Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Audi RS3 – Bardziej zwinne
kalendarz 06/07 2021

Audi RS3 – Bardziej zwinne

Audi / Nowości

Do premiery szykuje się nowe Audi RS 3. Co o nim wiadomo?

Prototypy auta w lekkim kamuflażu przechodzą końcowe testy. Jak zapewnia producent, nowe RS 3 będzie pierwszym modelem Audi wyposażonym w układ RS Torque Splitter, który aktywnie i zmiennie rozkłada moment obrotowy między kołami tylnej osi.

W przeciwieństwie do mechanizmu różnicowego tylnej osi i wcześniej montowanego sprzęgła wielopłytkowego tylnej osi, RS Torque Splitter wykorzystuje po jednym elektronicznie sterowanym sprzęgle wielotarczowym na odpowiednim wałku napędowym. Podczas dynamicznej jazdy system ten zwiększa intensywność momentu obrotowego docierającego do tylnego koła znajdującego się po zewnętrznej stronie zakrętu, które jest w tym momencie bardziej obciążone. Znacznie zmniejsza to tendencję do podsterowności. Na lewych łukach Torque Splitter przenosi moment obrotowy na prawe tylne koło, na prawych łukach na lewe tylne koło, a podczas jazdy na wprost na obydwa koła. Dzięki temu uzyskuje się optymalną stabilność i maksymalną zwrotność - zwłaszcza podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością. System umożliwia wejście w kontrolowany drift, przenosząc całą moc silnika na jedno z tylnych kół - maksymalnie do 1750 Nm momentu obrotowego. Dokładny rozkład momentu obrotowego zależy zawsze od trybu wybranego w systemie Audi drive select i od konkretnej sytuacji na drodze.

Audi drive select ma do wyboru pięć trybów: Comfort/Efficiency, Auto, Dynamic, RS Performance i RS Torque Rear. Tryb RS Performance przeznaczony na tor wyścigowy i jest specjalnie zestrojony z wyczynowymi oponami semi-slick Pirelli P Zero "Trofeo R".

Zgodnie z oczekiwaniami, Audi RS3 2022 będzie nadal napędzane turbodoładowanym, 5-cylindrowym silnikiem 2.5 o mocy 401 KM. Jak twierdzi producent, nowe RS3 jest o 0,3 sekundy szybsze od swojego poprzednika, zapewniając przyspieszenie na poziomie 3,8 sek. To również o 0,1 sek. szybciej niż główny rywal Audi, Mercedes AMG A45 S, który potrzebuje 3,9 sek. na osiągnięcie 100 km/h. Jedną z opcji będzie pakiet RS Dynamic, dzięki któremu prędkość maksymalna może wynosić 290 km/h. Zadbano rzecz jasna o sztywniejsze amortyzatory i sprężyny, obniżające nadwozie o 10 mm w stosunku do S3 i o 25 mm do zwykłego A3.

Wszystkie szczegóły nowego RS3 poznamy w chwili premiery, którą zaplanowano pod koniec lipca.

Norbert Szwarc
Foto: Audi


Tagi:
Audi, Audi RS3, Audi RS3 2022, nowe Audi RS3, RS Torque Splitter

Zobacz podobne artykuły:

 „Rocznicowe daty Audi na rok 2022"
kalendarz 04/01 2022

„Rocznicowe daty Audi na rok 2022"

Moto fanatyk

2022.01.04

Dwadzieścia osiem ważnych historycznych wydarzeń dotyczących produktów, ludzi, firmy i sportów motorowych.
Luksusowe limuzyny segmentu E. Co wybrać?
kalendarz 11/12 2021

Luksusowe limuzyny segmentu E. Co wybrać?

Prezentacje / Nowości

2021.12.11

W tej klasie była i wciąż jest zacięta konkurencja, a rywalizujące ze sobą auta obfitują w zaawansowane rozwiązania.
NOWA HONDA HR-V e:HEV JUŻ DOSTĘPNA DO JAZD TESTOWYCH DLA POLSKICH KLIENTÓW
kalendarz 08/12 2021

NOWA HONDA HR-V e:HEV JUŻ DOSTĘPNA DO JAZD TESTOWYCH DLA POLSKICH KLIENTÓW

Prezentacje / Nowości

2021.12.08

Honda rozpoczęła Road Show z nowym modelem
Najnowsze artykuły:
Lexus (częściowo) żegna się ze swoim logo?

Lexus (częściowo) żegna się ze swoim logo?

Wiadomości / News

2022.01.25

Co wyróżnia tylną część nadwozia nowego Lexusa NX?
Fiat 500 Hybrid Launch Edition 1,0 70 KM 6MT – Coś elektrycznego

Fiat 500 Hybrid Launch Edition 1,0 70 KM 6MT – Coś elektrycznego

Testy / Testy

2022.01.24

Można zaryzykować twierdzenie, że Włosi przespali początki elektromobilizacji. Fiat do niedawna nie miał w ofercie nawet miękkiej hybrydy. Na szczęście, włodarze włoskiego giganta w porę się połapali. Elektryfikację gamy zacz...
Volkswagen ID3 58 kWh 204 KM – Z Golfem się nie udało...

Volkswagen ID3 58 kWh 204 KM – Z Golfem się nie udało...

Testy / Testy

2022.01.24

Kto by pomyślał, że Volkswagen przestanie wierzyć w diesla? A jednak. Niemcy stali się elektroentuzjastami. A wszystko to za sprawą Dieselgate. 

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.