Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW Tiguan Allspace 2,0 TDI BlueMotion R-Line DSG - Piwo i wurst
kalendarz 14/06 2019

VW Tiguan Allspace 2,0 TDI BlueMotion R-Line DSG - Piwo i wurst

Testy / Volkswagen

Tiguan jest jak piwo i wurst.  Sprawdzony i „wchodzi” w zasadzie każdemu. W dniu premiery auto było bardzo zaawansowane technologicznie. Dodatkowo teraz oferowane jest w odmianie przedłużonej Allspace.

Czym nie jest Tiguan Allspace? Na pewno typowym SUV-em. Moda na SUV-y nie mija, ale kiedy aut o terenowym wyglądzie mamy na rynku zatrzęsienie, coraz bardziej liczy się uniwersalność. I tu Niemcy zdecydowanie wygrywają. Tiguan Allspace ma sporo cech rodzinnego kombi albo bardziej, sporego hatchbacka. Zresztą, z profilu prezentuje się trochę jak powiększony hatchback. I to jest zaleta. Taki wygląd budzi sympatię. 

Im dłużej przyglądam się autu, tym bardziej podziwiam mistrzowski misz-masz stylistów z Wolfsburga. Mam na myśli zarówno wygląd, jak i więcej komfortu, który oferuje. Po trzecie, Tiguan to typowy VW czyli… nie musi nadążać za modą.

A propos nawiązywania do innych modeli VW...
Kokpit Tiguana to w zasadzie kopia tego, co znajdziemy w Passacie B8. Niemal identyczne rozmieszczenie wszystkich przyrządów. I jeszcze coś, co jest charakterystyczne dla aut koncernu. Jakość wykonania i ergonomia. Można się przyczepić, że jak zwykle – nudno, smutno i szaro. Może i tak, ale za to estetycznie, czytelnie i ergonomicznie. 

Kokpit bardzo podobny do tego, w Passacie. Zamiast klasycznych zegarów - cyfrowy wyświetlacz, który porządkuje wszystkie informacje, jeżeli według kierowcy odbiera ich zbyt dużo. Przed oczyma może pojawić się nawigacja (Google Maps, bo Tiguan jest on-line), komputer pokładowy, obrotomierz, informacje z radioodtwarzacza, kompas, prędkościomierz…Wedle życzenia. 

Żebyśmy nie czuli się jednak jak w Passacie, Tiguan oferuje diametralnie inne „czucie” auta i pozycję za kierownicą. Przednie fotele osadzono wyraźnie wyżej. Przy okazji, co pewnie nie będzie odkryciem, są one wyjątkowo wygodne. Zapewniają też doskonałe trzymanie boczne. Z tyłu też nie brakuje miejsca. Dwie wysokie osoby nie będą miały powodów do narzekań. Trzecia też pojedzie, ale już niekoniecznie na dłuższym dystansie. W sumie standard kompaktowy, choć z lekkim wskazaniem na segment D. Kierowca i pasażerowie nie powinni więc narzekać na brak przestrzeni dla siebie i bagażu. Tiguan oferuje bowiem 615-litrowy „kufer” w konfiguracji 5-osobowej i 1655 litrów po złożeniu tylnej kanapy. 

Pod maską nie znajdziemy jednostki V6 
Do napędu Tiguana; VW przeznaczył tylko czterocylindrowe motory wysokoprężne i benzynowe. Diesle TDI z wtryskiem Common Rail generują od 115 do 240 KM. Jednostki benzynowe to konstrukcje z rodziny TSI o pojemnościach 1,4 litra (125 i 150 KM) oraz 2 litry (180 i 220 KM). Auta są wyposażane w napęd na przód lub obie osie (4Motion) i skrzynie DSG o 7 przełożeniach. 

