Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Inauguracja sezonu WSMP
kalendarz 06/07 2020

Inauguracja sezonu WSMP

Moto sport

Szybkie auta, mocna obsada, zwycięska Rdest.

120 zawodników, w tym goście z zagranicy i zacięta rywalizacja w pucharach - w pierwszy weekend lipca na Torze Poznań rozpoczął sezon Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

“Nareszcie udało się wystartować z sezonem WSMP. A było to niełatwe wyzwanie. Musieliśmy spełnić szereg wymagań. Bardzo się cieszę z tego, że aż tylu zawodników wzięło udział w lipcowych rundach na Torze Poznań. To świadczy o tym, że motorsport ma swoich entuzjastów. Żałujemy, że nie mogliśmy wpuścić kibiców. Przepis pozwalający na otwarcie trybun wszedł po zatwierdzeniu regulaminu. Mamy nadzieję, że kolejne rundy odbędą się już z udziałem publiczności” - powiedział Bartosz Bieliński, prezes Automobilklubu Wielkopolski, który jest organizatorem WSMP.

21 aut pojawiło się na starcie wyścigu dwugodzinnego. Niespodzianką był udział Gosi Rdest, która w ostatniej chwili w Porsche 911 GT3 Cup zastąpiła Roberta Lukasa i wystartowała z Januszem Szymańskim. Eksperymentalny duet okazał się piekielnie skuteczny, triumfując nad parami Błażek - Lisowski i Kordecki-Mielcarek, które także wybrały Porsche. W klasie D4 3500 najszybsi byli Mirecki z Jabłońskim w Hyundaiu i30 TCR, w D4 2000 Kowner z Tomczakiem w BMW E30, a w D4 1400 Szablewski z debiutantką Schayer w Kii Picanto.

Rdest do wygranej w Endurance dołożyła pierwsze i drugie miejsce w wyścigach sprinterskich. Po dwóch z ośmiu rund jest liderką kategorii D4 3500. “Na koniec sezonu 2020 satysfakcję da mi mistrzostwo Polski w tej klasie” - powiedziała.

Dwa zwycięstwa w D4 3500+ odniósł Mariusz Miękoś (Lamborghini Huracan), a tempem imponował Przemysław Pieniążek w Radicalu SR8, który zapisał na swoim koncie dwa zwycięstwa w kategorii D5. W D4 2000 liderką po dwóch wyścigach jest Katarzyna Terlikowska (Honda Civic), w DN-1 Nikodem Wierzbicki (Kia Picanto), a w DN-2 Przemysław Kaźmierczak (Suzuki Swift).

Ważną częścią WSMP są puchary markowe, w których kierowcy rywalizują w identycznie przygotowanych autach. Tu liczą się umiejętności i talent zawodników, a nie wyścig zbrojeń. “Toyota Racing Cup, OMM Super S Cup i 318IS Cup PL to takie przygotowanie do rywalizacji w wyższych kategoriach. To są naprawdę poważne zawody, w których jest wiele ścigania i emocji. One napędzają rozwój motorsportu” - mówił Bieliński.

W OMM Super S Cup sezon zaczął się perfekcyjnie dla Bartosza Alejskiego, bo od dwóch zwycięstw i pozycji lidera w klasyfikacji generalnej pucharu. Za nim są Adam Dębicki i Robert Boruszak. W 318IS Cup PL sezon może przebiegać pod znakiem rywalizacji mistrza sprzed dwóch lat Karola Wyki z Arturem i Marcinem Lempertami, którzy rozdawali karty w poprzednim roku. Ta trójka zmieniała się miejscami na podium lipcowych wyścigów na Torze Poznań. Z kolei Bartłomiej Czwartosz wygrał dwa wyścigi Toyota Racing Cup i został pierwszym liderem cyklu. Dwukrotnie drugi był Aleksander Szandrowski, a Dawid Czarnik dwa razy dojeżdżał na trzecim miejscu.

Dzięki otwarciu granic swój sezon w Poznaniu zainaugurował cykl Clio Cup Central Europe. Na starcie pojawiło się 13 zawodników z sześciu państw, w tym czterech Polaków. Bezkonkurencyjny okazał się Tomas Pekar, który dość łatwo wygrał obydwa wyścigi. “Lepszego początku sezonu mieć nie mogłem. Spodziewałem się większej konkurencji, ale moi główni rywale w większości byli na tym torze po raz pierwszy. Organizacja zawodów była na wysokim poziomie, więc nie widzę przeszkód, byśmy wrócili z tą serią na ten obiekt” - komplementował Czech.

“Możliwość zorganizowania pierwszych rund Clio Cup Central Europe w sezonie pokazuje, że jesteśmy zauważani w Europie. Robimy wszystko, żeby sprowadzić jeszcze większe serie do Poznania, cały czas ulepszamy i modernizujemy tor w trosce o bezpieczeństwo zawodników.” - mówił Bieliński.

Kierowcy wyścigowi do rywalizacji wrócą pod koniec wakacji. 3. i 4. runda WSMP została zaplanowana na 28-30 sierpnia.

Foto: Grzegorz Kozera


Tagi:
Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski, WSMP, Tor Poznań, Gosia Rdest, Janusz Szymański, Mariusz Miękoś, Przemysław Pieniążek, Katarzyna Terlikowska, Nikodem Wierzbicki, Przemysław Kaźmierczak, Bartosz Alejski, Bartłomiej Czwartosz, Tomas Pekar, Porsche 911 GT3 Cup, OMM Super S Cup, 318IS Cup PL, Toyota Racing Cup, Clio Cup Central Europe

Zobacz podobne artykuły:

 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
kalendarz 17/04 2024

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.
 Historyczna zmiana u Lubiaka
kalendarz 15/04 2024

Historyczna zmiana u Lubiaka

Wiadomości / Moto sport

2024.04.15

Sezon 2024 oznacza sporo nowości w rajdowym życiu Macieja Lubiaka i Grzegorza Dachowskiego.
Klara Kowalczyk wystartuje w Igrzyskach Motorsportu FIA
kalendarz 13/04 2024

Klara Kowalczyk wystartuje w Igrzyskach Motorsportu FIA

Wiadomości / Moto sport

2024.04.13

Polka wybrana do Reprezentacji Polski.
Najnowsze artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.
 Najgorsze "silniki roku" w autach używanych

Najgorsze "silniki roku" w autach używanych

Warsztat / Porady

2024.04.16

Konkurs International Engine of the Year po latach okiem mechaników.