Odporność na wstrząsy i więcej światła
Na rynku debiutuje nowa gama produktów motocyklowych. Są w niej żarówki H4 i H7, a także S1, S2 i HS1.
Ofertę otwiera rodzina Night Racer 110 (wcześniej Night Racer Plus). To obecnie najsilniejsze żarówki motocyklowe firmy OSRAM. W gamie znajdują się typy H4 i H7. Liczba w nazwie oznacza zwiększoną, nawet do 110 proc. ilość światła (w porównaniu ze standardowymi produktami), a zasięg reflektora jest o 35 lub 40 m większy (zależnie od typu). Barwa światła jest o 20 proc. bielsza niż standardowych żarówek co poprawia kontrast i zmniejsza zmęczenie oczu.
Dla kierowców, którzy preferują żarówki świecące niebieskawym światłem przeznaczone są produkty linii X-Racer, obejmującej typy H4 i H7. Generują one do 20 proc. więcej światła o zimnej barwie przypominającej światło lamp ksenonowych, dzięki czemu lepiej oddają kontrasty niż tradycyjnie używane halogeny. Ich jasne światło o zwiększonej w stosunku do poprzedniej wersji temperaturze barwowej 4200 K (w poprzedniej odmianie było to 4000 K) gwarantuje większe bezpieczeństwo na drodze.
W linii żarówek z serii Original nowością są żarówki HS1, S1 i S2. Dwie ostatnie są teraz dostępne w wersji halogenowej, co sprawiło, że ich żywotność wydłużyła się czterokrotnie w porównaniu z tradycyjnymi produktami (nie halogenowymi). Nie ma też ryzyka czernienia bańki podczas użytkowania.
Żarówki HS1, obok typów H4 i H7, są dostępne także w nowej linii Night Racer 50 (wcześniej Silverstar). Jej produkty charakteryzują się wysoką odpornością na wibracje, generują do 50 proc. więcej światła niż standardowe, a zasięg reflektora jest dłuższy nawet o 20 m. Night Racer 50 to rozsądna cenowo propozycja dla kierowców, którzy chcą poprawić oświetlenie swojego jednośladu.
Co ważne, wszystkie produkty serii Night Racer 110, 50 oraz X-Racer charakteryzują się zwiększoną odpornością na wstrząsy, co w przypadku motocykli jest bardzo istotne i odróżnia je od standardowych, samochodowych żarówek.
Odpowiednio dobrane oświetlenie w znaczny sposób poprawia widoczność oraz wpływa na bezpieczeństwo jazdy i komfort prowadzenia „dwóch kół”. W motocyklach sprawność świateł jest szczególnie istotna, bo większość jednośladów ma tylko jeden reflektor, dlatego warto wozić ze sobą zapasową żarówkę, aby na wypadek awarii nie zostać zupełnie bez oświetlenia. Trzeba pamiętać także, że nawet najlepsza żarówka nie spełni swojej roli, jeśli reflektor nie będzie czysty. Warstwa brudu i błota może ograniczyć skuteczność oświetlenia nawet o 90 proc./oprac. ns/
Zobacz podobne artykuły:
Modyfikacja w oprogramowaniu silnika pozwala zmniejszyć zużycie paliwa
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.04
Honda pracuje nad wodorem
Warsztat / Technika
2024.01.29
Miarodajna metoda na obliczenie spalania paliwa w samochodzie
Warsztat / Porady
2024.01.29
Firmy z branży
AKUMULATOREX
mazowieckieAMPERMAX
mazowieckieMajówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25