykonane z wytrzymałej żywicy termoplastycznej, która wraz z gumą bieżnika, może być poddana recyklingowi, co z kolei przyczynia się do bardziej wydajnego wykorzystania zasobów. Poza tym rozwiązania te zapewniają wyższy poziom ochrony środowiska i bezpieczeństwa, poprzez uzyskanie niskiego oporu toczenia i obniżania emisji CO2.

Ważnym, składowym elementem wykorzystywanym do prac nad strukturą szprych jest wytrzymała i elastyczna żywica. Druga generacja opon koncepcyjnych „Air Free” zapewnia, dzięki zwiększonej nośności i lepszej trakcji, większą wszechstronność, w porównaniu do opon pierwszej generacji. Możliwe stało się także podróżowanie z większą prędkością (maksymalnie 60 km/h) w pojazdach ultralekkich.

Około 90 proc. energii traconej w wyniku oporu toczenia, pochodzi z powtarzających się zmian kształtu opony podczas jazdy. W oponach „Air Free” II. generacji, obniżono znacząco utratę energii poprzez zastosowanie unowocześnionych technologii materiałowych i uproszczenia samej budowy opon. W rezultacie opony koncepcyjne „Air Free” osiągnęły ten sam niski poziom oporu toczenia, jak pneumatyczne, paliwooszczędne opony./ns/

Foto: Bridgestone

 

Zobacz podobne artykuły:

Modyfikacja w oprogramowaniu silnika pozwala zmniejszyć zużycie paliwa
kalendarz 04/04 2024

Modyfikacja w oprogramowaniu silnika pozwala zmniejszyć zużycie paliwa

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.04

Rozwiązanie wydłuża też żywotność silnika.
Honda pracuje nad wodorem 
kalendarz 29/01 2024

Honda pracuje nad wodorem 

Warsztat / Technika

2024.01.29

Honda dąży do osiągnięcia w roku 2050 neutralności węglowej wszystkich produktów i działań korporacyjnych, w które jest zaangażowana.
Miarodajna metoda na obliczenie spalania paliwa w samochodzie
kalendarz 29/01 2024

Miarodajna metoda na obliczenie spalania paliwa w samochodzie

Warsztat / Porady

2024.01.29

Obliczanie zużycie paliwa.

Firmy z branży

AKUMULATOREX

mazowieckie
ul. Puławska 413
02-801 Warszawa
Tel.: 881-558-332
http://www.akumulatorex.pl/

AMPERMAX

mazowieckie
ul. Zamieniecka 34A
04-158 Warszawa
Tel.: 513 690 990
https://najtansze-akumulatory.pl/
Najnowsze artykuły:
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.