Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Centrum testów na kole podbiegunowym
kalendarz 19/05 2016

Centrum testów na kole podbiegunowym

Warsztat / Technika / slider

Michelin kupiło centrum testów zimowych w Ivalo w Finlandii, gdzie będą prowadzone badania opon do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.

Położenie obiektu w pobliżu koła podbiegunowego sprawia, że panują tam idealne warunki, szczególnie gdy w Europie brakuje śniegu.

Dotychczas przez ponad 20 lat Michelin korzystał z centrum, regularnie prowadząc tam testy opon zimowych. Zakup02 Michelin_centrum jpg terenu przez Europejskie Centrum Technologiczne Michelin umożliwi firmie pełny dostęp do różnego rodzaju terenów – od przełęczy w alpejskim stylu do fińskich równin, a także zadaszonej infrastruktury. Surowy klimat Ivalo, a także struktura śniegu różniąca się od tego leżącego w Alpach, gwarantują idealne warunki do testów. Już teraz opony z europejskim oznaczeniem 3 PMSF (3 Peaks Mountain Snow Flake – symbol płatka śniegu na tle góry) są certyfikowane właśnie tutaj.

Centrum testów w Ivalo położone jest 300 km na północ od koła podbiegunowego. Zakres panujących tam temperatur wynosi od 0° do -30° w okresie od listopada do końca marca.

Teren obiektu z torami zajmującymi 20 ha liczy łącznie 60 ha i obejmuje:     tor testów na śniegu o długości 1,7 km,     5 platform o długości 500-800 m do testów odległości podczas hamowania i przyspieszania,     2 tory do testów na lodzie,     4 tory okrężne do testów przyczepności na zakrętach,     podjazd o nachyleniu 8 proc. przeznaczony do testów podczas ruszania i przyspieszania. Wybrane typy testów przeprowadzane w centrum Ivalo:     ruszanie i przyspieszanie na śniegu,     hamowanie na śniegu,     trakcja na śniegu,     przyczepność na zakrętach na śniegu,     trakcja na lodzie,     hamowanie na lodzie,     przyczepność na zakrętach na lodzie,     ruszanie na lodzie.

Oprócz Finlandii, Michelin testuje swoje opony zimowe także w czterech innych krajach: Francji, Stanach Zjednoczonych, Japonii i Szwecji./oprac. ns/

[gallery ids="57441,57442,57443"]

Zobacz podobne artykuły:

Michelin Pilot Sport 4 SUV – nowa sportowa opona do luksusowych SUV-ów
kalendarz 07/03 2019

Michelin Pilot Sport 4 SUV – nowa sportowa opona do luksusowych SUV-ów

Warsztat / Technika

2019.03.07

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie Michelin zaprezentował nową sportową oponę do SUV-ów o wysokich osiągach.
Tajemnice złodziei samochodów: jak działają zagłuszarki sygnału GPS/GSM?
kalendarz 19/02 2019

Tajemnice złodziei samochodów: jak działają zagłuszarki sygnału GPS/GSM?

Warsztat / Technika

2019.02.19

Współczesny złodziej wyposażony jest nie tylko w „walizkę” pozwalającą mu zdalnie otworzyć samochód wyposażony w system bezkluczykowy.
Aston Martin wybrał Total
kalendarz 12/01 2019

Aston Martin wybrał Total

Warsztat / Technika

2019.01.12

Oleje Total zostały zatwierdzone jako środki smarne do wszystkich samochodów Aston Martina, wyprodukowanych od 2004 r.
Najnowsze artykuły:
BMW 2 Gran Coupe pierwsze zdjęcie

BMW 2 Gran Coupe pierwsze zdjęcie

Wiadomości / News

2019.03.21

Premiera auta planowana jest podczas Los Angeles Auto Show w listopadzie br.
VW – Ofensywa aut elektrycznych

VW – Ofensywa aut elektrycznych

Wiadomości / News

2019.03.21

Rok 2019 ma być kluczowym dla VW w dziedzinie samochodów elektrycznych.
Kiedy kupić nowe opony?

Kiedy kupić nowe opony?

Warsztat / Porady

2019.03.20

Eksploatacja jest głównym czynnikiem wpływającym na żywotność opon – tym bardziej, jeśli jest nieprawidłowa.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.