Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 VW testował nowe paliwo R33 BlueDiesel
kalendarz 02/01 2019

VW testował nowe paliwo R33 BlueDiesel

Technika / Volkswagen

Paliwo to w jednej trzeciej składa się z komponentów uzyskanych ze źródeł odnawialnych.

Korzystając z fabrycznej stacji w Wolfsburgu, VW od stycznia 2018 r. testował nowe paliwo R33 BlueDiesel. Testy zakończyły się sukcesem. Innowacyjne paliwo umożliwia zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o co najmniej 20 proc. w porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym, jest to możliwe dzięki domieszce substancji pochodzenia organicznego.

Paliwo R33 zostało opracowane przez VW wspólnie z m in. Hochschule Coburg. Jego dostawcą od stycznia 2018 r. jest Shell Global Solutions we współpracy z Tecosol i Neste, które oferują paliwa certyfikowane według europejskich norm. R33 BlueDiesel spełnia normę DIN EN 590 dla paliw do silników Diesla, a także wszelkie kryteria pozwalające na jego seryjne zastosowanie. Stosowanie nowego paliwa jest szczególnie opłacalne dla flotowych klientów VW, których auta wyposażone w silniki Diesla przejeżdżają rocznie bardzo dużo kilometrów – R33 BlueDiesel pomaga osiągnąć cele wymagane ze względu na ochronę klimatu.

W produkcji surowców do biopaliw ważną rolę grają między innymi… frytki. Do ich przygotowania używa się tłuszczów spożywczych, które po wykorzystaniu są zazwyczaj utylizowane. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych metod przeróbki można je jednak wykorzystać ponownie. Tłuszcz filtruje się, czyści i przerabia tworząc z niego mieszankę parafinową lub komponent dodawany do oleju napędowego. W paliwie R33 BlueDiesel udział naturalnych komponentów wynosi do 33 proc. i są to składniki wytworzone wyłącznie z odpadów. W porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym użycie R33 BlueDiesla pozwala zmniejszyć emisję CO2 o co najmniej 20 proc. Paliwo to można wykorzystywać w silnikach Diesla, które nie wymagają w tym celu żadnych przeróbek, ponieważ R33 spełnia wszystkie wymagania normy dla paliw do silników wysokoprężnych.

Po zakończonej fazie testów R33 BlueDiesel będzie już na stałe oferowany przez VW na jego fabrycznych stacjach paliwowych, odpowiednie testy rozpoczęto w fabryce w Salzgitter. Planuje się wprowadzenie go również w innych zakładach VW. Na temat przyszłości tego paliwa wypowiedział się szef projektu prof. dr Thomas Garbe z Działu Rozwoju Technicznego: „Zainteresowanie z jakim spotkał się R33 BlueDiesel jest dla Volkswagena i jego partnerów zachętą do dalszych działań. Paliwo to może być szczególnie atrakcyjne dla firm, których pojazdy pokonują duże odległości i które z tego powodu korzystają z samochodów z silnikami Diesla, stosowanie R33 BlueDiesel może pomóc im w osiągnięciu celów klimatycznych. Spodziewamy się, że popyt na paliwa płynne wytwarzane z odpadów oraz na biopaliwa nowej generacji znacznie wzrośnie w niedługim czasie. Chciałbym, żeby już niedługo powszechnie dostępne stacje oferowały R33 jako paliwo „Green Premium”./oprac. ns/

źródło: VW


Tagi:
Volkswagen, VW, paliwo R33 BlueDiesel

Zobacz podobne artykuły:

Jürgen Stackmann o nowym rozdziale w historii Volkswagena
kalendarz 14/05 2019

Jürgen Stackmann o nowym rozdziale w historii Volkswagena

Wiadomości / Wydarzenia

2019.05.14

Rozmowa z Członkiem Zarządu VW ds. Sprzedaży – Jürgenem Stackmannem – o codziennym użytkowaniu elektrycznych samochodów, o planach dotyczących sprzedaży i o początku nowej epoki w motoryzacji.
Volkswageny dla Policji
kalendarz 12/05 2019

Volkswageny dla Policji

Wiadomości / News

2019.05.12

W tym roku Volkswagen Samochody Użytkowe dostarczy Policji 391 pojazdów.
10.000 zamówień na model ID.3 w pierwszym dniu
kalendarz 10/05 2019

10.000 zamówień na model ID.3 w pierwszym dniu

Wiadomości / News

2019.05.10

Duże zainteresowanie nabywców pierwszym elektrycznym autem VW spowodowało, że internetowy system rezerwacyjny przejściowo się blokował.
Najnowsze artykuły:
Renault Mégane R.S. Trophy-R najszybszym hot-hatchem!

Renault Mégane R.S. Trophy-R najszybszym hot-hatchem!

Wiadomości / Ciekawostki

2019.05.22

Mégane R.S. Trophy-R osiągnęło na Nordschleife nowy najlepszy czas (07’40’’100) w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem.
Hyundai i Rimac Automobili – wspólne plany

Hyundai i Rimac Automobili – wspólne plany

Wiadomości / News

2019.05.22

Firmy będą współpracować nad prototypami samochodów elektrycznych i wodorowych, które zostaną zaprezentowane do 2020 r.
Kuba Greguła i Grzegorz Dachowski zadebiutują w Rajdzie Liepaja

Kuba Greguła i Grzegorz Dachowski zadebiutują w Rajdzie Liepaja

Wiadomości / Moto sport

2019.05.22

W najbliższy weekend załoga Subaru Poland Rally Team – Kuba Greguła i Grzegorz Dachowski wystartuje w Rajdzie Liepaja – trzeciej rundzie Rajdowych Mistrzostw Europy i podwójnej rundzie Rajdowych Mistrzostw Łotwy.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.