VW R – oddzielną marką?
Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
Jego otwarcie jest zaplanowane na lato tego roku. Nowy obiekt o powierzchni 100 m kw. będzie zarówno miejscem spotkań fanów Volkswagenów R, jak i miejscem wydarzeń. W przyszłości będą w nim prezentowane różnorodne modele, a także nowe technologie VW R. Tym samym VW R „zaprezentuje się w parku tematycznym jako niezależna marka”.
„Dzięki naszym wyjątkowym modelom o wysokich osiągach staliśmy się ważną częścią portfolio Volkswagena – w ramach marki, ale także w ramach Grupy. Dzięki naszemu własnemu pawilonowi w Autostadt robimy teraz kolejny krok, aby jeszcze bardziej podnieść nasz prestiż. Ponadto intensyfikujemy doświadczenia klientów Volkswagen R dzięki możliwości uczestniczenia w pokazach samochodów koncepcyjnych i nowych technologii, mam tu na myśli także przejście na elektromobilność" – powiedział Reinhold Ivenz, szef Volkswagen R.
„Nowy pawilon Volkswagen R połączy innowacyjność i sportowy charakter z fascynacją techniczną perfekcją. Dzięki marce Volkswagen R mamy nowego, silnego partnera, który idealnie pasuje do Autostadt i wzbogaca go jako miejsce idealne dla entuzjastów motoryzacji i będzie dodatkową atrakcją dla naszych gości" – powiedział Armin Maus, dyrektor Autostadt.
Decyzja VW o wyodrębnieniu działu R (pierwotnie znany pod nazwą Volkswagen Individual GmbH) od głównej marki została podjęta w 2020 r, kiedy stała się odrębną jednostką biznesową. Można oczekiwać, że Volkswagen R otrzyma większą niezależność być może podobne jak w przypadku podobnych działów innych marek. Przykładami mogą tu być BMW M, Audi Sport i Mercedes-AMG, które jednocześnie osiągnęły duży sukces pod względem sprzedaży i rentowności. Cupra stała się nawet samodzielnym producentem.
Przypomnijmy, że Volkswagen R powstał w 2002 r. wraz z debiutem Golfa IV R32, który w stosunku do wersji GTI, zapewniał większą moc i napęd czterech kół. W 2008 r. pojawił się Passat R, rok później Scirocco R, a w 2013 r. Polo R WRC. Literą „R” były także sygnowane modele Arteon, T- Roc, Tiguan i Touareg.
Ubiegły rok był najbardziej udanym dla VW R. Powstało 35 000 egzemplarzy i ponad 300 000 od 2002 r. Dziewiąta generacja Golfa ma być oferowany wyłącznie z napędem elektrycznym. Czy będzie to jednocześnie pierwszy elektryczny model R? Czas pokaże, ale prawdopodobnie najpierw zobaczymy elektrycznego Golfa GTI. Dodajmy, że elektryczne modele o większej mocy - GTX - są już w gamie marki./ns/
Zobacz podobne artykuły:
Lamborghini z długą listą oczekujących
Wiadomości / News
2024.11.10
Charles Leclerc ma nowe auto
Wiadomości / News
2024.11.09
Polacy pokochali segment premium
Wiadomości / Gorące tematy
2024.11.12
Renault Avantime jako Infiniti w USA
Wiadomości / Ciekawostki
2024.11.11