Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Hyundai i20 N – Hothatch na śniegu
kalendarz 07/05 2020

Hyundai i20 N – Hothatch na śniegu

Hyundai / Nowości

Prototyp i20 N testował kierowca rajdowy zespołu Hyundaia, Thierry Neuville.

Po sukcesach modeli i30 N i i30 Fastback N, Hyundai pracuje nad usportowioną wersją nowego modelu i20. Jednocześnie i20 N byłby rywalem Forda Fiesty ST, czy VW Polo GTI.

Testy odbyły się na początku tego roku na zamarzniętym jeziorze w szwedzkim Arjeplog – zimowym poligonie, popularnym wśród producentów samochodów. Całoroczne niskie temperatury sprawiają, że jest to znakomite miejsce do testowania pojazdów w ekstremalnych warunkach pogodowych. W niektóre dni temperatura spada do -30 stopni Celsjusza.

Hyundai podobnie, jak i inni producenci testuje swoje samochody w trudnych warunkach klimatycznych - od palącego upału po oblodzone zimowe drogi. Podczas testów Hyundai testował także osiągi w warunkach podobnych do tych znanych ze sportów motorowych. Wysokie prędkości i ostre zakręty narażają pojazdy na duże obciążenia mechaniczne.

Samochód widoczny na zdjęciach jest w częściowym kamuflażu. Można jednak dostrzec większe koła (Michelin), wzmocnione hamulce z czerwonymi zaciskami. Jak wynika z nieoficjalnych informacji, samochód może zadebiutować w przyszłym roku. Na razie producent nie zdradza szczegółów. Oczekuje się, że pod maskę i20 N może trafić silnik 1.6 T-GDI o mocy 200 KM. Napęd byłby przenoszony za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej.

O prototypie i20 N, Thierry Neuville powiedział: „Bardzo interesujący samochód. Niezwykle dokładny i łatwy w obsłudze. Silnik ładnie się kręci, a jego dźwięk jest bardzo interesujący. Nie mogę się doczekać, aby nim pojeździć w WRC!”

Hyundai opublikował dwa filmy z zimowych testów. Podczas testów i20 N towarzyszyły również i20 WRC oraz RM19. O i20 WRC, Neuville mówi: „Samochody WRC są naprawdę ekstremalne. Każdy szczegół jest dopracowany, aby uzyskać najlepsze osiągi, a także dostosować się do stylu jazdy kierowcy.” Opisuje RM19 jako „bardzo łatwy w prowadzeniu”. Mówiąc o jeździe próbnej, powiedział: „Miałem szeroki uśmiech na twarzy, ponieważ dużo jeździłem nim bokiem.”

Dodajmy, że RM są jeżdżącymi laboratoriami i bazą do testowania i opracowywania nowych pomysłów. Najnowszy concept RM19 posiada 2.0-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 390 KM zamontowany centralnie przy tylnej osi oraz duży tylny spoiler.

Norbert Szwarc
Foto: Hyundai

Filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=iBI2LR1t9sk&feature=emb_title
https://www.youtube.com/watch?v=B3Ftt28gIcA&feature=emb_title


Tagi:
Hyundai, Hyundai i20 N, Hyundai i20 WRC, Hyundai RM19, Thierry Neuville

Zobacz podobne artykuły:

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
kalendarz 12/04 2024

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf

Prezentacje / Nowości

2024.04.12

Wyjątkowa chwila - 50 urodziny. Z tej okazji przygotowana została specjalna edycja bestsellerowego modelu VW.
Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą
kalendarz 08/04 2024

Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą

Prezentacje / Nowości

2024.04.08

Wprowadzony na rynek w 2021 r. Qashqai trzeciej generacji powtórzył sukces swoich poprzedników.
 Fiat Pandina – Ulubieniec
kalendarz 16/03 2024

Fiat Pandina – Ulubieniec

Prezentacje / Nowości

2024.03.16

Pomimo, że obecna generacja Pandy powstaje od 2011 r. to Fiat nie tylko nie rezygnuje z dalszej produkcji ale nawet zwiększy ją i wprowadzi nową wersję.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.