Ochrona lakieru auta
Dokonując zakupu nowego samochodu zwracamy uwagę na markę, pojemność, wyposażenie dodatkowe i kolor lakieru. W salonowych konfiguratorach lista rzeczy do wyboru jest długa. Niektórzy dealerzy, głównie marek premium dodali do swojej oferty opcję zabezpieczenia lakieru przed pojawianiem się zarysowań i odprysków. Najlepszą i najskuteczniejszą formą ochrony lakieru jest położenie bezbarwnej folii ochronnej.
Jest to przezroczysta folia poliuretanowa Xpel o grubości 150 mikronów, która tworzy pewnego rodzaju tarczę. Po zaaplikowaniu jej na samochodów nie jesteśmy praktycznie w stanie stwierdzić, że taka folia została położona. Usługę taką należy zlecić specjalistom, ponieważ materiał jest drogi, a i sama aplikacją wymaga wiedzy i doświadczenia. Firmy takie jak Ghostcar mają dostęp do oprogramowania, w którym jest baza gotowych szablonów pojazdów z całego świata. W takiej bazie wyszukiwany jest dany element, a następnie maszyna wycina go z folii. Wszystko po to żeby nie ciąć folii na samochodzie i zminimalizować ryzyko uszkodzenia lakieru ostrzem noża.
Klienci decydujący się na taką usługę mają do wyboru cztery pakiety. Pierwszy to pakiet standard w którego skład wchodzi zabezpieczenie przedniego zderzaka, reflektorów, ⅓ pokrywy silnika i ⅓ przednich błotników. Drugi to pakiet premium w którego skład wchodzi zabezpieczenie całej pokrywy silnika, przednie reflektory i przedni zderzak. Trzeci pakiet to tzw. “full front “ i w tej opcji pokrywana jest folią cała pokrywa silnika, przednie błotniki, reflektory, przedni zderzak i lusterka, oraz powierzchnie pod klamkami. Numer cztery to już oklejenie całego pojazdu. Ceny za taką usługę wahają się od 1900 zł netto za pakiet standard do 15 900 zł netto za oklejenie całego pojazdu.
Świadomi klienci ponoszą koszt związany z zabezpieczeniem lakieru folią ochronną, ale podchodzą do tego, jak do inwestycji. Dzięki folii bezbarwnej na elementach karoserii nie pojawiają się odpryski i rysy. Efekt nowego lakieru zostaje zachowany przez cały czas, jak folia jest na aucie. Zimą chroni przed solą i piaskiem, a podczas jazdy na autostradzie przed ubytkami. Dzięki folii małe obtarcia drogowe, lub parkingowe zostają na folii przez co unikniemy wizyt u lakiernika, bo wystarczy tylko wymienić folię na danym elemencie. Pojazd, który ma zabezpieczony lakier szybciej znajdzie nabywcę na rynku wtórnym, ponieważ jego kondycja będzie jako nowa.
Warto wspomnieć, że ostatnio popularne powłoki ceramiczne/kwarcowe nie są w stanie zabezpieczyć lakieru przed uszkodzeniami mechanicznymi. Dzięki powłokom lakier pojazdu łatwiej się pielęgnuje i ma większy połysk, ale tylko folia bezbarwna jest jedynym najlepszym sposobem na ochronę lakieru.
Przy wyborze firmy, której powierzycie swój samochód upewnijcie się, że pracują w niej specjaliści z wiedzą i doświadczeniem, ma ona oprogramowanie i maszynę do wycinania szablonów oraz po prostu sami zweryfikujcie czy dana firma wzbudza Wasze zaufanie.
DT
Ghostcar
ul. Połczyńska 126
tel. 600 510 724
www.ghostcar.pl
Zobacz podobne artykuły:
Najgorsze "silniki roku" w autach używanych
Warsztat / Porady
2024.04.16
Pęknięta szyba w samochodzie
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.09
Firmy z branży
AKUMULATOREX
mazowieckieAMPERMAX
mazowieckieStartuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26