Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ferrari Omologata – Tylko jeden
kalendarz 20/10 2020

Ferrari Omologata – Tylko jeden

Ferrari / Nowości

Model ten powstał w jednym tylko egzemplarzu. Oparty jest na modelu 812 Superfast z potężnym silnikiem V12.

Właściwie elementy, które są identyczne w obydwu autach, to przednia szyba i reflektory. Nadwozie jest w kolorze Rosso Magma i ze specjalnym malowaniem. Karoseria została zaprojektowana na nowo.

Uwagę zwraca spłaszczona, owalna osłona chłodnicy, bardziej muskularne nadkola oraz trzy poziome listwy w miejscu tylnej szyby i głęboko osadzone tylne światła. Ponadto tylny spoiler i potężny dyfuzor.

Wnętrze Omologata wygląda równie wyjątkowo i dzięki wielu detalom wykończenia nawiązuje do bogatego dziedzictwa wyścigowego marki. Elektrycznie regulowane w niebieskiej kolorystyce fotele, wykończone kombinacją skóry i tkaniny Jeans Aunde, wyposażone w 4-punktowe wyścigowe pasy szelkowe. Metalowe elementy na desce rozdzielczej i kierownicy mają dodatkowo efekt spękanego lakieru, charakterystyczny dla aut GT z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX w. Kolejnym ukłonem w przeszłość jest efekt młotkowanego lakieru przypominający modele 250 LM i 250 GTO na wewnętrznych klamkach drzwi.

Samochód został zamówiony przez tajemniczego nabywcę z Europy, a założeniem było stworzenie „futurystycznego projektu z charakterystycznymi elementami zinterpretowanymi w nowy sposób, aby zapewnić potencjał ponadczasowego kształtu, który z pewnością pozostawi niezatarte wrażenie”. Nazwa mówi, że Omologata musi spełniać oczekiwania jako „wygodne” auto na drodze i ostre na torze.

Przygotowanie pojazdu zajęło nieco ponad dwa lata. Inspiracje obejmowały, od dziedzictwa wyścigów po science fiction i odniesienia do nowoczesnej architektury. Ferrari posunęło się nawet do opracowania nowego odcienia czerwieni tylko dla malowania pasującego do wykończenia z potrójną warstwą Rosso Magma na przyciemnionym włóknie węglowym.

Ferrari nie zdradza, czy dokonano zmian w układzie napędowym Omologaty w porównaniu z modelem 812 Superfast. Szczerze mówiąc nie musi, ponieważ standardowy model to najszybsze i najpotężniejsze Ferrari z silnikiem z przodu, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Posiada 6.5-litrowy wolnossący silnik V12 o mocy 800 KM przy 8500 obr./min i 718 Nm momentu obrotowego przy 7000 obr./min. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem 7-biegowej, automatycznej przekładni z podwójnym sprzęgłem na tylne koła. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje jedynie 2,9 sekundy a prędkość maksymalną określa się na 340 km/h.

Producent nie zdradza ceny auta a także kto jest jego nabywcą. Jest jednak na tyle wyjątkowe, że byłoby dobrze ażeby pozostało w stanie nienaruszonym. Biorąc pod uwagę, że jest to unikat, jego wartość będzie rosła.

Norbert Szwarc
Foto: Ferrari


Tagi:
Ferrari, Ferrari Omologata, Ferrari 812 Superfast

Zobacz podobne artykuły:

Porsche 911 Turbo S - Embraer Phenom 300E – Zestaw poproszę
kalendarz 18/11 2020

Porsche 911 Turbo S - Embraer Phenom 300E – Zestaw poproszę

Prezentacje / Nowości

2020.11.18

Sportowe auto i odrzutowiec, to specjalna limitowana oferta przygotowana przez Porsche i firmę Embraer. Nabywcy mogą liczyć również na wyjątkowe dodatki.
VW Golf R – Najmocniejszy
kalendarz 04/11 2020

VW Golf R – Najmocniejszy

Prezentacje / Nowości

2020.11.04

Volkswagen zaprezentował topową wersję Golfa.
Ferrari SF90 Spider gotowe na lato
kalendarz 03/11 2020

Ferrari SF90 Spider gotowe na lato

Wiadomości / News

2020.11.03

Fotoszpiedzy wypatrzyli podczas testów w Maranello prototyp SF90 Stradale.
Najnowsze artykuły:
Używane SUV-y wyprzedzą kombi?

Używane SUV-y wyprzedzą kombi?

Używane

2020.11.23

Dużą popularnością na rynku używanych aut cieszą się pojazdy w wieku do 4 lat.
BMW X6 2020 Hamann  - Prowokator

BMW X6 2020 Hamann - Prowokator

Moto fanatyk / Tuning

2020.11.23

Po metamorfozie Hamanna X6 wygląda dość złowrogo.
W przyszłym roku w Europie do utylizacji może trafić 600–700 tys. aut

W przyszłym roku w Europie do utylizacji może trafić 600–700 tys. aut

Wiadomości / Gorące tematy

2020.11.23

Branża liczy na decyzję polskiego rządu jeszcze w listopadzie.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.