Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
BMW serii 5 – Co wiadomo o nowym modelu?
kalendarz 08/10 2021

BMW serii 5 – Co wiadomo o nowym modelu?

BMW / Nowości

Ósma generacja serii 5 zadebiutuje w 2023 r. Prototypy w kamuflażu już przechodzą testy drogowe.

Czego możemy się spodziewać po nowym modelu? Obecna seria 5 została zaprezentowana w 2016 r. W ubiegłym roku zafundowano jej lifting. Kolejna generacja będzie miała premierę w 2023 r. Wiadomo, że nowa „piątka” zostanie zbudowana na platformie CLAR. Zgodnie z planami BMW, w gamie znajdą się zarówno wersje benzynowe, wysokoprężne, jak i hybrydowe typu plug-in. Odmiana z napędem elektrycznym otrzyma oznaczenie i5.

Prototypy z napędem hybrydowym plug-in zostały dostrzeżone podczas testów na drogach wokół Monachium. Jak widać na zdjęciach, nowa seria 5 zachowała tradycyjną, trójbryłową sylwetkę. W porównaniu z obecnym  modelem, nadwozie otrzyma nieco więcej załamań i krzywizn. Z przodu auta można dostrzec większą atrapę chłodnicy, zaś linia dachu jest bardziej w stylu coupe. Ponadto cieńsze tylne światła, prawdopodobnie połączone paskiem LED.

We wnętrzu można spodziewać się zakrzywionego wyświetlacza, który już znalazł się w modelu iX, łączący 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników z 14,9-calowym systemem informacyjno-rozrywkowym. Będzie on współpracował z nowym systemem operacyjnym BMW z zaawansowanymi funkcjami łączności i wszystkimi najnowszymi systemami ADAS oferującymi półautonomiczną jazdę.

Gama silników będzie zawierać zmodernizowane wersje obecnych jednostek cztero- i sześciocylindrowych z technologią łagodnej hybrydy. Warianty hybrydowe typu plug-in będą łączyć sześciocylindrowy, turbodoładowany 3.0-litrowy silnik z jednym lub dwoma silnikami elektrycznymi, o mocy do 500 KM. Topowa wersja – M5 po raz pierwszy zostanie zelektryfikowana. Samochód będzie podobno wykorzystywał hybrydę typu plug-in, łączącą 4.4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem z silnikami elektrycznymi, co pozwoli uzyskać moc bliską 750 KM.

Elektryczne BMW i5 będzie się wyróżniać zmienionymi detalami, jak choćby inny grill, niebieskie akcenty na wlotach, aerodynamiczne koła. Podstawowa specyfikacja będzie napędzana prawdopodobnie pojedynczym silnikiem elektrycznym umieszczonym przy tylnej osi. Samochód w tej wersji ma dysponować mocą około 300 KM i zestawem akumulatorów 70 kWh pochodzącymi z SUV-a iX. Mocniejszy xDrive50 może mieć dwa silniki elektryczne (po jednym przy każdej osi) o mocy ponad 500 KM, w połączeniu z większym akumulatorem 100 kWh zapewniającym zasięg do 600 km. Pojawiają się doniesienia o konkurującym z serią M modelem i5 o mocy ok. 800 KM, ale nie są to sprawdzone informacje.

W pełni elektryczny sedan będzie bezpośrednim konkurentem zaprezentowanego niedawno w Monachium Mercedesa EQE, Audi A6 e-tron oraz Tesli Model S nowej generacji.

Po premierze sedana, można oczekiwać, że ofertę uzupełni kombi, czyli Touring. Więcej szczegółów poznamy bliżej premiery serii 5 w 2023 r. Może to być jednocześnie ostatnia „piątka” z tradycyjnym napędem, zanim gama BMW stanie się w 100 proc. elektryczna.

Norbert Szwarc


Tagi:
BMW, BMW serii 5, BMW serii 5 2024, BMW 5 2024

Zobacz podobne artykuły:

Luksusowe limuzyny segmentu E. Co wybrać?
kalendarz 11/12 2021

Luksusowe limuzyny segmentu E. Co wybrać?

Prezentacje / Nowości

2021.12.11

W tej klasie była i wciąż jest zacięta konkurencja, a rywalizujące ze sobą auta obfitują w zaawansowane rozwiązania.
NOWA HONDA HR-V e:HEV JUŻ DOSTĘPNA DO JAZD TESTOWYCH DLA POLSKICH KLIENTÓW
kalendarz 08/12 2021

NOWA HONDA HR-V e:HEV JUŻ DOSTĘPNA DO JAZD TESTOWYCH DLA POLSKICH KLIENTÓW

Prezentacje / Nowości

2021.12.08

Honda rozpoczęła Road Show z nowym modelem
BMW M4 CSL na Nurburgringu
kalendarz 16/10 2021

BMW M4 CSL na Nurburgringu

Wiadomości / News

2021.10.16

Prototyp nowego BMW M4 CSL został dostrzeżony podczas testów na torze Nurburgring.
Najnowsze artykuły:
Lexus (częściowo) żegna się ze swoim logo?

Lexus (częściowo) żegna się ze swoim logo?

Wiadomości / News

2022.01.25

Co wyróżnia tylną część nadwozia nowego Lexusa NX?
Fiat 500 Hybrid Launch Edition 1,0 70 KM 6MT – Coś elektrycznego

Fiat 500 Hybrid Launch Edition 1,0 70 KM 6MT – Coś elektrycznego

Testy / Testy

2022.01.24

Można zaryzykować twierdzenie, że Włosi przespali początki elektromobilizacji. Fiat do niedawna nie miał w ofercie nawet miękkiej hybrydy. Na szczęście, włodarze włoskiego giganta w porę się połapali. Elektryfikację gamy zacz...
Volkswagen ID3 58 kWh 204 KM – Z Golfem się nie udało...

Volkswagen ID3 58 kWh 204 KM – Z Golfem się nie udało...

Testy / Testy

2022.01.24

Kto by pomyślał, że Volkswagen przestanie wierzyć w diesla? A jednak. Niemcy stali się elektroentuzjastami. A wszystko to za sprawą Dieselgate. 

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.