Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 VW z nowym rekordem dla aut elektrycznych na torze Nürburgring
kalendarz 01/02 2019

VW z nowym rekordem dla aut elektrycznych na torze Nürburgring

Wydarzenia / Volkswagen

Romain Dumas ponownie zasiądzie za kierownicą ID. R podczas próby bicia rekordu.

Volkswagen przygotowuje się do ustanowienia nowego rekordu dla samochodów elektrycznych na północnej pętli słynnego toru Nürburgring.

Po rekordowym przejeździe w słynnym wyścigu Pikes Peak International Hill Climb, ID. R –  elektryczny samochód VW stanie latem tego roku przed kolejnym wyzwaniem - pobiciem rekordu okrążenia północnej pętli toru Nürburgring dla samochodów elektrycznych.

ID. R jest sportową propozycją całej gamy pojazdów elektrycznych, które producent zamierza wprowadzać na rynek od 2020 r. Dotychczasowe osiągnięcia tego samochodu i zespołu Volkswagen Motorsport świadczą o potencjale napędu elektrycznego. „Po rekordowym przejeździe na Pikes Peak nadszedł czas na próbę pobicia rekordu dla samochodu elektrycznego na północnej pętli toru Nürburgring. To kolejne duże wyzwanie dla ID. R" – mówi Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport. "Rekord okrążenia na Nordschleife to wielkie wyróżnienie dla każdego pojazdu – czy to samochodu wyścigowego, czy produkcyjnego".

Obecnie ID. R jest w trakcie przygotowań do rekordowej próby na torze Nürburgring. Pojazd napędzają dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 500 kW (680 KM). Wraz z kierowcą samochód waży poniżej 1100 kg. „Przede wszystkim zmienimy aerodynamikę ID. R, aby poradzić sobie ze specyficznymi warunkami na Nordschleife, które różnią się znacznie od tych na Pikes Peak” – mówi François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport. W przeciwieństwie do amerykańskiego klasyka na Pikes Peak, który rozpoczynał się na wysokości 2.862 m i kończył na 4.302 m n.p m., Nordschleife wije się przez region Eifel na wysokości od 320 do 617 m n.p.m. Niemiecki tor jest wyjątkowy nie tylko dzięki swojej malowniczej trasie, ale także dzięki – między innymi – długiej prostej Döttinger Höhe. „W ramach przygotowań do próby bicia rekordu, wiosną poddamy ID. R programowi rozwoju i intensywnym testom na różnych torach wyścigowych” – dodaje Demaison. Próba pobicia rekordu jest planowana na lato tego roku.

Francuz Romain Dumas ponownie zasiądzie za kierownicą ID. R podczas próby bicia rekordu. Dumas wygrał wyścig Pikes Peak International Hill Climb w elektrycznym VW w czerwcu 2018 r. Z czasem 7 minut i 57.148 sekundy, stał się pierwszym kierowcą w ponad 100-letniej historii tego wyścigu, który pokonał trasę w czasie poniżej 8 minut. Francuz ma na swoim koncie także cztery zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu właśnie na torze Nürburgring.

"Sama myśl o jeździe ID. R na Nordschleife wystarcza, by wywołać u mnie gęsią skórkę. Znam ten tor bardzo dobrze, ale przejazd ID. R będzie zupełnie innym wyzwaniem, chociażby dzięki ekstremalnym przyspieszeniom i możliwości bardzo szybkiego pokonywania zakrętów" – mówi Dumas. "Nie mogę doczekać się pierwszych testów. Pobicie aktualnego rekordu na pewno nie będzie "spacerkiem po parku". Obecny rekord dla samochodów elektrycznych wynosi 6 minut i 45.90 sekund i został ustanowiony podczas przejazdu, którego średnia prędkość wyniosła prawie 185 km/h. Od 2017 r. należy on do Brytyjczyka – Petera Dumbreck’a, który zasiadał za kierownicą prototypu NIO EP9.

Nordschleife – stosunkowo wąska trasa o długości 20.832 km z 75 zakrętami, a także licznymi wzniesieniami i zjazdami przez lasy Eifel – została otwarta w 1927 r. Tor ten jest jedyny w swoim rodzaju i do dziś służy jako doskonałe „laboratorium” testowe dla przemysłu samochodowego. Były mistrz świata Formuły 1 – Jackie Stewart – po jednym z wyścigów z określił tę trasę "Zielonym Piekłem". Kultowy tor wielokrotnie był poddawany modyfikacjom, ale od 1978 r. nie jest już gospodarzem wyścigów Formuły 1. Obecnie północna pętla – Nordschleife – wraz z nowoczesnym torem Grand Prix jest znana przede wszystkim jako miejsce słynnego 24-godzinnego wyścigu. Zawody na torze w górach Eifel ma również seria FIA World Touring Car Cup (WTCR)./oprac. ns/          
Foto: VW


Tagi:
VW, Volkswagen, VW z rekordem dla aut elektrycznych na torze Nürburgring, tor Nürburgring, Nordschleife, VW ID. R, Pikes Peak International Hill Climb, Sven Smeets, Romain Dumas, Jackie Stewart

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen T-Roc Cabriolet – przed debiutem
kalendarz 17/08 2019

Volkswagen T-Roc Cabriolet – przed debiutem

Wiadomości / News

2019.08.17

VW ujawnił oficjalne zdjęcia modelu T-Roc z otwartym dachem. Premiera już we wrześniu we Frankfurcie.
VW Passat – debiut wersji bazowej
kalendarz 13/08 2019

VW Passat – debiut wersji bazowej

Wiadomości / News

2019.08.13

Odświeżony Passat jest dostępny w polskich salonach w podstawowej wersji Essence w cenie od 99 990 zł.
Volkswageny z roku modelowego 2020  w nowych wersjach
kalendarz 11/08 2019

Volkswageny z roku modelowego 2020 w nowych wersjach

Wiadomości / News

2019.08.11

Modele: Golf – hatchback, kombi i Sportsvan, T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace, Touran i Sharan będą dostępne w nowych specjalnych wersjach.
Najnowsze artykuły:
Kobiety na zakupach… używanego auta

Kobiety na zakupach… używanego auta

Warsztat / Eksploatacja

2019.08.20

Na co kobiety zwracają uwagę decydując się na zakup używanego samochodu?
Zakończył sezon motocyklowy tracąc prawo jazdy

Zakończył sezon motocyklowy tracąc prawo jazdy

Wiadomości / News

2019.08.19

Stracił prawo jazdy, dodatkowo został ukarany mandatem w wysokości 500 złotych i otrzymał 10 punktów karnych.
Pierwsze tytuły w WSMP

Pierwsze tytuły w WSMP

Wiadomości / Moto sport

2019.08.19

Rekord frekwencji dzięki zawodnikom z Polski, walka o mistrzostwo w czterech klasach rozstrzygnięta i powrót Gosi Rdest.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.