Nowy bolid zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN
W widowiskowej ceremonii, która odbyła się w imponującej scenerii Teatru Wielkiego Warszawie zaprezentowano zespół F1 Alfa Romeo Racing ORLEN i bolid C41.
Na scenie pojawili się kierowcy zespołu, Kimi Räikkönen i Antonio Giovinazzi oraz kierowca rezerwowy Robert Kubica, ubrani w kombinezonach w barwach zespołu w nowej biało-czerwonej kolorystyce, jak i bolid, który został zaprojektowany w Alfa Romeo Centro Stile pod okiem dyrektora technicznego Jana Monchaux i jest kolejną odsłoną modelu C39, który startował w sezonie 2020.
Ze względu na ograniczenia narzucone przez przepisy, pojazd wykorzystuje wiele elementów swojego poprzednika, przy czym zwraca uwagę swoim odnowionym wyglądem, w szczególności tzw. stożkową końcówką nosa (ang. nosecone).
Na Mistrzostwa Świata Formuły 1 w 2021 r. Alfa Romeo po raz kolejny wystąpi u boku Sauber Motorsport. Współpraca pomiędzy dwoma najbardziej rozpoznawalnymi markami w sportach motorowych rozpoczęła się w 2018 r, kiedy Alfa dołączyła do zespołu jako sponsor tytularny.
Partnerstwo Alfy Romeo i Sauber Group dotyczy nie tylko F1. Współpraca ta pozwala m in. na przeniesienie wiedzy technicznej Sauber Engineering do seryjnej produkcji samochodów Alfy a w szczególności dotyczy to projektu Giulia GTA. Włoska marka powierzyła firmie Sauber Engineering produkcję większości komponentów z włókna węglowego montowanych w modelach GTA i GTAm, zwłaszcza tych, które mają wpływ na aerodynamikę pojazdu.
Frédéric Vasseur, dyrektor Alfa Romeo Racing ORLEN i dyrektor generalny Sauber Motorsport AG: „Premiera nowego samochodu to zawsze emocjonalny moment, zwieńczenie wielomiesięcznych wysiłków wszystkich pracowników fabryki i początek nowej przygody. Myślę, że filozofia, na której opiera się nasz zespół jest nadal ta sama - jutro musimy być lepsi niż dzisiaj. Ubiegły sezon zakończyliśmy na 8. pozycji, musimy zatem dążyć do uzyskania lepszego wyniku w 2021 roku. W tym celu konieczne jest doskonalenie w każdym dziale zarówno na torze wyścigowym, jak i w centrali. Każdy startujący zespół ma teraz bardzo duże oczekiwania: że zimowe przygotowania pomogą osiągnąć coraz lepsze rezultaty i dobrą pozycję w pierwszym wyścigu, ale wkrótce nadejdzie czas, aby odsłonić swoje karty”.
Jan Monchaux, dyrektor techniczny Alfa Romeo Racing ORLEN: „C41 to efekt bardzo nietypowej sytuacji w Formule 1. Z powodu nowych przepisów nie mogliśmy opracować na ten rok zupełnie nowego samochodu. Dlatego nasz bolid na sezon 2021 ma wiele wspólnych części z C39, z wyjątkiem tych, które musieliśmy zmienić ze względu na nowe przepisy, jak podłoga oraz stożek nosowy, na który wykorzystaliśmy nasze dwa tokeny. Oznacza to, że poznamy samochód znacznie lepiej niż zazwyczaj, kiedy przejdziemy do testów, ale nadal najważniejsze jest, by jak najlepiej wykorzystać te trzy dni, sprawdzając czy rzeczywistość odpowiada naszym oczekiwaniom i poznać, jak sprawdzają się nowe opony. Jesteśmy gotowi na nowy sezon i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć nasz nowy bolid na torze”./ns/
Foto: Alfa Romeo
Zobacz podobne artykuły:
Abarth i Tramarossa
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.19
Valtteri Bottas testował prototyp Alfy Romeo 33 Stradale
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.04
Pierwsza Alfa Romeo 33 Stradale trafiła do klienta
Wiadomości / News
2024.12.22
Abarth i Tramarossa
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.19
Samochody Forda na dużym ekranie
Wiadomości / Ciekawostki
2025.01.18
Dakar 2025 na mecie
Wiadomości / Moto sport
2025.01.17