MG HS 1.5 T-GDi Exclusive - Czyli chińska szansa na sukces
Marka MG kojarzy się nam z autami brytyjskimi. Obecnie koncern ten należy do Chińczyków a auta projektowane są w Szanghaju we współpracy ze studiem projektowym w Londynie. Auto wyróżnia się nienaganną sylwetką, bogatym wyposażeniem, 7-letnią gwarancją oraz bardzo atrakcyjną ceną. Jaki jest MG HS?
Przyznać trzeba, że widać po nim europejski rodowód. Auto prezentuje się elegancko. W oczy rzuca się przedni duży grill ładnie komponujący się z przednią częścią nadwozia, które wyróżnia się także dzięki niewielkim reflektorom. Tył to dwie końcówki układu wydechowego, które zostały rozdzielone czarnym dyfuzorem.
Z boku MG przypomina nieco z wyglądu Forda Kugę, dzięki wznoszącej się ku tyłowi linii okien. O tym, że mamy do czynienia z SUV-em przypominają czarne, plastikowe nakładki na wyoblonych nadkolach. Wreszcie auto rzuca się w oczy dzięki bardzo eleganckiemu trójwarstwowemu lakierowi Phantom Red, za którego trzeba dopłacić kosztujący 2250 zł. Ale warto. On w połączeniu z chromowanymi listwami auta sprawia, że MG HS prezentuje się bardzo elegancko.
Zaskoczenie?
Jeżeli myślicie, że wnętrze auta jest spartańskie i nie spodoba się, będziecie w wielkim błędzie. Wygląda bowiem bardzo ładnie. Wykonane zostało estetycznie, a jakość wykończenia stoi naprawdę na wysokim poziomie. Zastosowano miękkie tworzywa oraz sztuczną, ale miłą w dotyku skórę. Zresztą skórą wykończone zostały nie tylko siedzenia, ale i boczki w drzwiach pojazdu. Całość dobrze spasowano i nic nie trzeszczy ani nie stuka.
Wnętrze urządzone zostało zgodnie ze współczesnymi trendami. Oczywiście mamy cyfrowe wskaźniki, zaś na centralnym miejscu deski rozdzielczej znalazło się miejsce dla dotykowego ekranu. Jego jakość jest całkiem niezła. Poniżej nawiewów znajduje się kilka tradycyjnych dotykowych przycisków (np. do klimatyzacji). Wyposażenie to także duży atut auta.
Słowa uznania należą się za zaprojektowanie wnętrza. Jest ono nie tylko bardzo przestronne, ale także wygodne. Ilość miejsca zarówno na przednich bardzo wygodnych fotelach, mających zintegrowane zagłówki oraz na tylnej kanapie jest bardzo duża. Fotele nie męczą na dłuższych trasach. Gdyby przyszło nam wyjechać na urlop, nie zawiedziemy się bagażnikiem, którego pojemność wynosi 448 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy uzyskamy 1454 litrów. Dodatkowo, co warto podkreślić, bagażnik posiada regularne boki, ułatwiające ułożenie walizek. Plusem jest także równa podłoga po złożeniu tejże kanapy. Rozwiązanie nie za często stosowane u konkurencji.
Zwinny, ale paliwożerny
Pod maskę MG HS trafił wolnossący, benzynowy silnik 1.5 o mocy 162 KM. Umożliwia on przyspieszenie do 100 km/h w 9,9 s (choć odczucia są lepsze) oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej wynoszącej 190 km/h. Silnik stosunkowo cicho pracuje i zapewnia dynamiczną jazdę. Jest natomiast dosyć paliwożerny. W mieście zużycie paliwa wynosi 10 litrów, zaś na trasie w granicach 8 litrów. To dosyć dużo biorąc pod uwagę wagę auta – blisko 1,5 tony. Z jednostką napędową może współpracować manualna lub automatyczna skrzynia biegów. My do testów otrzymaliśmy auto z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Przekładnia działa płynnie, choć nie wiem czy nie wybrałbym do tego auta wersji z automatem, który wymaga dopłaty 6300 zł.
Brawo!
Jednak najbardziej polubiłem MG HS za zestrojenie zawieszenia. Co tu dużo pisać, jest bardzo komfortowe. Bardzo dobrze radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności i pracuje bezgłośnie. Auto daje poczucie bezpieczeństwa podczas prowadzenia a układ kierowniczy nie jest zbyt miękki. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów auto nie ma tendencji do nadmiernego przechylania się.
Jaki jest MG HS? To ciekawa propozycja rynkowa dla kogoś, kto szuka SUV-a bardzo dobrze wyposażonego, wygodnego, który przewiezie nas w komfortowych warunkach. A przede wszystkim taniego. MG wydaję się być dopracowaną konstrukcją oraz ma całkiem nieźle zabezpieczone podwozie. Co prawda mogłoby trochę mniej palić, ale wtedy to byłoby auto prawie idealne w tym przedziale cenowym. Z drugiej jednak strony, nawet konkurencja nie jest pozbawiona wad.
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- atrakcyjna sylwetka
- bogate wyposażenie
- jakość wykonania
- przestronne wnętrze
- komfort
- cena
Wady auta:
- wysokie zużycie paliwa
Podstawowe parametry techniczne MG HS 1.5 T-GDi Exclusive:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4610/1876/1685/2720 mm
Silnik: benzynowy z turbodoładowaniem
Pojemność silnika: 1490 cm3
Moc maksymalna: 162 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm/1500 obr./min
Napęd: na przód
Skrzynia: manualna 6-biegowa
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s
Prędkość maksymalna: 190 km/h
Średnie zużycie paliwa: 7,7 litra
Bagażnik: 448/1478 l
Pojemność zbiornika paliwa: 55 l
Cena wersji testowanej: ok. 96 000 zł
Zobacz podobne artykuły:
Dacia Jogger Extreme 1.0 ECO-G 100 KM LPG Sleep Pack – Propozycja nie dla każdego
Testy / Testy
2025.01.07
Renault Clio E-Tech Full Hybrid esprit Alpine – czyli tanio i sportowo
Testy / Testy
2025.01.06
Dacia Duster 1.3 TCe 150 EDC Extreme – Pożegnanie z bestsellerem
Testy / Testy
2025.01.03
VW ID.7 Pro S przekroczył deklarowany zasięg
Warsztat / Technika
2025.01.16
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12