
Honda ZR-V e:HEV Sport – Udana propozycja
Przypatrując się modelom Hondy nie trudno jest stwierdzić, że najnowsza Honda CR-V urosła w stosunku do poprzedniego modelu robiąc miejsce na rynku auto o mniejszych gabarytach. Japoński producent postanowił zapełnić tą pustkę modelem ZR-V.
Moda na SUV-y istnieje na dobre od wielu już lat. Nasz bohater zadebiutował na rynku w 2023 roku, razem z nowym modelem CR-V. Nadwozie Hondy ZR-V mierzy 457 cm długości, zaś rozstaw osi aż 266 cm. To bardzo dobre rezultaty, jak na nieco wyrośnięte auto kompaktowe. Auto przeznaczone zostało głównie na rynek europejski.
Uważam, że sylwetka auta może podobać się, wygląda świeżo, a nadwozie cechuje zgrabna sylwetka oraz obłe kształty. Gdy przyjrzymy się przedniej części nadwozia, to wyróżnia się ona dzięki reflektorom LED, które wyglądają masywnie. Odmiana, jaką otrzymaliśmy do testów (wersja Sport) wyróżnia się grillem przypominającą plaster miodu oraz 18-calowymi felgami, które bardzo ładnie współgrają z niebieskim lakierem. Z kolei tylna część auta charakteryzuje się dużymi lampami LED oraz końcówkom układu wydechowego wykonanych z chromu.
Plus za rozsądne rozwiązania
Niewątpliwie wnętrze Hondy może się podobać. Zresztą może ono nieco przypominać te, które zastosowano w modelu Civic. Plus za zastosowanie prostego i czytelnego kokpitu. Obsługiwanie infotainmentu jest proste a sam wyświetlacz czytelny. Ma on przekątną wynoszącą 9 cali oraz 7-calowy zestaw cyfrowych zegarów. W oczy rzucają się również duże przyciski oraz pokrętła od klimatyzacji. Generalnie wiele jest zapożyczeń od modelu Civic.
Chociażby nawiewy czy listwa pośrodku deski rozdzielczej, która bardzo ładnie komponuje się z wnętrzem. Elegancka deska rozdzielcza to domena Hondy. Auto wyróżnia się również dzięki temu, że obsługa poszczególnych funkcji jest bardzo prosta. Łącznie z systemem multimedialnym. Oczywiście, jak w przypadku większości aut można korzystać z systemu Apple CarPlay i AndroidAuto. Osobiście bardzo podoba mi się to, że wszystkimi przyciskami komputera pokładowego steruje się za pomocą pokrętła umieszczonego a kierownicy. Dodatkowo na konsoli środkowej kierowca ma do dyspozycji przełącznik trybów jazdy.
Jak jest z jakością wykonania?
Trzeba powiedzieć, że całkiem nieźle. Również jakość wykończenia wypada dobrze, dominują miękkie i przyjemne w dotyku materiały, a część kokpitu, konsolę środkową, panele i podłokietniki obito miękką i przyjemną ekoskórą. Jedynie wyświetlacz systemu infotainment mógłby być lepiej spasowany, na szczęście cała reszta wypada naprawdę korzystnie. Bardzo dobrze wypada Honda pod kątem jakości wykończenia. Wewnątrz dominują miękkie i przyjemne w dotyku materiały. Mamy tu przyjemną w dotyku ekoskórę, występującą w części kokpitu, konsoli środkowej i podłokietników.
Przestrzeni wystarczająco
Choć przyznać należy, że Honda ZR-V. Oferuje za to komfort i wygodę podróżowania. Docenimy wygodne fotele, które zostały dobrze wyprofilowane. Także nad głowami nie brakuje miejsca zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie. Dla pasażerów przewidziano podłokietnik i 2 porty USB-C. Nieco więcej można by oczekiwać po przestrzeni bagażowej. Bagażnik Hondy wynosi zaledwie 390 l. Konkurencja w tym aspekcie jest zdecydowanie lepsza.
Sprawdzony
Pod maskę ZR-V trafił sprawdzony silnik znany z innych modeli Hondy. Jednostka hybrydowa e:HEV posiada pojemność 2.0 litrów i moc 143 KM. Łącznie z silnikiem elektrycznym otrzymujemy 184 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 315 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 173 km/h. Auto napędzane jest na przednie koła. Osiągi są lepiej niż wystarczające. Również, gdy poruszać się będziemy z zielonym listkiem, czyli w trybie Econ. Jednostka ta w porównaniu do innych modeli japońskiego producenta już tak nie wyje. Przede wszystkim nie potrzebuje dużej ilości paliwa. Średnie zużycie paliwa wynosi 6 litrów. W warunkach miejskich jest to niewiele ponad 5 litrów. Jednak poruszając się na autostradach spalanie wynosi w granicach 8 litrów. Zbiornik paliwa wynosi 57 litrów, co zapewnia duży zasięg.
Honda ZR-V to auto, które zapewnia komfort, ale i zwinność prowadzenia. Dlatego nazwa Sport jest nie tylko w nazwie. Bezpośredni układ kierowniczy, skuteczne hamulce oraz sprężyste zawieszenie, które zapewnia również komfort stanowią o sile tego auta.
Aby stać się posiadaczem Hondy, trzeba wydać minimum 155 900 zł (po rabacie). Po rabacie odmiana Sport stanowi wydatek rzędu 165 400 zł. Cóż, ceny są wysokie, ale za jakość trzeba płacić.
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- sylwetka
- jakość wykonania
- przestronne wnętrze
- bogate wyposażenie
- prowadzenie
Wady auta:
- konkurencja pod kątem przestronności bagażnika jest lepsza
Podstawowe parametry techniczne Honda ZR-V e:HEV Sport:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4568/1840/1620/2657 mm
Silnik: benzynowy wsparty układem hybrydowym
Pojemność: 1993 cm3
Moc maksymalna: silnik spalinowy 143 KM/ silnik elektryczny 184KM
Maksymalny moment obrotowy: silnik spalinowy 186 Nm przy 4500 obr./min, 315 Nm (elektryczny)
Napęd: przedni
Skrzynia: automatyczna bezstopniowa
Osiągi (0-100 km/h): 7,9 s
Prędkość maksymalna: 173 km/h
Średnie zużycie paliwa 5,8 l
Pojemność bagażnika: 390/886/1332 l
Pojemność zbiornika paliwa: 57 l
Cena: od 155 900 zł
Cena wersji testowanej: od 165 400 zł
Zobacz podobne artykuły:
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony
Testy / Testy
2025.03.18
Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania
Testy / Testy
2025.03.14
Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 KM – Mocny gracz
Testy / Testy
2025.03.13
Zniżki cen na majówkę na stacjach Circle K
Wiadomości / News
2025.04.29
Na to uważaj w drodze na majówkę
Bezpieczeństwo
2025.04.29