Bolid C41 obok Giulii GTA i Giuli GTAm na torze
Przed nowym sezonem F1, Alfa Romeo zabrała na tor bolid C41 i Giulię GTAm, choć nie na tor w Bahrajnie.
W niedzielę 28 marca br,. na Międzynarodowym Torze Wyścigowym Bahrajnu w Sakhir rozpocznie się nowy sezon Mistrzostw Świata Formuły 1. Wśród startujących nie zabraknie rzecz jasna reprezentantów włoskiej ekipy. Za kierownicą bolidu C41, zaprezentowanego w Warszawie, ponownie zasiądą Antonio Giovinazzi i Kimi Räikkönen. Kombinezony wyścigowe obu kierowców zostały ozdobione akronimami GTA i GTAm w hołdzie dla projektu zainspirowanego Giulią Gran Turismo Alleggerita z 1965 roku, a więc modelu, który odniósł wiele sukcesów na torach wyścigowych.
Przypomnijmy, że marka Alfa Romeo z herbem rodu Viscontich w logo zwyciężyła w pierwszym w historii wyścigu Grand Prix Formuły 1 w 1950 r. Miało to miejsce na torze Silverstone, gdzie Nino Farina triumfował za kierownicą Alfy Romeo Gran Premio Tipo 158 „Alfetta”.
Przed rozpoczęciem nowego sezonu F1, Alfa Romeo zabrała na tor wyścigowy bolid C41 i Giulię GTAm. Na kombinezonach kierowców włoskiego zespołu znalazły się logotypy Giulii: GTA w przypadku Kimiego Räikkönena i GTAm w przypadku Giovinazziego. Jak podkreśla producent, jest to hołd dla tego samochodu, zapewniającego najlepsze osiągi spośród wszystkich modeli drogowych wyprodukowanych dotychczas przez włoską markę.
Obaj kierowcy aktywnie uczestniczyli w pracach nad opracowaniem modelu, biorąc udział w sesji testowej na torze Balocco Proving Ground. Napęd Giulii GTA i GTAm jest w dużej mierze taki sam, co „zwykłego” Quadrifoglio z tym, że „dodano” dodatkowe 30 KM dzięki zwiększonemu ciśnieniu doładowania. Istotnymi modyfikacjami były też zmiany dotyczące aerodynamiki auta i jego prowadzenia.
Przy opracowaniu Giulii GTA korzystano z doświadczeń szwajcarskiego zespołu Sauber Engineering, odpowiedzialnego za przygotowanie bolidu Alfy do wyścigów F1. To właśnie jego wiedza w zakresie prototypowania i opracowania komponentów z włókna węglowego w znacznym stopniu wpłynęła na aerodynamikę najbardziej sportowych wariantów Giulii. Dotyczy to nowego przedniego zderzaka, listew progowych, nadkoli z włókna węglowego, wlotu powietrza, spoilera GTA oraz spoilera na pokrywie bagażnika GTAm. W układzie jezdnym zastosowano nowe sprężyny, amortyzatory i tuleje, a przedni i tylny rozstaw kół został poszerzony o 50 mm. W przypadku wersji GTAm, redukcja masy auta wyniosła 100 kg.
W nowym sezonie F1, Alfa wystawia do walki bolid C41, który tylko nieznacznie różni się od ubiegłorocznego. Räikkönen i Giovanazzi liczą, że w tym sezonie będą mieli szansę na przesunięcie się nieco wyżej w notowaniach, dzięki nowej jednostce napędowej Ferrari. Pierwsze wyniki poznamy już niebawem.
Norbert Szwarc
Foto: Alfa Romeo
Zobacz podobne artykuły:
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
Wiadomości / Wydarzenia
2024.04.13
Audi Q6 e-tron i sztuka
Wiadomości / Wydarzenia
2024.04.05
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
Wiadomości / Moto sport
2024.04.19
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu
Wiadomości / News
2024.04.19