
Zmieniające się oczekiwania kupujących napędzają transformację w Polsce
Rynek usług sprawdzania historii pojazdu dynamicznie się rozwija.
Dawniej ryzyko związane z zakupem samochodu używanego było z założenia olbrzymie i kupujący z konieczności akceptowali nawet te niezbyt przejrzyste oferty. Obecnie czasy są już zupełnie inne. Ponieważ dostęp do obszernych informacji o historii pojazdów stał się niemal powszechny, wymagania klientów są coraz wyższe, a dealerzy aut używanych muszą im sprostać.
Rynek usług sprawdzania historii pojazdu dynamicznie rozwija się także w Polsce. Dzięki temu nabywcy często przybywają do salonów dealerskich, wiedząc już wiele o samochodzie, którym są zainteresowani. Nic dziwnego, że oczekują tego samego poziomu informacji od sprzedającego. Co więcej – zdarza się, że proszą go po prostu o darmowy raport.
Dealerzy, którzy chcą utrzymać swoją pozycję na rynku coraz częściej włączają takie „narzędzia cyfrowe” do swojej strategii biznesowej. Tym bardziej, że działa ona na ich korzyść. Dokładają wszelkich starań, aby handlować wyłącznie sprawdzonymi pojazdami z przejrzystą historią.
Obecnie jest to doskonały sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji i przyciągnięcie nowych klientów.
„Polscy kupujący z roku na rok stają się coraz bardziej wymagający i świadomi, szczególnie w zakresie stanu technicznego pojazdów oraz ich udokumentowanej historii. Coraz większa dostępność informacji sprawia, że klienci zwracają uwagę na każdy detal – od jakości wykonania samochodu, przez jego historię serwisową, aż po zgodność z wartościami, które sami wyznają. W odpowiedzi na te oczekiwania zespół Karlik Volvo Selekt nieustannie podnosi standardy. Każdy oferowany pojazd przechodzi rygorystyczne kontrole techniczne, a jego historia jest w pełni przejrzysta i potwierdzona, co daje klientowi pewność wyboru niezawodnego i bezpiecznego samochodu”. – powiedział Fabian Gołębiewski, doradca handlowy Volvo Selekt z firmy Karlik, autoryzowanego dealera Volvo w Poznaniu.
3 na 4 polskich dealerów korzysta z raportów historii pojazdu
Prognozuje się, że wartość polskiego rynku samochodów używanych wyniesie około 107,6 mld zł w 2025 r. i do 2030 r. wzrośnie do 147,4 mld zł. Wzrost ten nie tylko odzwierciedla rosnący popyt, ale także stwarza znaczne możliwości dla dealerów do rozszerzenia swojej oferty.
Badania przeprowadzone przez firmę carVertical ujawniły, że 77 proc. polskich dealerów korzysta z raportów historii pojazdu jako narzędzia pozwalającego uniknąć zakupu pojazdów w celach handlowych. Korzystając z usług sprawdzania numeru VIN, dealerzy unikają strat finansowych i potencjalnie nadszarpniętej reputacji, ponieważ minimalizują ryzyko pojawienia się reklamacji po odsprzedaży auta.
62 proc. polskich dealerów udostępnia te raporty również swoim klientom. Dzięki temu mogą oni poznać wszystkie fakty dotyczące stanu samochodu przed podjęciem decyzji o zakupie. Pod tym względem Polska wyróżnia się na tle innych krajów w Europie. Dealerzy w innych krajach są mniej zainteresowani budowaniem zaufania i przejrzystości wobec nabywców pojazdów. Dla przykładu - tylko 9 proc. dealerów we Francji dołącza do sprzedawanych samochodów raporty historyczne, a 6 proc. we Włoszech.
źródło: carVertical
Zobacz podobne artykuły:
UE łagodzi przepisy dotyczące emisji CO2
Wiadomości / Gorące tematy
2025.05.12
Rośnie popyt na używane auta dostawcze
Wiadomości / Gorące tematy
2025.05.05
Czeski ubezpieczyciel wchodzi na polski rynek
Wiadomości / Gorące tematy
2025.04.28
Cenna lekcja Kajetanowicza
Wiadomości / Moto sport
2025.05.18
Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2025
Moto fanatyk
2025.05.18
Dacia Sandriders rusza do Afryki
Wiadomości / Moto sport
2025.05.17