My, do testu otrzymaliśmy najmocniejszego diesla: 2,0 TDI o mocy 240 KM i 500 Nm momentu (w zakresie 1750-2500 obrotów). Siły i momentu testowemu Tiguanowi nie brakuje. Od 0-100 przyspieszał w około 6,7 sekundy, a maksymalnie uda się nam go rozpędzić do ponad 225 km/h. Napęd na obie osie przenosiła 7-stopniowa skrzynia automatyczna DSG. Współpraca z napędem 4Motion (sprzęgło lepkościowe Haldex 5 generacji) i systemem preselekcji była wprost modelowa. Ową modelowość czuć nie tylko w samej jeździe, ale też w umiarkowanym apetycie auta na olej napędowy. W trakcie tygodniowego testu Tiguan konsumował średnio 6 litrów ON na 100 kilometrów w cyklu mieszanym (dane producenta: 5,8). W cyklu miejskim Tiguan z 50-litrowego zbiornika pobierał średnio 8,3 litra (dane producenta 7,4 litra), a na trasie – 6,9 litra (dane producenta 6,4). Przy prędkościach autostradowych spalanie wynosiło około 8,2 litra. 

Koncern podszedł do Tiguana „na bogato”
Jeżeli chcemy pisać o jego wyposażeniu to… w zasadzie ma wszystko. Wszystko to, co w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego, biernego i dopieszczania kierowcy i pasażerów wymyślono. System CarNet sprawia, że Tiguan jest online. I… jest to ważne dlatego, że jesteśmy na bieżąco z Google Maps. A to oznacza informacje w czasie bieżącym o korkach czy utrudnieniach w trasie. CarNet ułatwia też szukanie konkretnego celu podróży. 

Czy próbowaliście kiedyś parkowania auta z przyczepą? Taki manewr może zepsuć nastój i zburzyć poczucie, że jesteśmy najlepszym kierowcą wszechświata. Tymczasem Tiguan z przyczepą zaparkuje za nas. Tak, ten system naprawdę działa! 

Niemiecki SUV, choć to TYLKO SUV, doskonale radzi sobie w terenie. I to nie tylko dzięki napędowi 4MOTION. Oparty na sprzęgle Haldex system bardzo pomaga, a kierowcę dodatkowo wspiera preselekcja. Pokrętłem usytuowanym tuż przy lewarku zmiany biegów można ustawić tryb jazdy: zimowy, szosowy lub w trudniejszych warunkach. Wtedy do działania włącza się adaptacyjny system regulacji zawieszenia (DCC). Wtedy auto zmienia charakterystykę. 

Tiguan nie jest typowym SUV-em. To auto uniwersalne Oferuje przestrzeń i komfort jak rodzinny van, ale też całkiem niezgorsze własności terenowe. Niczym SUV właśnie. W odróżnieniu od poprzednika, jest zdecydowanie bardziej wszechstronny. Trochę lifestylowy, trochę rodzinny i jak zawsze - konkretny. Jak piwo i wurst...
Paweł Pusz

Zalety:
- design
- oszczędne motory diesla
- system CarNet
- monstrualny bagażnik

Wady:
- nieco już oldskulowy design
- cena wersji 4Motion ze skrzynią DSG

Podstawowe parametry techniczne VW Tiguan Allspace 2,0 TDI BlueMotion R-Line DSG:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4701/1839/1674/2790 mm
Silnik: turbodiesel
Pojemność:  1968 cm3
Moc maksymalna:  240 KM 
Maksymalny moment obrotowy:  500 Nm od 1750 - 2500 obr./min
Napęd: 4Motion
Skrzynia: DSG 
Osiągi (0-100): 6,7 s.
Prędkość maksymalna:  228 km/h
Deklarowane zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 7,7/5,8/6,5 l
Pojemność zbiornika paliwa: 58 l
Pojemność bagażnika: 760/1920 l
Ceny: 121 390 zł  
Cena auta prezentowanego: od 198 290 zł


Tagi:
VW Tiguan Allspace 2, 0 TDI BlueMotion R-Line DSG, VW Tiguan Allspace 2, 0 TDI, VW Tiguan Allspace, VW Tiguan Allspace 2, 0 TDI 240 KM, test VW Tiguan Allspace 2, 0 TDI, opinie VW Tiguan Allspace 2, 0 TDI

Zobacz podobne artykuły:

 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
kalendarz 12/04 2024

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf

Prezentacje / Nowości

2024.04.12

Wyjątkowa chwila - 50 urodziny. Z tej okazji przygotowana została specjalna edycja bestsellerowego modelu VW.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.