
Audi A4 najczęściej wyszukiwanym autem w Polsce
Niemieckie samochody dominują na liście najpopularniejszych modeli.
Choć kierowcy mają różne preferencje, to w ujęciu ogólnym na niektóre marki i modele wciąż jest większy popyt niż na inne. Z tego względu od lat są one celem dla oszustów, którzy manipulują przebiegiem i ukrywają wady. Analiza przeprowadzona w 2024 r. przez carVertical ujawniła, że najczęściej wyszukiwanym samochodem w Polsce pozostaje nadal Audi A4.
Chociaż - podobnie jak w 2023 r. - Audi A4 pozostało najczęściej wyszukiwanym modelem na platformie carVertical, to udział procentowy zapytań klientów spadł z 5,1 proc. w 2023 r. do 3,2 proc. Wskazuje to na przesunięcie zainteresowania klientów w stronę innych modeli, jak Opel Astra, czy BMW serii 3.
Wśród samochodów, które polscy kierowcy najczęściej sprawdzali w bazie carVertical wciąż dominują marki niemieckie. 8 na 10 najczęściej weryfikowanych modeli w Polsce zostało wyprodukowanych w Niemczech. Na czele statystyk stoi Audi A4 (3,2 proc. wszystkich sprawdzeń historii samochodu w kraju). Za nim uplasowały się kolejno: Opel Astra (3 proc.), BMW serii 3 (3 proc.), Volkswagen Golf (2,4 proc.), BMW serii 5 (2,2 proc.), Volkswagen Passat (2,1 proc.), Audi A6 (2,1 proc.), Škoda Octavia (2,1 proc.), Opel Insignia (1,9 proc.) i Ford Focus (1,6 proc.).
„Polskich konsumentów niezmiennie fascynują niemieckie marki samochodów. Audi A4 jest cenione za dynamikę, wysokiej jakości wykończenie wnętrza i niską utratę wartości. Duży popyt jest niepisaną gwarancją wysokiej wartości rezydualnej, co czyni go najlepszym wyborem dla kupujących, którym zależy na dobrych osiągach i korzystnej odsprzedaży za kilka lat”. – powiedział Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny w carVertical.
W powszechnej opinii po niemieckie samochody sięgają głównie młodzi i początkujący kierowcy, ponieważ są one symbolem statusu i zapewniają sportowe wrażenia z jazdy. W praktyce kupują je również starsi nabywcy.
3 na 4 samochody BMW miały szkody w przeszłości
Chociaż użytkownicy poszukują niemieckich modeli, ostatecznie nie zawsze okazują się one idealnym wyborem, bo często są to powypadkowe egzemplarze.
Statystycznie największe ryzyko zakupu auta powypadkowego wiąże się z wyborem BMW serii 5 - 77,3 proc. modeli serii 5 sprawdzonych przez carVertical miało w historii odnotowane uszkodzenia.
Za serią 5 uplasowały się kolejno BMW serii 3 (75,1 proc.), Audi A6 (69,5 proc.), VW Passat (67,3 proc.), Škoda Octavia (68,0 proc.), VW Golf (65,8 proc.), Ford Focus (64,7 proc.), Audi A4 (63,7 proc.), Opel Insignia (61,2 proc.) i Opel Astra (56,4 proc.).
Audi A6 miało najwyższą średnią wartość szkody - 5 287 euro, podczas gdy Škoda Octavia – najniższą (2 934 euro).
„W ubiegłym roku Polska zanotowała gwałtowny wzrost importu samochodów z USA, przy czym wiele pojazdów przyjechało uszkodzonych lub w złym stanie technicznym. Niektóre z nich naprawiono fachowo i odsprzedano, ale pozornie bezbłędna odbudowa może zmylić nawet profesjonalistów. To sprawia, że szczegółowy raport historii samochodu jest niezbędny zarówno dla indywidualnych nabywców, jak i dealerów, zapewniając wgląd w przeszłość pojazdu”. – dodaje Matas Buzelis.
Pojazdy sprzedawane bez sprawdzenia historii mogą niestety mieć ukryte wady, które w dłuższej perspektywie przysporzą problemów nowemu właścicielowi. Cofanie licznika jest odwieczną tradycją nieuczciwych sprzedawców samochodów i w tej kwestii nadal nic się nie zmieniło. Wiele samochodów w Polsce ma zafałszowany przebieg, dlatego kupujący powinni zachować ostrożność podczas poszukiwania kolejnego pojazdu.
W tej kategorii – ze statystycznego punktu widzenia – najbardziej ryzykownym samochodem jest Audi A6 - 5,17 proc. modeli sprawdzonych miało spreparowany licznik kilometrów. Za Audi uplasowały się kolejno Opel Insignia (5,16 proc.), BMW serii 5 (5,13 proc.), BMW serii 3 (4,6 proc.) i Audi A4 (4,7 proc.).
W przypadku Audi A6 największa była także skala cofnięcia licznika - średnio 91 869 km.
„Sprawdzenie historii samochodu jest konieczne jeśli chcemy upewnić się, że przebieg jest prawdziwy. Jeśli licznik cofnięto, może się okazać, że klient przepłaci podczas transakcji, a później będzie ponosił wyższe koszty serwisowania. Szybkie sprawdzenie historii pojazdu może zaoszczędzić pieniądze i wiele bólu głowy. Ponadto, zawsze warto odbyć jazdę próbną i dokonać fizycznych oględzin w sprawdzonym warsztacie samochodowym”. – uważa Matas Buzelis.
źródło: carVertical
Zobacz podobne artykuły:
Audi Tradition 2025 - rajdy, wyścigi i nie tylko
Moto fanatyk
2025.02.11
Audi znowu zmienia strategię nazewnictwa
Wiadomości / News
2025.02.03
Audi Q6 e-tron Offroad Concept - Szalony wojownik
Prezentacje / Concept Cars
2025.01.30
Toyota z mocną obsadą w Rajdzie Szwecji
Wiadomości / Moto sport
2025.02.14
Rajd Szwecji – zimowa runda WRC
Wiadomości / Moto sport
2025.02.14
Nie wpadnij w poślizg jadąc na ferie
Bezpieczeństwo
2025.02.13