W warszawskim salonie marki DS otwarto ekspozycję „Miasto jako wystawa architektury”
W warszawskim salonie marki DS otwarto ekspozycję „Miasto jako wystawa architektury”
Ekspozycja przedstawia Warszawę widzianą z perspektywy samochodu.
Celem wystawy, którą tworzy sześć fotograficznych tryptyków, jest zainspirowanie odbiorców do nowego sposobu patrzenia na samochód i przestrzeń wokół nich. Ekspozycję można oglądać do końca roku w warszawskim salonie marki DS.
Ekspozycję „Miasto jako wystawa architektury” tworzy sześć tryptyków fotograficznych fotografa i architekta Simone'a De Iacobis. Zdjęcia wykonane są klasyczną techniką fotograficzną, która pozwoliła z samochodu zatrzymać w kadrze konkretne widoki, przy zachowaniu kanonu fotografii architektonicznej. Fotografie wyeksponowane zostały tak, by zwiedzający wystawę doświadczali ruchu także w relacji do przedstawionych na nich budynków. W ten sposób wystawa opowiada sześć różnych historii o Warszawie.
– Mamy na przykład panoramę Warszawy, wnętrze garażu na ul. Woronicza, centrum w okolicy Dworca Centralnego, budynki przy Trasie Łazienkowskiej. To jest bardzo ciekawy przykład, dlatego że te budynki były świadomie komponowane jako właśnie te postrzegane z samochodu. Dziennie przez ten most przejeżdża 95 tys. samochodów, czyli jako kompozycja architektoniczna jest to najczęściej oglądana kompozycja – mówi agencji informacyjnej Newseria Małgorzata Kuciewicz, autorka koncepcji wystawy.
Twórcy wystawy chcą przekonać Polaków, że architektura miasta dostrzegana jest nie tylko przez pieszych, ale także przez osoby zmotoryzowane. Pragną także zainspirować odbiorców do postrzegania samochodu nie tylko jako środka komunikacji, ale także przesuwającego się w czasie i miejscu punktu odbioru architektury. Ekspozycja „Miasto jako wystawa architektury” powstała przy współpracy marki DS i Fundacji Polskiej Sztuki Nowoczesnej. To już drugi wspólny projekt tych dwóch instytucji - pierwszym była wystawa rzeźb młodego polskiego artysty Tomasza Górnickiego.
– Staramy się dostarczyć DS materiału, który ilustruje powiedzenie l’esprit de l’avant-garde, czyli duch awangardy. I uzupełniamy to piękno, które proponuje DS pięknem – to może nie jest najbardziej adekwatne słowo do tego, co pokazujemy, ale interesującą np. architekturą czy rzeźbą jak w poprzednim pokazie, występujemy jako partnerzy projektu – mówi Piotr Nowicki, Prezes Fundacji Polskiej Sztuki Nowoczesnej.
Marka DS ma nadzieję, że jej warszawski salon w niedalekiej przyszłości stanie się nowym centrum kultury na mapie stolicy. Chce, by było to miejsce, w którym artyści będą mogli wyrażać siebie i swoje emocje. Właściciele marki dostrzegają bardzo bliskie związki pomiędzy sztuką a motoryzacją - dla artysty design jest tak samo ważny, jak dla twórców samochodów marek premium.
– Chcemy przede wszystkim pokazać, że marka DS to nie tylko samochód, lecz cały wszechświat. Spotkanie świata sztuki i świata motoryzacji jest prawdopodobne, ale tylko taka marka jak nasza, francuska marka premium, może pretendować do miana tej, która takiego połączenia dokona – mówi David Guerin, dyrektor marki DS w Polsce.
Ekspozycję „Miasto jako wystawa architektury” można oglądać do 31 grudnia 2015 r. w warszawskim salonie marki DS przy Al. Krakowskiej 206.
źródło: Newseria
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26