Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 VW testował nowe paliwo R33 BlueDiesel
kalendarz 02/01 2019

VW testował nowe paliwo R33 BlueDiesel

Technika / Volkswagen

Paliwo to w jednej trzeciej składa się z komponentów uzyskanych ze źródeł odnawialnych.

Korzystając z fabrycznej stacji w Wolfsburgu, VW od stycznia 2018 r. testował nowe paliwo R33 BlueDiesel. Testy zakończyły się sukcesem. Innowacyjne paliwo umożliwia zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o co najmniej 20 proc. w porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym, jest to możliwe dzięki domieszce substancji pochodzenia organicznego.

Paliwo R33 zostało opracowane przez VW wspólnie z m in. Hochschule Coburg. Jego dostawcą od stycznia 2018 r. jest Shell Global Solutions we współpracy z Tecosol i Neste, które oferują paliwa certyfikowane według europejskich norm. R33 BlueDiesel spełnia normę DIN EN 590 dla paliw do silników Diesla, a także wszelkie kryteria pozwalające na jego seryjne zastosowanie. Stosowanie nowego paliwa jest szczególnie opłacalne dla flotowych klientów VW, których auta wyposażone w silniki Diesla przejeżdżają rocznie bardzo dużo kilometrów – R33 BlueDiesel pomaga osiągnąć cele wymagane ze względu na ochronę klimatu.

W produkcji surowców do biopaliw ważną rolę grają między innymi… frytki. Do ich przygotowania używa się tłuszczów spożywczych, które po wykorzystaniu są zazwyczaj utylizowane. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych metod przeróbki można je jednak wykorzystać ponownie. Tłuszcz filtruje się, czyści i przerabia tworząc z niego mieszankę parafinową lub komponent dodawany do oleju napędowego. W paliwie R33 BlueDiesel udział naturalnych komponentów wynosi do 33 proc. i są to składniki wytworzone wyłącznie z odpadów. W porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym użycie R33 BlueDiesla pozwala zmniejszyć emisję CO2 o co najmniej 20 proc. Paliwo to można wykorzystywać w silnikach Diesla, które nie wymagają w tym celu żadnych przeróbek, ponieważ R33 spełnia wszystkie wymagania normy dla paliw do silników wysokoprężnych.

Po zakończonej fazie testów R33 BlueDiesel będzie już na stałe oferowany przez VW na jego fabrycznych stacjach paliwowych, odpowiednie testy rozpoczęto w fabryce w Salzgitter. Planuje się wprowadzenie go również w innych zakładach VW. Na temat przyszłości tego paliwa wypowiedział się szef projektu prof. dr Thomas Garbe z Działu Rozwoju Technicznego: „Zainteresowanie z jakim spotkał się R33 BlueDiesel jest dla Volkswagena i jego partnerów zachętą do dalszych działań. Paliwo to może być szczególnie atrakcyjne dla firm, których pojazdy pokonują duże odległości i które z tego powodu korzystają z samochodów z silnikami Diesla, stosowanie R33 BlueDiesel może pomóc im w osiągnięciu celów klimatycznych. Spodziewamy się, że popyt na paliwa płynne wytwarzane z odpadów oraz na biopaliwa nowej generacji znacznie wzrośnie w niedługim czasie. Chciałbym, żeby już niedługo powszechnie dostępne stacje oferowały R33 jako paliwo „Green Premium”./oprac. ns/

źródło: VW


Tagi:
Volkswagen, VW, paliwo R33 BlueDiesel

Zobacz podobne artykuły:

VW Golf VIII – wstrzymane dostawy
kalendarz 19/05 2020

VW Golf VIII – wstrzymane dostawy

Wiadomości / News

2020.05.19

Producent wstrzymał do odwołania dostawy Golfa z powodu problemów z oprogramowaniem.
Volkswagen zaprasza na wirtualny Zlot Fanów
kalendarz 15/05 2020

Volkswagen zaprasza na wirtualny Zlot Fanów

Moto fanatyk

2020.05.15

Nietypowy, bo wirtualny Zlot Fanów Volkswagena odbywać się będzie na Facebook'u.
Aerodynamika Cupry Leona Competición
kalendarz 11/05 2020

Aerodynamika Cupry Leona Competición

Warsztat / Technika

2020.05.11

Nowy model Cupry został po raz pierwszy poddany działaniu sił natury, zanim jeszcze powstał fizyczny prototyp.
Najnowsze artykuły:
Pandemia sprzyja większej brawurze na drogach

Pandemia sprzyja większej brawurze na drogach

Wiadomości / Gorące tematy

2020.05.26

Bezpieczeństwo mają poprawić wyższe kary i ograniczniki prędkości w samochodach.
BMW Alpina XB7 – Alpina zastąpiła BMW M

BMW Alpina XB7 – Alpina zastąpiła BMW M

Moto fanatyk / Tuning

2020.05.25

Ten największy SUV BMW to półoficjalny model BMW X7 M.
KIA ProCEED GT Line 1,6 T-GDI 204 KM 7DCT - Kombi teoretyczne…

KIA ProCEED GT Line 1,6 T-GDI 204 KM 7DCT - Kombi teoretyczne…

Testy / Testy

2020.05.25

Koreańskiego producenta odmieniło jedno auto: Ceed. Tajemnicza nazwa pochodzi od skrótu: Community of Europe with European Design. W uproszczonej wersji oznacza to, że samochód powstała w Europie i dla Europy. 

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.