Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Donau Classic pod znakiem Augusta Horcha
kalendarz 21/06 2018

Donau Classic pod znakiem Augusta Horcha

Moto fanatyk / Audi

Audi Tradition upamiętnia 150. rocznicę urodzin pioniera motoryzacji Augusta Horcha, wystawiając dwa modele Horch w rajdzie Donau Classic.

Podczas tegorocznego rajdu klasyków Donau Classic (21-23 czerwca 2018), Audi Tradition pokaże dwa modele marki Horch i tym samym upamiętni 150. rocznicę urodzin Augusta Horcha, założyciela firm August Horch & Cie. oraz Audi Automobilwerke mbH. Na 600-kilometrowej trasie rajdu wiodącej przez Donaumoos, Hallertau i Altmühltal, pojawi się też pięć innych klasyków spod znaku czterech pierścieni ze stajni Audi Tradition.

Horch 853 z 1938 i Horch 930 V z roku 1939 są najstarszymi modelami wystawionymi przez Audi Tradition na Donau Classic 2018. Sportowy kabriolet Horch 853 w sprzedaży pojawił się w roku 1935. Do dziś uważany jest za jeden z najpiękniejszych samochodów lat trzydziestych. Ciekawostką jest, że na życzenie klienta samochód ten był dostępny w tak zwanym Fischsilberlackierung, czyli w lakierze, poprzedniku nowoczesnej farby metalicznej. Auto to zostało odrestaurowane przez Audi Tradition i teraz po raz pierwszy prezentowane będzie szerokiej publiczności. W Donau Classic pojedzie również Horch 930 V. Model ten był następcą samochodu serii 830, montowano w nim silnik V8 i osadzony został na wyraźnie krótszym podwoziu. Jego czterobiegowa skrzynia wyposażona została w tzw. przełożenie autostradowe. Rozwiązanie to zmniejszało poziom hałasu podczas jazdy na pełnym gazie po nowych wtedy autostradach, oszczędzało też zużycie silnika i zmniejszało spalanie.

Na starcie Donau Classic pojawi się również pięć historycznych modeli Audi. Dwa z nich świętować tu będą swoje rocznice. Równo pięćdziesiąt lat temu na rynku pojawiło się Audi 100. Samochód ten został opracowany i skonstruowany w tajemnicy, a wyprodukowano ponad 800 tys. jego egzemplarzy, co okazało się jednym z największych sukcesów producenta z Ingolstadt. Natomiast trzydzieści lat temu, na Salonie Samochodowym w Paryżu pokazano Audi V8, którym cztery pierścienie wróciły do segmentu aut premium. Ta 8-cylindrowa limuzyna z napędem na cztery koła quattro i z automatyczną skrzynią biegów, do dziś urzeka wieloma innowacyjnymi szczegółami technicznymi. Audi Tradition zaprezentuje też Audi Super 90 z roku 1966, Audi 100 Coupé S z 1970 i Audi 200 5T z 1980.

Przypomnijmy, że pierwsza edycja rajdu odbyła się 13 lat temu. To jeden z największych rajdów klasyków w Niemczech. Co roku gromadzi ponad 200 uczestników z całego świata. W czwartek, 21 czerwca, meta całodziennego etapu rajdu zaplanowana została na terenie Audi Driving Experience Center w Audi Neuburg./oprac. ns/

Foto: Audi


Tagi:
Donau Classic, August Horch, Audi, Horch 853, Horch 930 V, Audi 100, Audi V8, Audi Super 90, Audi 100 Coupé S, Audi 200 5T

Zobacz podobne artykuły:

Pierwsze centrum BMW Classic w Polsce
kalendarz 19/01 2019

Pierwsze centrum BMW Classic w Polsce

Moto fanatyk

2019.01.19

W Warszawie zostało otwarte pierwsze w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej centrum BMW Classic.
Audi S8 2020 w testach
kalendarz 16/01 2019

Audi S8 2020 w testach

Wiadomości / News

2019.01.16

Na torze Nürburgring Audi testowało najmocniejszą wersję flagowej limuzyny – S8.
Drugi wyścig Mistrzostw Świata Formuły E 2019
kalendarz 11/01 2019

Drugi wyścig Mistrzostw Świata Formuły E 2019

Wiadomości / Moto sport

2019.01.11

Nowy Rok rozpocznie się w Maroku.
Najnowsze artykuły:
 Volvo V40 zastąpi crossover coupe?

Volvo V40 zastąpi crossover coupe?

Wiadomości / News

2019.01.19

W tym roku Volvo może zakończyć produkcję modelu V40.
Pierwsze centrum BMW Classic w Polsce

Pierwsze centrum BMW Classic w Polsce

Moto fanatyk

2019.01.19

W Warszawie zostało otwarte pierwsze w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej centrum BMW Classic.
3-cylindrowy silnik Turbo PureTech z polskiej fabryki

3-cylindrowy silnik Turbo PureTech z polskiej fabryki

Wiadomości / News

2019.01.19

Zakład w Tychach został doinwestowany kwotą 250 mln euro, co pozwoli na zwiększenie wydajności i uruchomienie produkcji silnika 1.2 Turbo PureTech.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.