VW Passat face lifting – Nie tylko kosmetyka
Odświeżony Passat otrzymał nie tylko odświeżony wygląd ale również nowe silniki i tryb półautonomicznej jazdy.
Jak podkreśla producent, zmodernizowany Passat zostanie wyposażony we wszystkie dostępne w tej chwili najnowsze rozwiązania. Pod względem zmian w stylizacji, VW był dość powściągliwy. Retuszom poddano kształt zderzaków i świateł. Na klapie bagażnika pojawił się napis „Passat” – podobne rozwiązanie, jak w przypadku modelu Arteon. Nabywcy będą mieli do wyboru nowe wzory felg w rozmiarze od 17 do 19 cali. Ponadto pojawią się nowe kolory nadwozia, w tym Lapiz Blue, Bottlegreen i Sandgold.
We wnętrzu natomiast można dostrzec nową kierownicę i nowe wzory tapicerek. Znajdujący się do tej pory w centralnym miejscu deski rozdzielczej analogowy zegar, został zastąpiony przez podświetlane logo. Nowością jest także cyfrowy kokpit z 11,7-calowym wyświetlaczem, z wyższą jakością obrazu i rozdzielczością.
Passat jako pierwszy model VW otrzyma system „Travel Assist”, umożliwiający częściowo automatyczną jazdę z prędkością do 210 km/h. Inną nowinką jest tzw. kierownica pojemnościowa. Rejestruje ona dotyk, rozpoznaje kiedy kierowca chwycił kierownicę, dzięki temu tworzy interaktywny interfejs dla takich systemów jak „Travel Assist”. Kierowca będzie wspomagany przez „Emergency Steering Assist”. System ten poprzez ingerencję w działanie układu hamulcowego zwiększa bezpieczeństwo podczas manewru wymijania. Na liście wyposażenia znajdą się także matrycowe reflektory „IQ.Light-LED”, które pojawiły się już w obecnym Touaregu.
Fani cyfrowych rozwiązań docenią zapewne modułowy system multimedialny trzeciej generacji (MIB3). „App Connect” – interfejs pozwalający na korzystanie z aplikacji dostępnych na smartfonie, umożliwia dzięki temu po raz pierwszy w aucie tej marki na bezprzewodowe połączenie z samochodem. Dzięki zastosowaniu MIB3, na życzenie nowy Passat może być stale połączony z Internetem. MIB3 to system mający także cyfrowe połączenie z nowym zestawem wskaźników „Digital Cockpit”. System ma także więcej funkcji. Trzy różne konfiguracje zegarów można teraz zmieniać i uruchamiać tylko jednym przyciskiem znajdującym się na kierownicy.
W gamie jednostek napędowych znajdzie się benzynowy 1.5-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM oraz 2.0 TSI (190 i 272 KM). Ponadto zmodernizowane silniki wysokoprężne, które otrzymały nazwę TDI Evo. Podstawowy 1.6 będzie miał moc 120 KM. Mocniejsze wersje – 2.0 TDI będą dostępne w odmianach o mocy 150, 190 i 240 KM. Zarówno silniki TSI, jak i TDI spełniają normę Euro 6d-TEMP. Każda wersja Passata została wyposażona w filtr cząstek stałych.
W przypadku odmiany hybrydowej - Passat GTE, czyli hybryda typu plug-in, podczas jazdy w trybie elektrycznym ma zapewniać znacznie większy zasięg. W nowym cyklu WLTP odpowiada to około 70 km. Wersja ta otrzymała silnik benzynowy 1.4 TSI i silnik elektryczny. Moc systemowa wynosi 218 KM. Wariant ten spełnia normę Euro 6d w zakresie emisji spalin, która będzie obowiązywać dopiero od 2021 r.
Debiut odświeżonego Passata zbiega się z rekordem w jego produkcji – wiosną fabrykę opuści 30-milionowy egzemplarz tego modelu. Oznacza to, że Passat jest najpopularniejszym modelem średniej klasy na świecie.
Premiera auta odbędzie się podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie. W maju w kilku krajach Europy rozpocznie się jego przedsprzedaż, a w salonach pojawi się we wrześniu br.
Norbert Szwarc
Foto: VW
Zobacz podobne artykuły:
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
Prezentacje / Nowości
2024.04.12
Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą
Prezentacje / Nowości
2024.04.08
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25