Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Audi RS3 – Bardziej zwinne
kalendarz 06/07 2021

Audi RS3 – Bardziej zwinne

Audi / Nowości

Do premiery szykuje się nowe Audi RS 3. Co o nim wiadomo?

Prototypy auta w lekkim kamuflażu przechodzą końcowe testy. Jak zapewnia producent, nowe RS 3 będzie pierwszym modelem Audi wyposażonym w układ RS Torque Splitter, który aktywnie i zmiennie rozkłada moment obrotowy między kołami tylnej osi.

W przeciwieństwie do mechanizmu różnicowego tylnej osi i wcześniej montowanego sprzęgła wielopłytkowego tylnej osi, RS Torque Splitter wykorzystuje po jednym elektronicznie sterowanym sprzęgle wielotarczowym na odpowiednim wałku napędowym. Podczas dynamicznej jazdy system ten zwiększa intensywność momentu obrotowego docierającego do tylnego koła znajdującego się po zewnętrznej stronie zakrętu, które jest w tym momencie bardziej obciążone. Znacznie zmniejsza to tendencję do podsterowności. Na lewych łukach Torque Splitter przenosi moment obrotowy na prawe tylne koło, na prawych łukach na lewe tylne koło, a podczas jazdy na wprost na obydwa koła. Dzięki temu uzyskuje się optymalną stabilność i maksymalną zwrotność - zwłaszcza podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością. System umożliwia wejście w kontrolowany drift, przenosząc całą moc silnika na jedno z tylnych kół - maksymalnie do 1750 Nm momentu obrotowego. Dokładny rozkład momentu obrotowego zależy zawsze od trybu wybranego w systemie Audi drive select i od konkretnej sytuacji na drodze.

Audi drive select ma do wyboru pięć trybów: Comfort/Efficiency, Auto, Dynamic, RS Performance i RS Torque Rear. Tryb RS Performance przeznaczony na tor wyścigowy i jest specjalnie zestrojony z wyczynowymi oponami semi-slick Pirelli P Zero "Trofeo R".

Zgodnie z oczekiwaniami, Audi RS3 2022 będzie nadal napędzane turbodoładowanym, 5-cylindrowym silnikiem 2.5 o mocy 401 KM. Jak twierdzi producent, nowe RS3 jest o 0,3 sekundy szybsze od swojego poprzednika, zapewniając przyspieszenie na poziomie 3,8 sek. To również o 0,1 sek. szybciej niż główny rywal Audi, Mercedes AMG A45 S, który potrzebuje 3,9 sek. na osiągnięcie 100 km/h. Jedną z opcji będzie pakiet RS Dynamic, dzięki któremu prędkość maksymalna może wynosić 290 km/h. Zadbano rzecz jasna o sztywniejsze amortyzatory i sprężyny, obniżające nadwozie o 10 mm w stosunku do S3 i o 25 mm do zwykłego A3.

Wszystkie szczegóły nowego RS3 poznamy w chwili premiery, którą zaplanowano pod koniec lipca.

Norbert Szwarc
Foto: Audi


Tagi:
Audi, Audi RS3, Audi RS3 2022, nowe Audi RS3, RS Torque Splitter

Zobacz podobne artykuły:

BMW serii 5 – Co wiadomo o nowym modelu?
kalendarz 08/10 2021

BMW serii 5 – Co wiadomo o nowym modelu?

Prezentacje / Nowości

2021.10.08

Ósma generacja serii 5 zadebiutuje w 2023 r. Prototypy w kamuflażu już przechodzą testy drogowe.
Honda HR-V - Wyznacza trendy
kalendarz 01/10 2021

Honda HR-V - Wyznacza trendy

Prezentacje / Nowości

2021.10.01

Nowa generacja HR-V, popularnego kompaktowego SUV-a Hondy, została zaprojektowana z myślą o podniesieniu komfortu i przyjemności z jazdy.
Ken Block i Audi
kalendarz 25/09 2021

Ken Block i Audi

Wiadomości / Moto sport

2021.09.25

Słynny zawodnik motosportu przesiada się do aut elektrycznych?
Najnowsze artykuły:
Nowy crossover w gamie Toyoty

Nowy crossover w gamie Toyoty

Wiadomości / News

2021.10.19

Toyota nie zaskoczyła nikogo ogłaszając, że jej najnowszy samochód miejski będzie nosił nazwę Aygo X.
Zwycięstwo Nassera Al-Attiyaha w Maroku

Zwycięstwo Nassera Al-Attiyaha w Maroku

Wiadomości / Moto sport

2021.10.19

Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel wygrali Rajd Maroka 2021, jeden z najważniejszych sprawdzianów przed przyszłorocznym Rajdem Dakar.
Naprawa samochodu droższa nawet o 42 proc.

Naprawa samochodu droższa nawet o 42 proc.

Wiadomości / Gorące tematy

2021.10.18

Fiat, Opel i Toyota liderami podwyżek.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.