Hyundai Tucson N Line – Bojowy… z wyglądu
Tucson N Line jest pierwszym SUV-em Hyundaia w sportowej stylizacji.
Na początek trzeba stonować nieco oczekiwania tych, którzy być może zbyt wiele sobie obiecują po atletycznym wyglądzie auta. Producent zdecydowanie skupił się na wyglądzie niż na osiągach, choć Tucson w wersji N Line dostępny jest tylko z dwoma najmocniejszymi silnikami.
Samochód można poznać po przeprojektowanych zderzakach i wlocie powietrza z ciemnym siatkowym wypełnieniem, obramowanym ciemnym chromem. Uwagę zwracają również ciemne 19-calowe felgi aluminiowe, obudowy lusterek bocznych i tylny spoiler w błyszczącej czerni. Ponadto przednie reflektory z czarnym wypełnieniem, dodatkowo światła do jazdy dziennej LED oraz przyciemnione ramki szyb z klamkami w kolorze nadwozia.
We wnętrzu natomiast fotele z wykończeniem skórzano-zamszowym sygnowanym logo N oraz czerwonymi szwami na kierownicy i siedzeniach. Aluminiowe nakładki na pedałach i obszyta skórą dźwignia zmiany biegów N z czerwonym akcentem również są elementami tej wersji.
Jak zapewnia producent, Tucson N Line otrzymał udoskonalone wspomaganie kierownicy (MDPS) i poprawione ustawienia zawieszenia, co pozwoli na bardziej dynamiczną jazdę. Sprężyny zawieszenia zapewniają o 5 proc. większą sztywność z tyłu i o 8 proc. więcej z przodu, zaś zmiany w oprogramowaniu układu kierowniczego dają bardziej bezpośrednie wyczucie auta.
Tucson N Line został zaprojektowany, testowany i zbudowany w Europie. Nabywcy mają do wyboru dwa silniki – benzynowy 1.6 T-GDI (177 KM) oraz wysokoprężny 2.0 CRDI (185 KM), a także dziewięć kolorów nadwozia. Odmiana 177-konna kosztuje 131 900 zł (w przypadku wersji 4x4 144 900 zł) oraz 152 900 zł w przypadku wersji 2.0 CRDI 4WD (185 KM).
Wraz z debiutem Tucsona w wersji N Line, Hyundai rozszerzył również gamę odmian hybrydowych dla tego modelu. Teraz 48-woltowy układ Mild Hybrid dostępny jest także z silnikiem wysokoprężnym 1.6 CRDi o mocy 136 KM, oferującym mniejsze - do 7 proc. zużycie paliwa i emisji CO2. Napęd tego typu składa się z 48-woltowego polimerowego akumulatora litowo-jonowego o mocy 0,44 kW/h, rozrusznika Mild Hybrid (MHSG), konwertera niskiego napięcia (LDC) oraz falownika.
Norbert Szwarc
Foto: Hyundai
Zobacz podobne artykuły:
VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
Prezentacje / Nowości
2024.04.12
Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą
Prezentacje / Nowości
2024.04.08
Fiat Pandina – Ulubieniec
Prezentacje / Nowości
2024.03.16
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26