Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

News / Volkswagen

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.

Jego otwarcie jest zaplanowane na lato tego roku. Nowy obiekt o powierzchni 100 m kw.  będzie zarówno miejscem spotkań fanów Volkswagenów R, jak i miejscem wydarzeń. W przyszłości będą w nim prezentowane różnorodne modele, a także nowe technologie VW R. Tym samym VW R „zaprezentuje się w parku tematycznym jako niezależna marka”.

„Dzięki naszym wyjątkowym modelom o wysokich osiągach staliśmy się ważną częścią portfolio Volkswagena – w ramach marki, ale także w ramach Grupy. Dzięki naszemu własnemu pawilonowi w Autostadt robimy teraz kolejny krok, aby jeszcze bardziej podnieść nasz prestiż. Ponadto intensyfikujemy doświadczenia klientów Volkswagen R dzięki możliwości uczestniczenia w pokazach samochodów koncepcyjnych i nowych technologii, mam tu na myśli także przejście na elektromobilność" – powiedział Reinhold Ivenz, szef Volkswagen R.

„Nowy pawilon Volkswagen R połączy innowacyjność i sportowy charakter z fascynacją techniczną perfekcją. Dzięki marce Volkswagen R mamy nowego, silnego partnera, który idealnie pasuje do Autostadt i wzbogaca go jako miejsce idealne dla entuzjastów motoryzacji i będzie dodatkową atrakcją dla naszych gości" – powiedział Armin Maus, dyrektor Autostadt.

Decyzja VW o wyodrębnieniu działu R (pierwotnie znany pod nazwą Volkswagen Individual GmbH) od głównej marki została podjęta w 2020 r, kiedy stała się odrębną jednostką biznesową. Można oczekiwać, że Volkswagen R otrzyma większą niezależność być może podobne jak w przypadku podobnych działów innych marek. Przykładami mogą tu być BMW M, Audi Sport i Mercedes-AMG, które jednocześnie osiągnęły duży sukces pod względem sprzedaży i rentowności. Cupra stała się nawet samodzielnym producentem.

Przypomnijmy, że Volkswagen R powstał w 2002 r. wraz z debiutem Golfa IV R32, który w stosunku do wersji GTI, zapewniał większą moc i napęd czterech kół. W 2008 r. pojawił się Passat R, rok później Scirocco R, a w 2013 r. Polo R WRC. Literą „R” były także sygnowane modele Arteon, T- Roc, Tiguan i Touareg.

Ubiegły rok był najbardziej udanym dla VW R. Powstało 35 000 egzemplarzy i ponad 300 000 od 2002 r. Dziewiąta generacja Golfa ma być oferowany wyłącznie z napędem elektrycznym. Czy będzie to jednocześnie pierwszy elektryczny model R? Czas pokaże, ale prawdopodobnie najpierw zobaczymy elektrycznego Golfa GTI. Dodajmy, że elektryczne modele o większej mocy  - GTX - są już w gamie marki./ns/


Tagi:
VW, Volkswagen, Volkswagen R, VW R, Volkswagen Golf, VW Golf

Zobacz podobne artykuły:

AUDI bez logo – po co?
kalendarz 12/11 2024

AUDI bez logo – po co?

Wiadomości / News

2024.11.12

Śmiały plan producenta.
Lamborghini z długą listą oczekujących
kalendarz 10/11 2024

Lamborghini z długą listą oczekujących

Wiadomości / News

2024.11.10

Włoska marka odnotowała najlepsze wyniki sprzedaży w historii.
Charles Leclerc ma nowe auto
kalendarz 09/11 2024

Charles Leclerc ma nowe auto

Wiadomości / News

2024.11.09

Kierowca Scuderia Ferrari odebrał kluczyki do modelu SF90 XX.
Najnowsze artykuły:
AUDI bez logo – po co?

AUDI bez logo – po co?

Wiadomości / News

2024.11.12

Śmiały plan producenta.
 Polacy pokochali segment premium

Polacy pokochali segment premium

Wiadomości / Gorące tematy

2024.11.12

222 tys. zł za samochód przestaje być wyzwaniem.
Renault Avantime jako Infiniti w USA

Renault Avantime jako Infiniti w USA

Wiadomości / Ciekawostki

2024.11.11

Ten ponadczasowy model mógł trafić na rynek amerykański, ale…